Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2004-10-11 22:25:15 Witam!!
Kto mi w sensowny sposób wytłumaczy , dlaczego na zimnym powietrzu silnik ma lepsze osiągi?? czy chodzi o gęstość , itp..?? |
![]() druidek Kombica Błyskawica ;) Koszalin i Przasnysz | 2004-10-11 22:35:41 ponieważ w zimnym powietrzu znajduje sie wiecej tlenu ktory wspomaga spalanie sie mieszanki
po chwili zastanowienia sam nie wiem czy to ma sens, mimo wszystko nie usune, najwyżej niech ktoś podważy moją teorię wciąż nie jestem pewny co do tego, ale to co napisałem pierwsze do zawartości tlenu to jest związane z gęstością. pozatym przy mniejszej temperaturze silnik ma lepsze smarowanie, ale czy to wpływa na osiągi to nie wiem. może tez byc nie wielki wpływ rozszerzalności cieplnej materiałów z jakich jest stworzony silnik (przy cieple sie rozszerza i zmniejsza się odpowiednio sprężanie) ![]() [ wiadomość edytowana przez: druidek dnia 2004-10-11 22:53:27 ] |
tomcat Ford Escort Warszawa | 2004-10-11 22:58:51 mniej wiecej tak jest. w tej samej objetości zimnego i ciepłego powietrza w tym zimnym bedzie wiecej tlenu. dlatego w niektórych silnikach z turbiną stosuje się intercoolery które chłodzą dostarczane do turbiny powietrze. efektem jest lepsze napełnianie cylindrów mieszanką no i oczywiście lepsze spalanie ![]() w skrócie jak jest zimno to samochód powinien być bardziej dynamiczny ![]() ![]() |
![]() druidek Kombica Błyskawica ;) Koszalin i Przasnysz | 2004-10-11 22:59:25 jaka jest nagroda? ![]() ![]() |
![]() RBproof Escort '97 kombi Slupsk | 2004-10-11 23:00:04 no i jeszcze dochodzi różnica temeratur we/wy ![]() |
![]() druidek Kombica Błyskawica ;) Koszalin i Przasnysz | 2004-10-11 23:01:20 co wy na to?:
ZIMNI I WŚCIEKLI ![]() jako ciekawostke powiem wam jeśkli ktoś nie wie, że w zimnej wodzie jest tak samo. więc to umozliwia morskim stworzeniom z terenów mórz arktycznych oraz głębin osiąganie potężnych rozmiarów w porównaniu do ich siostrzeńców z wód ciepłych. [ wiadomość edytowana przez: druidek dnia 2004-10-11 23:05:01 ] |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2004-10-11 23:27:31 no to teraz też w sensowny sposób wytłumaczę w pracy kumplom , bo mi wmawiali, że ciepłe powietrze ma większą objętość |
![]() druidek Kombica Błyskawica ;) Koszalin i Przasnysz | 2004-10-11 23:50:40
ale to chyba jest prawda, ciepłe powietrze na logike ma większą objętość (nie mówimy o gęstości), ponieważ cząsteczki wymuszają to większą aktywnością. |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2004-10-11 23:53:42 no wiem to był mój błąd i mówiłem im , że zimne powietrze ma większa objętość, a to jednak chodzi o gęstość i większą zawartość tlenu. Jutro im wytłumaczę ![]() |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-10-12 13:53:00 A teraz jeszcze kolejne pytanie ![]() - jaka jest optymalna temp powietrza zasysanego ? Kiedyś mnie to dręczyło i poczytałem dokumentację EECIV - są tam tabelki (mapy) dla poszczegolnych temp... ale coś źle mi to wychodziło jak zacząłem przeliczać. trochę OT - w każdym razie jak jest zimniej to mój Essi (i wielu pewnie też posiadaczy 1.4i) przestaje się dławić do pewnych obrotów, jak ma to miejsce latem. Może czujnik temp .... ale sprawdzany był i .... nic. Pozdr |
![]() WilK Honorowy Członek Klubu Black Magic Prowansja | 2004-10-12 20:31:32 Chasmo... Ty mnie kiedyś zamęczysz... Wywód na teman temperatury, gęstości powietrza, stechiometrii itd. to prawie doktorat ![]() ![]() ![]() |
![]() Maks Sympatyk FEFK Focus 2.5 Warszawa/NDM | 2004-10-12 22:32:52
Ależ WilKu, jak wspomniałem to tylko "zwykła" terodynamika ![]() |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2004-10-12 22:38:38 Jeszcze jedno pytanie: Czemu gazownicy zatykają dopłym zimnego powietrza??? Czyżby LPG na ciepłym powietrzu lepiej chodził?? |
Henryk Kraków | 2004-10-12 23:08:47 a czy przypadkiem nie odwrotnie?Wydaje mi się że gazownicy jeżeli już coś zamykają to raczej dopływ ciepłego a nie zimnego |
![]() mss Sympatyk FEFK Augustów | 2004-10-12 23:19:47
hgw... ![]() |
![]() chasmo Ford Escort 5d Kraków | 2004-10-13 13:17:49
Hehe ja ? ![]() A doktorat to można napisać. Ja tam się nie znam, ale jak przeglądam dokumentację EECIV to stoi, że dla temp cieczy w tabelce WOT Spark Advance vs. ECT od 50-90 st C jest ok. Podobnie w tabelce Startup Fuel Ratio optimum przy 82 st. Dla temp. powietrza WOT Spark Advance vs. ACT zmiana jest pomiędzy 24 st C a 48st C. Czyli załóżmy, że gdzieś pomiędzy jest niby optimum? bo niższa temp to więcej tlenu, ale znów zimniejsze powietrze i treba bardziej "grzać" by silnik się nie wychłodził? Hmm ? ... jak jest najlepiej ? bo mój Essi chyba tego nie czytał i najlepiej mu jest jak jest poniżej 10st C.... Pozdrówka |
![]() Pawlik ford escort 1.6 EFi Pabianice | 2006-07-19 18:14:40
no to jak to w koncu jest? LPG lepiej pracuje na zimnym powietrzu czy cieplym? |
red_esi Escort Piotrków Tryb. | 2006-07-19 18:20:44 Mój lepiej na zimnym ![]() |