MotoNews.pl
2 Wyłączający się nawiew, raz działa a raz nie (66245/0)
  

Wyłączający się nawiew, raz działa a raz nie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam wszystkich! Mam problem, mianowicie w moim e-34 wylacza mi sie wentylator. Nie mam klimy. Po prostu 4 bieg dziala zawsze a 3 pierwsze po jakims czasie dzialania sie wylaczaja. Minie jakas chwila i sie wlacza ale na pare sekund. Slychac jak sie rozlacza przekaznik. Moze ktos z was orientuje sie co to moze byc, bo nie mam zamiaru przejezdzic calej zimy na 4 stopniu bo jest troche glosny, a poza tym zbyt szybko wychladza temperature na nagrzewnicy (leci zimniejsze powietrze niz na nizszych stopniach).
Podejrzewam jakis przekaznik, ale nie wiem ktory to jest
  
 
najprawdopodobniej masz cos przypchane i termik wyłacza ci dmuchawę, w celu jej ochrony przed uszkodzeniem spowodowanym, przegrzaniem. na 4 biegu jest ok, bo dmuchawa ma lepsze chłodzenie, ale jeszcze troszke sie przypcha i na 4 tez ci bedzie wyłączać. przeczyść wszystkie kanały powietrzne z liści, na poczatek.
pozdrawiam
  
 
dzieki za rade, sprobuje. Jak nie pomoze bedziemy dalej debatowac
  
 
No i nic nie pomoglo. Kanaly czysciutkie wszystkie (auto ma orygnalnie 80 tys przebiegu i caly czas garazowane). Tak wiec przyczyna bedzie inna, co najgorsze pierwse trzy stopnie przestaly zupelnie wiac.... Slyszalem cos o jakims oporniku w kanalach tylkow ktorym on kanale siedzi? Nie chce zbytnio pruc calej deski
  
 
Witam. Miałem ten sam problem. Z tyłu jest złączka z kablami, rozebrałem więc ten panel z pokrętłami wyciągnąłem złączkę z kostki, popryskałem WD40 i .... DZIAŁA do tej pory Spróbuj u siebie - oby było to samo. Pozdrawiam, Robert
  
 
Witam.
Mam podobny problem. Znalazłem opornik od regulacji obr. dm., jest jak w większości samochodów w kanale w nogach kierowcy, pod schowkiem i osłoną konsoli głównej. Dostęp o dziwo bardzo dobry, do odkręcenia tylko 2 śr..
Sprawdz opory omomierzem pomiędzy wyprowadzeniami. Jak niemasz czym wystarczy żarówka (21W), podaj masę na stałe a na oporniku powinien być (+), załącz dmuchawę i sprawdzaj(im większe nastawienie tym mniejsza rezystancja, żarówka świeci jaśniej.
Najczęściej spotykane uszkodzenie to przepalony opór, przegrzane styki na kostce.
WYKRĘĆ, OCZYŚĆ, WYMIEŃ, CIESZ SIĘ DOSKONAŁĄ PRACĄ NA WSZYSTKICH BIEGACH
  
 
Przeczytałem co sam napisałem i się za głowę złapałem!!!
Sprostowanie.
Opornik odpowiedzialny za zmniejszenie obrotów dmuchawy jest w kanale pod schowkiem w nogach pasażera a nie kierowcy. Dostać się do niego można po zdemontowaniu schowka (odbezpieczyć zawiasy, otworzyć schowek uważać żeby nie wypadł na nogi. Z lewej strony w nogach pasażera schowany w kanale ogrzewania jest przykręcony na dwie śrubki „opór”, dochodzi do niego wiązka przewodów.
Opornik nalerzy wyjąc oczyścić, dokonać oględzin, ewentualnie pomierzyć oporności, jest tam jeszcze zabezpieczenie termiczne-bimetal ze stykami bardzo często ulega on uszkodzeniu (czytaj wypalają się styki), często wystarczy przetrzeć papierem ściernym styki, ewentualnie podgięć żeby kontaktowały i problem rozwiązany.
Ps. Podobno w serwisie ten oporniczek kosztuje ok. 150 zł
  
 
problem na szczescie rozwiazalem! byla to wina wlasnie opornika zamieszczonego obok nog kierowcy. Wyskoczyl z niego nit wiec kupilem uzywany ale sprawny. Nareszcie moge normalnie walczyc z chlodami i parujacymi szybami!
dziekuje wszystkim za pomoc!
  
 
kurde gdzie ten rezystor??? pół auta rozebrałem i nic , podajcie może nr.katalogowy to poszukam na rust.mine.nu
  
 
Cytat:
2004-11-09 18:21:48, raffat pisze:
problem na szczescie rozwiazalem! byla to wina wlasnie opornika zamieszczonego obok nog kierowcy. Wyskoczyl z niego nit wiec kupilem uzywany ale sprawny. Nareszcie moge normalnie walczyc z chlodami i parujacymi szybami! dziekuje wszystkim za pomoc!


to gdzie w końcu przy nogach kierowcy czy pasażera??? bo ja nie moge go zlokalizowac
  
 
a wiec tak, juz wszystkim mowie co i jak dokladnie.
Opornik znajduje sie po lewej stronie tunelu, tzn od strony kierowcy.
Sciagamy ten maly dywanik przykrecony na 1 srubke. pod nim znajduje sie elektroniak nawiewu.
Mianowicie widac tam mala kostke do ktorej dochodza kable. Ja wyciagnac i naprawic, jesli sie nie da ro wymienic.

Mam tu bardzo ciekawy link gdzie jest wszystko opisane wraz ze zdjeciami. Ja z tego korzystalem.

Naprawa nawiewu


Zreszta polecam ta stronke kazdemu kto ma jakis problem ze swoim autem, jest tam na prawde bardzo duzo materialow dot oblugi, naprawy i uzytkowania E34.

Oto link na homepage:

Stronka o e34

Znajdziecie tutaj na pewno wiele pomocnych rzeczy
  
 
witam mam bmw 520 e 34 z 92 i zabrałem sie za poszukiwanie tej kostki od nawiewu bo tez mam z nim problem a mianowicie działa mi tylko na 4 biegu. Odkreciłem ten boczek pod kierownicą, i nic tam nie widze, jedyne co znalazłem i udało mi sie wyciągnąć to taka wtyczka i przymocowane do niej coś co wygląda jak wielki gwóźdź. Czy w samochodzie z klimatyzacją ta kostka jest w tym samym miejscu. HELP!!!
  
 
wycofuje ostatniego posta już znalazłem tą kostkę, wyciągnełem ją i przeczyściłem styki delikatnie papierkiem sciernym i całość potraktowałem wd 40 ale niestety to nic nie pomogło. Choc nie jestem elektrykiem i na kabelkach sie nie znam to sprawdzałem urządzeniem oporność i na każdym biegu pokazywało prawie to samo 6,58. Wyciągnełem też to coś z tym gwożdziem i na końcu jest taka czarna złączka to chyba jest ten opornik. Co zrobić żeby to działało.
  
 
sluchaj sprawdz dokladnie ta kosc! mianowicie sprawdz czy wszedzie w niej sa polaczenia, czy nic nie jest nadpalone itp.
Ja akurat mialem u siebiue wyrwany nit.
To jest ten opornik!

Prooobuj byle nie wiecej wd40
bo to nie jest zbyt dobre rozwiazanie dal tego ukladu

Jesli nie pomoze nic wymien go na nowy, to na pewno ten uklad!

Jak nie pomoze pisz, bedziemy dumac dalej
  
 
wiec tak nie jest to w najcudowniejszym stanie ale z tego co widze to wszystkie połączenia występują . Spróbuje poszukać czegoś takiego ale w Ełku bedzie ciężko
  
 
YO to jeszcze raz ja przed chwilą podłączyłem kostke spowrotem włączyłem nawiew i dalej to samo czyli wd 40 nie pomogło. Ale włączyłem też póżniej na 2 i zetknałem ten styczek o dziwo zaczął kręcić wiatrak ale i ta kostka zaczeła się dymić. Nie wiem czemu tak sie dzieje do czego jest ten styk i na jakiej zasasdzie funkcjonuje. Jak ktoś wie to piszcie jak rozumiem jak coś działa to mi to łatwiej naprawić.
  
 
możesz mieć wyjechane szczotki w wentylatorze lub rozjechane łożyska
  
 
Falk mysliz ze autor pytanie nie uzunał usterki przez 2 lata?
  
 
odkopie kotleta...

Szukałem w szukajce ale niestety nie mogłem znaleźć konkretów.

Nie działa mi nawiew w e30 1991r, przekaźnik w skrzynce bezpiecznikow pod maską e7 sprawdzony i jest dobry.

Kiedy włączam wentylator słychac tylko tykanie i na żadnym biegu nie działa... Jakiś przekaźnik jest tam ma się rozumieć? Co może być przyczyną/ jak się i gdzie dostać i co zrobić jakby ktoś miał z tym doczynienia ??
  
 
kupił Pan se gowno to se Pan ma;p
i do roboty z bisem!!
rozbierz deche i bedziesz wiedzial;] albo jakaś ksiązka napraw;p

[ wiadomość edytowana przez: cybul dnia 2008-11-23 18:45:50 ]