Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Kamil_H SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 1.3 Poznań | 2004-10-13 14:53:38 Witam!
Zainspirowany wątkiem http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=66151&c=12&f=22 Proponuję założyć taki nowy "wieczny" temat, w którym wpisywalibyśmy jakie części innych marek pasują do naszych pięknych Ład. No i pytanie czy założycz osobny wątek dla samar czy nie (żeby był porządek) - sami zdecydujcie. Z własnych doświadczeń wiem, że czasem przydaje się takie zestawienie co od czego pasuje. Zamiast lecieć do sklepu Łady można kupić w każdym polmozbycie, może i taniej i lepszej jakości.... Nie chodzi mi tu oczywiście o coś w stylu, że do 2107 pasuje silnik od Argenty. Fajnie by było również, gdybyśmy zamieszczali tutaj to, czego jesteśmy pewni a nie np. "wydaje mi się że pasuje wałek rozrządu od Malucha..." Proponuję podawać przy propozycjach dokładny model samochodu (2107, 2105...) co pewnie dodatkowo ułatwi sprawe. A więc (na dobry początek): [2107] 1. Gumy, na których wisi tłumik (te po bokach z matalowymi haczykami) pasują od Poloneza 2. Sprzęgło (tarcza, docisk, łożysko) - też Poldek (stary) ![]() |
![]() zax ŁADZIARZ była LADA 21072 '88 Konin | 2004-10-13 15:00:47 hehe wszystkim proponuje zamiane popielniczek z 2107 na chromowane popielnice z 2106/6......efekt kapitalny............. |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-10-14 01:17:53 Witam
Tu mam poważne wątpliwości, cylinderek od łady 2107 ma wbudowany samoregulator, a czy maluch go ma?????? Może pasuje do wczesniejszych modeli np 2101/02/03/06 które mają samoregulatory na szczękach
Hmmm... filter oleju od Poldka jast jakby dłuższy, mi się nie mieścił między silnikiem a podłużnicą
Pod warunkiem dopasowania obudowy filtra, gaźnik od Poldka jest wyższy i możesz miec problemy z domknięciem klapy silnika ![]() Do powyższej listy dodałbym fotele przednie, szczególnie polecane grocliny, i stabilizator osi tylniej (po małej adaptacji) od poldka Cargo bodajże. Stabilizator osi tylnie od Argenty ![]() Szyby przednia, tylnia i tylne boczne od DF do każdego klasyka, przednie boczne do starszych modeli 2101/02/03/06 Komplet drzwi od DF pasuje do serii 2103/06 Felgi 13" od BMW rekin, (patrz fotki 7mki Ossa) |
![]() MUSEL SYMPATYCZNY GOŚĆ fiat 126/Astra rzeszów | 2004-10-14 13:42:51 filtr powietrza od żuka |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-10-14 15:14:36 Co do szyby przedniej, to chyba nie mozna sie zgodzic, na pasowanie do lady.
Pawel w 2103 mial takowa, i lalo mu sie do srodka! |
![]() cosworth3 SYMPATYCZNY GOŚĆ Volvo 440 Kraków | 2004-10-14 23:25:20 szczotki do alternatora od poloneza i wtedy mamy osobno regulator napięcia sam mam taką przeróbke |
![]() Pawel_66 LADA 1500(2103) kraków | 2004-10-14 23:57:49 Tak jak pisze fleszer - szyba od DF jednak nie do końca pasuje - u mnie lała się woda do srodka - bo chyba jest jednak troszkę inaczej wyprofilowana. Po wymianie na rosyjski oryginał ( od polena) jest suchutko i szyba nie odstaje na dole ( w narożnikach)
No i jeszcze tan stabilizator - od argenty pasuje - ale trba podszlifować go co nieco na silentblokach. ( rysunki na www.zsiguli.hu) |
![]() sheriffnt Loża Szyderców Łada 21072/Fiat Temp ... Gdynia | 2004-10-15 00:06:51 Witam
z tą szybą jest trochę racji, ładowska jest nieco większa, ale jak mi się stłukła to w kombiaku, miałem kilka latek szybę od DFa, udało mi się jednak tak poukładac uszczelkę że przestało podciekać ![]() |
![]() syvo SYMPATYCZNY GOŚĆ najstarsze miasto Zagłębia | 2004-10-15 09:12:45 Aha!
Od polsze pasują jeszcze tuleje regulacyjne łącze drążek boczny kierowniczy z końcówką drążka, potocznie zwaną gałką kierowniczą. Co do cylinderków hamulcowych tylnych dla łady / przednich dla malucha, to swoją wypowiedź opieram na informacji zamieszczonej na opakowaniu takiegoż cylinderka, gdzie w wśród marek pojazdów były wymienione właśnie łada i fiat 126p. Cylinderek trzymałem w rękach. Jednoznacznie stwierdziłem, że jest to cylinderek hamulców tylnych do łady. Producentem tegoż cylinderka była firma DELPHI. |
![]() adasco Bardzo Ważny GOŚĆ Roomster & kropek Łódź | 2004-10-15 10:58:22
szyba pasuje i nie cieknie - ale KONIECZNA nowa uszczelka i klin. ja mam fiatowska i nie leci!!! |
![]() MUSEL SYMPATYCZNY GOŚĆ fiat 126/Astra rzeszów | 2004-10-15 14:14:11 panowie dobrze ,ze zostal poruszony temat szyb do lady ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() pozdrowienia |
![]() piotrzezglobic SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 Zgłobice k Tarnowa | 2004-10-17 11:12:16 Po lekkim podszlifowaniu zamków mam założone pierścienie od malucha - pasują też od poloneza 1,5 różnica średnicy 1 mm ale patent sprawdzony już na paru Ładach od paru lat, no i oczywiście uszczelniacze zaworowe od grupy VW - o niebo lepsze niż corteco. |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-10-17 12:32:57 To ja gratuluje zakladania pierscieni o 1mm wiekszych!
To jest niesamowite ryzyko - zwlaszcza bez mierzenia mikro. Byc moze ze ratuja silnik po duzym przebiegu, ale na oko nie da sie stwierdzic ze mozna to wstawic. Poza tym, cylinder NIGDy nie wyciera sie do samej gory - wiec chcociazby jak toto przepchnac? Ja tam przestrzegam was przed tym! Mialem tloki o 2 SETKI !!! ciasniej i pracowaly w miejscu gdzie nie powinny! Wiec na dluzsza mete to NA pewno nie skutkuje(oczywiscie moze sie zdazyc fuks) To dla mnie praiwe jak panewki ze skory ze sloniny - na gielde, 1 jazda probna, i sprezedac, bo jak nie to sie rozleci! |
![]() piotrzezglobic SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 Zgłobice k Tarnowa | 2004-10-17 15:11:44 Przejść górą nie przejdzie, zawsze biorę fleksa i szlifuję cylinder, aż wszystko się zmieści, tłok się nie zatrze, bo ma 1 mm luzu a pierścienie dobrze się docierają na lekko chropowatej powierzchni po fleksie ![]() |
![]() Krzysztof-Fleszer SYMPATYCZNY GOŚĆ Lada 2107 Krakow | 2004-10-17 15:17:24 Trzeba wziasc pod uwage, to ze pierscien za duzy, wepchniety, jest jajowaty i zle pracuje.
A po drugie, to nei bardzo rozumiem, co ma ciecie progu flexem(myslisz o szlifierce katowej?) do docierania pierscieni, skoro prog sie robi dla tego, ze pierscien nie pracuje w tym miejscu. Czyli nawet po zeszlifowaniu nie pracuje - wiec jak sie ma dotrzec? od tego szlifowania? |
![]() andrzej_krakow (S) MEGA ŁADZIARZ ![]() Złom 2105 aktualnie Warszawa | 2004-10-17 19:04:31
Sorry Piotrze? 1 mm luzu na tłoku????? Jak jest luz 0,15 mm pomiędzy tłokiem a cylindrem to cylinder kwalifikuje się do szlifu!!!!! |
![]() piotrzezglobic SYMPATYCZNY GOŚĆ 2107 Zgłobice k Tarnowa | 2004-10-17 19:55:13 Trochę więcej luzu (nie montażowego). to do emotikonu to przecież straszne głupoty. co do pracy w jajo to sie zgodzę, że nacisk na ścianki może być nierównomierny. Przy tych pierścieniach nie ma takiego miejsca gdzie nie dolegałyby do gładzi cylindra. nacisk jest raczej równomierny bo ślad po pisaku po dwu-trzykrotnym przejściu tłoka z pierścieniem pojedynczym, każdym z osobna ścierał się dość równomiernie. Zasadniczo zajmuje się elektryką samochodową a nie mechaniką i nie robiłem tego sam tylko kumpel z warsztatu swego czasu jeden z lepszych na Łady w okolicach Tarnowa, na marginesie - ma specjalny oryginalny ruski przyrząd do ustawiania zaworów czujnikiem zegarowym i oryginalny do tego komplet kluczy- super sprawa. Auto ma 110 tys, miało wypalone dwa zawory i zero uszczelniaczy. Po remoncie ma ok 1000 km i wszystko jest ok. Wczoraj byłem w Gliwicach Średnia z trasy 7,8l/100km benzyny. Cztery dorosłe osoby na pokładzie + bagaże, na autostradzie prędkość ok 110km/h, z powrotem 90km/h bo lało plus trochę kręcenia sie po Śląsku w sumie 412km. Przed wyjazdem ustawiony zapłon i gaźnik. CO ustawione na 1,5% na wolnych obrotach (dało się zejść poniżej 0,9% ale ta dynamika) [ wiadomość edytowana przez: piotrzezglobic dnia 2004-10-17 20:10:02 ] |