MotoNews.pl
  

Zimne powietrze vs. ciepłe powietrze ????

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!!
Kto mi w sensowny sposób wytłumaczy , dlaczego na zimnym powietrzu silnik ma lepsze osiągi?? czy chodzi o gęstość , itp..??

  
 
ponieważ w zimnym powietrzu znajduje sie wiecej tlenu ktory wspomaga spalanie sie mieszanki

po chwili zastanowienia sam nie wiem czy to ma sens, mimo wszystko nie usune, najwyżej niech ktoś podważy moją teorię

wciąż nie jestem pewny co do tego, ale to co napisałem pierwsze do zawartości tlenu to jest związane z gęstością.

pozatym przy mniejszej temperaturze silnik ma lepsze smarowanie, ale czy to wpływa na osiągi to nie wiem. może tez byc nie wielki wpływ rozszerzalności cieplnej materiałów z jakich jest stworzony silnik (przy cieple sie rozszerza i zmniejsza się odpowiednio sprężanie)



[ wiadomość edytowana przez: druidek dnia 2004-10-11 22:53:27 ]
  
 
Zgadza się Zimne powietrze ma większą gęstość, zatem w tej samej objętości znajduje się więcej tlenu (masowo oczywiście). "Zwykła" termodynamika
  
 
mniej wiecej tak jest. w tej samej objetości zimnego i ciepłego powietrza w tym zimnym bedzie wiecej tlenu. dlatego w niektórych silnikach z turbiną stosuje się intercoolery które chłodzą dostarczane do turbiny powietrze. efektem jest lepsze napełnianie cylindrów mieszanką no i oczywiście lepsze spalanie
w skrócie jak jest zimno to samochód powinien być bardziej dynamiczny
  
 
jaka jest nagroda?
  
 
no i jeszcze dochodzi różnica temeratur we/wy
  
 
co wy na to?:

ZIMNI I WŚCIEKLI

jako ciekawostke powiem wam jeśkli ktoś nie wie, że w zimnej wodzie jest tak samo. więc to umozliwia morskim stworzeniom z terenów mórz arktycznych oraz głębin osiąganie potężnych rozmiarów w porównaniu do ich siostrzeńców z wód ciepłych.

[ wiadomość edytowana przez: druidek dnia 2004-10-11 23:05:01 ]
  
 
no to teraz też w sensowny sposób wytłumaczę w pracy kumplom , bo mi wmawiali, że ciepłe powietrze ma większą objętość
  
 
Cytat:
2004-10-11 23:27:31, mss pisze:
no to teraz też w sensowny sposób wytłumaczę w pracy kumplom , bo mi wmawiali, że ciepłe powietrze ma większą objętość



ale to chyba jest prawda, ciepłe powietrze na logike ma większą objętość (nie mówimy o gęstości), ponieważ cząsteczki wymuszają to większą aktywnością.
  
 
no wiem to był mój błąd i mówiłem im , że zimne powietrze ma większa objętość, a to jednak chodzi o gęstość i większą zawartość tlenu. Jutro im wytłumaczę
  
 
A teraz jeszcze kolejne pytanie
- jaka jest optymalna temp powietrza zasysanego ?
Kiedyś mnie to dręczyło i poczytałem dokumentację EECIV - są tam tabelki (mapy) dla poszczegolnych temp... ale coś źle mi to wychodziło jak zacząłem przeliczać.

trochę OT - w każdym razie jak jest zimniej to mój Essi (i wielu pewnie też posiadaczy 1.4i) przestaje się dławić do pewnych obrotów, jak ma to miejsce latem. Może czujnik temp .... ale sprawdzany był i .... nic.

Pozdr


  
 
Cytat:
2004-10-12 13:53:00, chasmo pisze:
A teraz jeszcze kolejne pytanie - jaka jest optymalna temp powietrza zasysanego ? Kiedyś mnie to dręczyło i poczytałem dokumentację EECIV - są tam tabelki (mapy) dla poszczegolnych temp... ale coś źle mi to wychodziło jak zacząłem przeliczać. trochę OT - w każdym razie jak jest zimniej to mój Essi (i wielu pewnie też posiadaczy 1.4i) przestaje się dławić do pewnych obrotów, jak ma to miejsce latem. Może czujnik temp .... ale sprawdzany był i .... nic. Pozdr


Fakt....mam 1.4i i jak sie zrobilo zimno to smiga...nie szarpie...i nie dławi się...
  
 
Chasmo... Ty mnie kiedyś zamęczysz... Wywód na teman temperatury, gęstości powietrza, stechiometrii itd. to prawie doktorat
  
 
Cytat:
2004-10-12 20:31:32, WilK pisze:
Chasmo... Ty mnie kiedyś zamęczysz... Wywód na teman temperatury, gęstości powietrza, stechiometrii itd. to prawie doktorat


Ależ WilKu, jak wspomniałem to tylko "zwykła" terodynamika
  
 
Jeszcze jedno pytanie: Czemu gazownicy zatykają dopłym zimnego powietrza??? Czyżby LPG na ciepłym powietrzu lepiej chodził??
  
 
a czy przypadkiem nie odwrotnie?Wydaje mi się że gazownicy jeżeli już coś zamykają to raczej dopływ ciepłego a nie zimnego
  
 
Cytat:
2004-10-12 23:08:47, Henryk pisze:
a czy przypadkiem nie odwrotnie?Wydaje mi się że gazownicy jeżeli już coś zamykają to raczej dopływ ciepłego a nie zimnego



hgw... juz mi się miesza
  
 
Cytat:
2004-10-12 20:31:32, WilK pisze:
Chasmo... Ty mnie kiedyś zamęczysz... Wywód na teman temperatury, gęstości powietrza, stechiometrii itd. to prawie doktorat




Hehe ja ? eeeee

A doktorat to można napisać. Ja tam się nie znam, ale jak przeglądam dokumentację EECIV to stoi, że dla temp cieczy w tabelce WOT Spark Advance vs. ECT od 50-90 st C jest ok. Podobnie w tabelce Startup Fuel Ratio optimum przy 82 st.

Dla temp. powietrza WOT Spark Advance vs. ACT zmiana jest pomiędzy 24 st C a 48st C. Czyli załóżmy, że gdzieś pomiędzy jest niby optimum? bo niższa temp to więcej tlenu, ale znów zimniejsze powietrze i treba bardziej "grzać" by silnik się nie wychłodził?

Hmm ? ... jak jest najlepiej ? bo mój Essi chyba tego nie czytał i najlepiej mu jest jak jest poniżej 10st C....

Pozdrówka

  
 
Cytat:
2004-10-12 23:08:47, Henryk pisze:
a czy przypadkiem nie odwrotnie?Wydaje mi się że gazownicy jeżeli już coś zamykają to raczej dopływ ciepłego a nie zimnego



no to jak to w koncu jest? LPG lepiej pracuje na zimnym powietrzu czy cieplym?
  
 
Mój lepiej na zimnym tzn. temp. otoczenia ok. 18 st C