MotoNews.pl
  

GSI chyba uszkodzony sterownik silnika (gdzie kupic ? )

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Mam poldka 1.6 GSI (kupiny w salonie nowy), niestety cos jest z nim nie tak tzn: czasem idze ok a czasem ledwo co jezdzi. Po zalozeniu gazu okazalo sie ze duzo pali (16 w miescie to min co udalo sie osiagnac po wielokrotnych regulacjach, trasa ok 11 l) na benzynie odpowiednio 13 i 7.5. I tu moje pytanie skoro na gazie i na benzynie jest "mulowaty" i duzo pali to chyba tylko komputer sterujacy jest jedynym urzadzeniem majacy znaczenie przy spalaniu gazu i benzyny, mam racje?? Aha mam jeszcze wydruk z analizatora spalin ale sie nie znam, moze ktos z was zerknie i powie czy jest ok??
% vol CO -- 0.011
% vol CO2 -- 13.57
% vol O2 -- 0.47
ppm vol HC -- 54
Lambda -- 1.020
% vol COvrai -- 0.12

po 5 minutach nastepny test:
% vol CO -- 0.196
% vol CO2 -- 13.66
% vol O2 -- 0.16
ppm vol HC -- 27
Lambda -- 1.000
% vol COvrai -- 0.213

Z gory dzieki za pomoc
Promi
  
 
Spaliny Masz w normie. Nie napisałeś jaką masz instalkę LPG z komputerkiem, czy bez, oraz czy masz stabilne wolne obroty. W tej chwili to można tylko zgadywać co jest grane. Ale generalnie przy LPG na spalanie ma wpływ w zależności od instalki i jej ustawień sonda lambda, czujnik temp. i ustawienia kompa gazowego. W niewielkim stopniu ustawienia parownika, jeśli jest komp gazu. No i czasem silnik krokowy (abimex) lub serwomotor (bosh), ale jego wada dość szybko się uwidacznia. Tak więc jak widzisz komp samochodu niewiele ma tu do gadania, a właściwie prawie nic. Poszukałbym przyczyny gdzie indziej, np. żle ustawiony komp. LPG, brak emulatora sondy, źle założona instalka LPG.
Podaj więcej szczegółów.
  
 
Instalka pelna czyli komp + emulator wtryskiwaczy. chyba sie nie do konca zrozumielismy gdyz przed zalozeniem gazu samochod tez byl "mulowaty" i wg mnie duzo palil (13 i 7.4 - max 90 km/h w trasie). Myslalem ze to wina jakiegos ukladu paliwowego, zalozylem gaz i jest to samo tzn na gazie tez jest "mul" i wg mnie gazu tez pali duzo za duzo (16 i 11 -- max 90 km/h). Dlatego tez szukam przyczyny w jakims urzadzeniu ktore ma wplyw na prace zarowno gazu i bezyny. Aha samochod kupil moj dziadek w salonie (nowy) a poniewaz malo jezdzil to mu to nie przeszkadzalo ("mulowatosc" i spalanie). Dodam jeszcze ze ojciec ma poldka trucka totalnie zajezdzonego i z najwieksza zabudowa i jemu gazu pali ok 15 dlatego tez uwazam ze tak naprawde nowy c+ (27000 tys km przejechane) powinien mniej palic jezdzic lepiej (mysle ze ojca truck z rozje.... mostem i lozyskami na switlach to by mnie zalatwil bez problemu.
Pozdrawiam
  
 
Podjedz na autoryzowany warsztat i niech podłączą pod komputer sterownik i będziesz wtedy wiedział co jest
  
 
Bylem
Kolo podlaczyl komputer popatrzyl w czarny ekranik, odpalil samochod i powiedzial ze jest ok .
  
 
Witam, promi popełniłeś zasadniczy błąd nie usuwając zauważonych usterek w pracy silnika przed założeniem gazu.Teraz masz utrudnione zadanie bo obie instalacje są ze sobą w rózny sposób powiązane i wzajemnie oddziaływują na siebie. Gaz zakłada się gdy samochód na benzynie zachowuje się ok.Mój gazorek najpierw mnie z tego przepytał, potem zrobił jazdę próbną i dopiero zabrał się do montażu. Jeśli komp nie wyświetla Ci żadnych błędów to jeżdżenie do serwisów niewiele da poza stratą kasy.Musisz po kolei eliminować poszczególne elementy zaczynając od świec i kabli WN , powodzenia
  
 
Ok masz racje (wstyd sie przyznac).
To moze z innej strony: zna ktos DOBREGO ale NAPRAWDE DOBREGO mechanika (raczej elektronika - chyba) od poldka w Łodzi lub okolicach ??
Pozdrawiam
  
 
Tak mi się jeszcze przypomniało - a hebelki u Ciebie w porzadku? Może "troszkę" trzymają i stąd ten muł i duże spalanie (pisałes że dziadek mało jeździł)
  
 
hamulce sa ok
  
 
No to długa droga przed Tobą , dobrze byłoby mieć pod ręką dobrego znajomego z takim samym poldkiem
  
 
Ja bym stawiał na sonde lambda, teoretycznie tylko ona jest powiazana jednocześnie z kompem od beny i od gazu, no i jeszcze emulator, ale w przypadkach występowania kompa od gazu to komp zastępuje emulator, przynajmniej tak jest w moim przypadku. Regulacje na nic się zdadzą, gdy będzie podłączany tester, bądź komputer do komputera od gazu wtedy gdy sonda będzie skopana, bo poprostu przeanalizowujac skład mieszanki on mu powie ile musi odkręcić bądź przykręcić, dlatego też warto olać ten komputer, poprzednią regulacje gazu wykonywaną miałem bez podłaczenia testera, ale za to na porządnym analizatorze spalin, okazało się że mam bardzo dobry katalizator który praktycznie przy przebiegu 49 tys działał jak nowy, po regulacji takiej skończyło się falowanie obrotów, i na trasie przy prędkosci 120 łyknął 9l/100 km, zaznaczajac że fabryka dla beny podaje 8,9/100 km sądze ze to dobry wynik. Proponuje sprawdzic sonde bądź też podjechać na ustawienie bez użycia komputera tylko samego analizatora spalin.
  
 
Sonda daje takie efekty, ale jak zakladales gaz powinni to zauwazyc bo instalacji gazowej z kompem z uszkozona sonda nie da sie wyregolowac.Jedno jest tylko pytanie jazda na gazie i na beznzynie nie robi ci roznicy?To jest zauwazalne w malym stopniu dla silnika GSI. Założenie gazu u ciebie nic nie zmieniło a jak ci zaprogramowali kompa do gazu tez nie wiesz. Przedstawiona analiza spalin nie wiem czy to gaz czy benzyna, ale wyniki wskazuja na zbyt bogata mieszanke.
  
 
U mnie w Gsi na instalce Landi z kompem Gsi pali w trasie 11 w miescie 12.
Nigdy nie udalo mi sie zejsc ponizej 10,5 litra jadac nawet naprawde delikatnie w trasie. Za to w miescie nie spalil jeszcze nigdy wiecej niz 12,5 litra. Srednio pali tak 11,5 litra, a traktowany jest dosc ostro.
Moje pytanie to czy to 11,5 litra lto dobry wynik czy spalanie nie jest zbyt duze jak na Gsi.
Problem jest w tym ze czy go sie depcze czy nie roznice w spalaniu sa naprawde minimalne.
  
 
Raczej w normie masz spalanie
Mój pali podobnie