Wypadający bieg nr. 5

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Odkąd odebrałem samochód po wymianie silnika zauważyłem, ze zaczęła mi wypadać piątka! wcześniej tego nie było. Jadę sobie na piątce spuszczę go z gazu za chwilę znowu dodaję gazu a tu już luz! No to znowu musze wbić piątke. Jak jadę na piątce i popuszczam gazu i dodaje trzymając lewarek czuję, jak lewarek goni przód, tył. Dodaje gazu lewarek idzie do góry, spuszczam idzie na dół. Dzieje sie tylko tak na piątce. Co to może być? Czekam na Wasze opinie w tej sprawie
  
 
Kwestia regulacji, czy tryby do wymiany?
  
 
witam!
Po wyciaganiu silnika mialem to samo. Juz myslalem ze to cos ze skrzynia, bo wszelkie regulacje nic nie dawaly, i okazalo sie, ze lewarek byl troche wcisniety w dol, i tam jest taka guma, ktora go wypycha i bieg wyskakuje.Ja poprostu rozebralem ten lewarek, i zlozylem z powrotem tak jak ma byc. I problem ustal.
  
 
U mnie było podobnie jak u szopen_maciek.
Wystarczyło szarpnąć lewarek do góry i wszystko działa poprawnie.
  
 
hepos nie napisales czy to pomoglo jutro sprawdze to u siebie. tez mi wyskakuje piatka zaraz po wrzuceniu ale jak jade do 80km/h bo jak zapier... i wrzucam piatke przy 120- 140 jest ok lub przy ostrym prawym zakrecie.
ma ktos moze jeszcze jakis pomysl na to??
  
 
Być może przy wymianie silnika ,jeżeli był rozdzielany ze skrzynia ktos kto to robił ostro manewrował skrzynią i pokrzywił prowadzenie (wodzik ) łączący lewarek ze skrzynią i 5 słabo wchodzi, nie do konca. W drastycznych przypadkach zostaje uszkodzony wałek zdawczy skrzyni (dostaje lużów na boki) ma bicie i wybija się prawie zawsze ostatni bieg podczas jazdy. Jeżeli sam to robiłeś to raczej nie na hama, co innego jeżeli robił to jakiś paprak i przy problemie łączenia silnika ze skrzynia robia to na siłe i tak sie może to skończyć. to jest opcja drastyczna ale możliwa. osobiscie stawiam na krzywy wodzik.
  
 
no tak tylko ja zapomnialem zaznaczyc ze stalo sie to po wyscigach.... z silnikiem nic nie robilem przy wrzucaniu biegoow nie bylo zadnych zgrzytoow no tylko wiadomo jak to na wyscigach bardziej nerwowo biegi sie wrzuca na pelnej przepustnicy.
  
 
UP
  
 
wystarczy ustawic odpowiednio ciegno lewarka ktore jest skrecane tuz przy skrzyni. jest za bardzo wysuniete.