| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
bogdan1 Klubowy Weteran Verona ..& Epica ;) Katowice | 2004-10-12 09:03:18
Soooooo Przepraszam, że to piszę ale Twój pomysł godzien jest co najwyżej "sralucha" !! |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2004-10-12 09:22:55 Dokładnie, ja jeżdżę cały rok na światłach i nie zauważyłem żandego niedoładowania, a i aku mam o większej pojemności , więc efekt powinien być bardziej widoczny. Ja bym sie nie przejmował... żarówki?? Kiepski pomysł faktycznie.
Jeżeli jest tak jak mówisz to musisz odwiedzić elektromechanika |
DENWER Klubowy Weteran Škoda Octavia III mazowieckie | 2004-10-12 09:49:51 Swiatła przez cały rok to wybór indywidualny. Nie zawsze muszą to być światła mijania, więc czemy od razu zamek na temat ???????
|
![]() BOJKOT espero Marki | 2004-10-12 10:17:59 Ludzie,
Wyluzujcie się - chciłem się tylko spytać o żarówki a jeśli mam słabszy akumulator czy alternator to zupełnie inna sprawa. PZDR Bojkot |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-10-12 10:35:52
Dlaczego alternator to inna sprawa? Przecież jak zapalisz silnik to prąd na instalacje w samochodach idzie z alternatora. Jeśli mi nie wierzysz to możesz dla potwierdzenia tej tezy na odpalonym silniku zdjąć klemye "+" i włączyć światła. Ja wogóle nie rozumię ludzi którzy jak tylko wiadą w bczną uliczke to zaraz wyłączają światełka - "bo pali mniej" Silnik ma moc 60kW a żarówki mają razem może 150W czyli 0,15kW to przecież żadne obciążenie dla silnika. |
Krzysiek-Diackon Opel Astra G Caravan Piaseczno | 2004-10-12 10:49:16 Ja chciałem tylko zaznaczyć że jak ci niedoładowywuje to raczej masz inny problem niż zarówki do jazdy dziennej/nocnej. Dla mnie to poroniony pomysł, niedługo bedą do zimowej dziennej/nocne i letniej dziennej/nocnej i będziemy żarowki razem z oponami zmieniać. eeeee
Ja napisałem że na twoim miejsciu zainteresowąl bym się elektryką w aucie, alternator, aumulator a nie żarowki !! i tyle |
![]() BOJKOT espero Marki | 2004-10-12 13:14:16 No dobra zacznę od akumulatora..... alternator był wymienany w zeszłym roku.
PZDR Bojkot |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-10-12 13:31:39
Powiedz Bojkot po czym stwierdziłeś słabsze ładowanie akumulatora? Czy świeci Ci kontrolka, czy słabiej kręci? |
![]() BOJKOT espero Marki | 2004-10-12 14:14:12 Słabiej kręci, poza tym akumulator pół roku temu miał b.małą gęstość elektrolitu ,trochę dolewałem, w ogłe to nie wiem ile lat ma akumulator.
PZDR Bojkot |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-10-12 14:18:10 Zrób test elektrolitu w aku. Jestem przekonany, że czeka cię jeszcze wymiana aku. przed zimą. |
Robert_S Espero 1.8, Omega Sz - Gw | 2004-10-12 14:33:03 Najpierw pomierz napięcie na akumulatorze:
1 przy wył silniku 2 - przy uruchamianiu silnika (pracujący rozrusznik) 3 - przy uruchomionym silniku 4 - jak wyżej, ale z włączonymi wszystkimi światłami, ogrzewaniem szyby, dmuchawą i czym tam jeszcze. Podaj wartości napięć i obadamy na odległość twój problem |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2004-10-12 20:34:33
hm no wiec..po pierwsze..to ze ci slabiej kreci nie ma zwiazku z tym ze jezdzisz na swiatlach bo jak tu ktos madrze zauwazyl..zasilanie idzie z alternatora ( z odpinaniem klemy to jednak glupi pomysl po drugie..to prawdopodobnie akumulator tzn jego zuzycie aczkolwiek..zaczalbym wszystkie zabiegi od oczyszczenia klem to punkt wyjscia (oprocz mierzenia napiecia) po trzecie sa urzadzenia ktore zmniejszaja napiecie o polowe w lampach wlasnie do jazdy w dzien jesli naprawde tak ci zalezy na tych oszczednosciach pomysl o czyms takim..alernatywa sa dodatkowe swiatla do jazdy w dzien..tylko gdzie je montowac?? obok przeciwmgielnych?? bo bo przeciez nie zamiast zarowki do jazdy dziennej..nie wiem czy w ogole jest o czym rozmawiac..bo jesli pobieraja mniej pradu przy tradycyjnej technologii to znaczy ze tez slabiej swieca..wiec pytanie..czy po zmroku wymienia sie zarowki na 'nocne'?? anyway..sprawdz klemy naladuj akumulator pomierz napiecia i bedzie dobrze.. pozdro |
Krzysztof_L Warszawa | 2004-10-12 22:25:53 kisztan - a co tu rozumieć, ja byłem, jestem i będę przeciwnikiem jeżdżenia na światłach w ciągu dnia. A dlczego, to juz nie chce mi się tłumaczyć kolejny raz.
Pozdr. |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2004-10-13 02:32:54
no ale w sumie skoro mowiles to tyle razy krzysztofie i skoro 'wszyscy wiedza' dlaczego nie uznajesz jazdy na swiatlach w dzien to jaki sens tego posta ja tam rozumiem kisztana ze probuje zrozumiec..tez lubie rozumiec otaczajacy mnie swiat |
Krzysztof_L Warszawa | 2004-10-13 02:42:39 Mówiłem to tyle razy, ale oczywiście nie wszyscy mogą przeczytać wypowiedzi, które tu zamieszczamy. Tak więc był to tekst dla przypomnienia mojego stanowiska w sprawie świateł w dzień, przy dobrej widoczności.
Pozdrawiam |
qbaj pro cee'd 1.6 CVVT warszawa | 2004-10-13 04:09:20 ah no tak.czasem ktos przeoczy wypowiedz..ja tez to chyba zrobilem i nie pamietalem ze ty nie jezdzisz na swiatlach |
kisztan Klubowy Weteran Ford Focus i jeszcze ... Łańcut | 2004-10-13 08:02:08
Jazda na włączonych światłach poprawia bezpieczeństwo Twoje i innych. W krajach skandynawskich jest obowiązek całorocznej jazdy na światełkach. A ja podtrzymuję nadal, że nie rozumię Więc spalanie wzrasta o ok. 0,23%, czyli jak nam pali 10L to spalanie wzrośnie do 10,023L. A zakładajac lampy do jazdy dziennej możemy zaoszczędzić ok75W, czyli spalanie wyniesie 10,011L |