Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() AGRUPA fiat 126 WARSZAWA | 2004-10-14 00:04:05 witam.
Czy ktoś przerabiał mechanizm zmiany biegów w małym fiucie ![]() Chodzi mi o to że chciałbym skrócić sobie skok lewarka a przy okazji wydłużyć lewarek o pare cm. Kiedyś słyszałem że ktoś coś takiego wykombinował ale nie znam szczegółów. Jeżeli ktoś przerabiał temat to prosze o info. ps. nie wiem czy dobrze po angielsku napisałem ale bardziej kumam niemiecki. ![]() |
![]() York F&F Wolny Słuchacz :) Peugeot 307sw Przemyśl | 2004-10-14 00:07:02 Hmm nie jestem pewny ale Zoltar chyba jakiś taki patent ma. |
![]() AGRUPA fiat 126 WARSZAWA | 2004-10-14 00:13:54 no to fajnie, moze ktoś coś będzie wiedział.
jeżeli ktoś ma to niech opisze jak to działa itp. moze jakieś rysunki ![]() |
![]() Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2004-10-14 01:23:28 ja mam tak zrobione...ze mam podniesiony kompletny mechanizm zmiany biegow (ten caly z lewarkiem)...i moge go jeszcze podniesc...a co za tym idzie moge sporo skrocic drazek...co daje mi to..ze biegi bede mial na tej samej wysokosci co seria..ale skok drazka bedzie duzo krotszy...jedynie moze nastapic to ze biegi bedzie sie troszke ciaezj wpinac...wiadomo...mniejsza "dzwignia" ![]() |
![]() Race_D F&F MEMBER FSO SPORT Sin City... Bydgoszcz | 2004-10-14 04:24:03
Coś tam zamotane ma ![]() Nie wiem czy cokolwiek Ci to pomoże ale możesz looknąć to: (click=>powiększenie) ![]() ![]() Reszta >> TUTAJ << Myślę jednak, ze najlepiej bedzie jeśli się wypowiedzą sami "sprawcy" tych patentów ![]() |
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-10-14 07:22:14 ![]() ![]() tak wyglada ten patent, mozna go jeszcze podniesc (kardan) i skrocic drazek. tyle ze im krotszy drazek tym biegi beda wchodzic ciezej. z tym patentem fajnie sie zapina biegi bo tak specyficznie "klikaja" (jak w ferrari ![]() ![]() |
![]() Borys_PG escort LX Taunton/Gdansk | 2004-10-14 08:14:04 Jeden czy dwa kardany? Jeden przy mechanizmie a drugi przed lizakiem czy do lizaka walek dochodzi pod skosem? |
![]() Kuner Raszyn / Wawa | 2004-10-14 08:27:46 A po co tak podnoic jak Zoltar... Przecież mozna to zrobic w orginalnym miejscu i przegubów nie trzeba.. |
![]() Royber F&F Sympatyk 126p Poznań | 2004-10-14 08:29:09 Nie może wchodzić pod skosem, bo jak byś chcaił zmienić bieg, to skrzynia na to: "nie możliwe" ![]() ![]() tak to zapewne wygląda kółeczka, to przegóby krzyżowe Zgadza sie Zolti? [ wiadomość edytowana przez: royber dnia 2004-10-14 08:31:11 ] [ wiadomość edytowana przez: royber dnia 2004-10-14 08:41:51 ] |
![]() Royber F&F Sympatyk 126p Poznań | 2004-10-14 08:48:10 Swoją drogą, to mi nie jest potrzebne, żeby drążek był wyżej.
Mam ścięty o połowe lewarek, biegi wchodzą precyzyjnie i lekko. Skok jest dużo mniejszy=szybsza zmiana biegu. Jedyny mankament, to to, że drążek jest ciut dalej, niż zasięg mojej ręki. Dlatego mam zamiar go przesunąć. Chcę skrócić tą wajche co łączy lewarek z lizakiem. I przedłużając otwory regulacyjne mechanizmu z prawej strony tunelu przesunąć go do tyłu. Dźwignie od ssania gdzieś przemieszcze, ale na drodze stoi jeszcze dzwignia ręcznego... Skrócić ją ![]() |
![]() Royber F&F Sympatyk 126p Poznań | 2004-10-14 09:37:47
Sugerujesz mi, że jak masz dłuższą dźwignię, to jest krótszy skok?? Chyba jak ją złapiesz u nasady ![]()
Nie wiem co to prawa >filyki<, ale widocznie różnią się od praw fizyki ![]() [ wiadomość edytowana przez: royber dnia 2004-10-14 09:46:34 ] |
![]() Royber F&F Sympatyk 126p Poznań | 2004-10-14 10:07:52 chyba gołym okiem widać, że cyt. mniejsza dźwignia, wiekszy skok jest dokładnie odwrotnie. Ale mi sie dzisiaj za rysowanie zebrało ![]() |
![]() Krzyh00 F&F Sympatyk low not slow -------------- | 2004-10-14 10:28:30
mylisz sie kuner, skok mniejszy wlasnie ale uzyta sila musi byc duzo wieksza. |
![]() AGRUPA fiat 126 WARSZAWA | 2004-10-14 10:31:38 Wielki dzięki,
ogromna pomoc z waszej strony. A teraz zapytam o trwałość takiego patentu??? Wiadomo że jak spawy będą słabe to się rozleci. Ale jak trwałość przegóbów??? czy dobrze rozpoznaje że jest to kolumna kierownicy z małego fiata??? I najważniejsze jak z precyzją zmiany biegów???? |
![]() Madcar F&F Sympatyk BMW e30 330i `84 / 1 ... Toruń | 2004-10-14 10:52:41 twalosc duza...
jesli wytrzymuje juz pol roku pod reka zoltara to trza uznac ze duzo..ba nawet ogromna ![]() z precyzja??no wg mnie jest nawet lepsza niz przy serii...nie ma jednej dlugiej wajchy nie podpartej w zadnym punkcie "podrodze" do skrzyni..a sa trzy krotkie wajchy...w tym dwie podparte... a waly kardana sa bardzo ale to bardzo wytrzymale... |
![]() Vyzn-R F&F Sympatyk Babilon Bandit Lipno | 2004-10-14 11:59:34 Poprzez skrocenie seryjnego drazka nic sie nie uzyskuje bo skok jest mniejszy ale odległosc dzwigni od kierownicy jest wieksza wiec praktycznie na to samo wychodzi jezeli chodzi o cas zmiany biegow ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() AGRUPA fiat 126 WARSZAWA | 2004-10-14 12:03:49 AMEN!!!
|
![]() ZoLt4R F&F Sympatyk Punto HGT / 126p 1.2T a juz na pewno nie z Łodzi | 2004-10-14 13:52:06
dokladnie tak jak piszesz ![]() |
![]() Nomad F&F Sympatyk Wspomnienie po Gdańsk | 2004-10-14 14:10:06 Ja chciałem opisać jak to wygląda w wersji profesjonalnej...
Jak się patrzy na CAŁY element zmiany biegów to widać ze drążek można podzielić na 3 części: 1 - Górna 2 - "mocowanie" lub "zawias" w którym drążek porusza się... 3 - dolna do przesuwania biegów... rysunkowo: 1.... ....... ........ 2.......O 3........| i przy zamawianiu profesjonalnego "short shifta" wyglada to tak że część 3 jest dłuższa niż seryjna (o 25-35%), więc trzeba mniej przesunąć 1 aby bieg wszedł... ze względu na symetrię biegów 2 jest zwykle przesunięta minimalnie w górę w stosunku do orginału... Ps.Jeśli ktoś ma dostęp do katalogu riegera na 2003 to taki układ jest pokazany na str.466 |