MotoNews.pl
  

Jak puszczam sprzęgło to coś stuka w wale napędowym!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam samochód Opel Omega z silnikiem 2,6.

Gdy puszczam sprzęgło to coś strasznie stuka w wale napędowym.

Gdy chciałem pokręcić wałęm ręcznie to normalnie się ręcznie obraca z jakieś 3 cm na obwodzie.

Gdzie może być usterka i co trzeba wymienić aby to zlikwidować?

Czy coś od tego może się jeszcze bardziej popsuć?
  
 
Hallo,tylny naped jest dosc skomplikowany,ale nie znaczy , ze to czarna magia.Mozesz miec luzy na tylnym moscie.Jezeli tak,musi byc oddany do warsztatu , do naprawy.Moga byc tez wybite lozyska w wale Kardana,z tym tez jechac trzeba do warsztatu.Moze byc tez uszkodzony tylny most,to znaczy ,sa zniszczone , lub powybijane uszczelki w tym moscie.To tez robota na warsztat.Moze tez byc po prostu za malo oleju w skrzyni biegow.Przyczyn moze byc kilka.Jedz do warsztatui,niech popatrza.Ale nie daj sie zrobic w "karpia".Przy skomplikowanych poszukiwaniach lub naprawach,majster chetnie "dorzuca"pare "groszy do rachunku.Szczegolnie jezeli klient nie wie , co dokladnie jest popsute.Powodzenia,i napisz , o wynikach poszukiwan-Adalbert
  
 
He samochod inny ale problemy podobne

U mnie tez stuka jak sie "popuszcza" sprzeglo. Pojechalem do warsztatu na wymiane drazkow reakcyjnych tylniego mostu i przy okazji poprosilem mechanikow o przejrzenie walu. Stwierdzili ze od poczatku do konca jest do wymiany razem z podporami itd (no w sumie ma juz 140tys). Oprocz drazkow zmienialem wtedy tez poduszki pod silnikiem i to odziwo troche pomoglo ... zdecydowanie mniej a wlasciwie rzadziej wystepuje to stukanie. Natomiast inny mechanik powiedzial ze wal jest oki i trzeba tylko zmienic jedna podpore z lozyskiem i jakas guma ... he i komu wierzyc ?? narazie jezdze zobaczymy co padnie

pozdr
  
 
W poldku jak stuka (metaliczny stuk słyszalny pomiędzy 1 a 2 biegiem zmiana przy 30 - 40 km/h) to na 99% jest to któryś przegób krzyżakowy - natomiast takie huczenie i grzmoty przy dużych obrotach silnika to łożysko podpora elastyczna. W omedze raczej to też coś z wałem - most daje inne objawy - wyje przy hamowaniu silnikiem i/lub przyspieszaniu - ewentualnie możliwe tąpnięcia metaliczne ale bardzo częste nawet podczas spokojnej zmiany biegów przy niskich obrotach - jeśli buczy lub wyje na luzie to rozwalone łożyska półosi tylnych
  
 
Żle napisałem temat.
To stuka nie jak puszczam sprzęgło tylko jak je niaciskam i odłącza się napęd silnika.
Wtedy coś stuka.
A jak tak bardziej ostro ruszam to coś tak dudni.

No tak.
DAjmy na to że jest walnięty krzyżak i podpora.
Podpora u mnie chyba na pewno bo byłem u mechanika i on normalnie wałem ruszał w miejscu gdzie jest podpora kawał drogi w górę i kawał drogi w dół.

ALe jakie teraz jest wyjście z tego problemu?
Co muszę zrobić?
Czy da się wymienić ten krzyżak?
CZy da się wymienić samą podporę?
Czy muszę wymieniać cały wał?

Na szrocie stoi cały identyczny samochód jak mój z takim samym silnikiem i jeszcze niezbyt rozebrany.

Czy warto z niego te części wydobyć?

[ wiadomość edytowana przez: djchucky dnia 2004-10-18 14:40:18 ]
  
 
Tak w kwestii wyjasnienia

W poldku jak sie "koncza" krzyzaki to robia pim pum

Wracajac do tematu

Na pewno da sie sama podpore wymienic, ja osobiscie bym nowa kupil zeby miec spokoj

pozdr
  
 
Ok.

Podpora to kosz zależny od firmy od 56 zł z łożyskiem do 120 zł.


A za uzywaną podporę na jednym szrocie gościu mi z ceną wyskoczył 100 zł a za cały wał 450 zł. Jakiś dziwny gościu. Takie ceny rypał że się w głowie nie mieści.Kupiłem amortyzator za 100 zł i chciałem gratis taką zaślepkę do progu, taki plastik. To mi wyjechał z ceną 20 zł. To sprzedał za 10 zł . A na dalszym szrocie dali mi gratis 2 sztuki tych zaślepek bo kupiłem pas tylny środkowy za 15 zł.
Ale to tak na marginesie.


Podporę kupię nową.

Ale czy da się wymienić krzyżaki na tym wale.
Bo w jednym sklepie mówią że tak,
w drugim mówią że nie,
w trzecim że krzyżaki mogą do tego wału nie pasować,
w czwartym że lepiej cały wał,
a w piątym chcą za używany wał 450 zł

Normalna kołomyja.
To jak jest z tymi krzyżakami? Da się je wymienić czy nie.
Cholera ja nawet do końca nie wiem jak te krzyżaki wyglądają bo pierwszy raz w życiu mam styczność z samochodem tył napęd.

  
 
Wał wymontowałem.
Cały dobry. Na wielowypuście luz praktycznie niezauważalny.

Podpora wraz z łożyskiem była do wymiany.

Wymieniłem. Teraz juz nic nie buczy ani nie dudni.
A stuka coś w skrzyni biegów.
Jak naprawa będzie za droga to kupię skrzynię biegów urzywaną.
Ostatnio ktoś miał taką na sprzedaż za 350 zł.