MotoNews.pl
8 Punktowy wtrysk zamiast gaźnika?? (66448/27)
  

Punktowy wtrysk zamiast gaźnika??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam pytanie być może naiwne, ale czy silnik z gaźnikiem rożni sie konstrukcja od silnika z jednopunktowym wtryskiem i czy ewentualnie dałoby sie przerobic silnik gaznikowy na wtrysk??
  
 
Silniki nie roznia sie

A w wymianie gaznika na wtrysk nie widze najmniejszego sensu
  
 
BO???
  
 
GLE vs GLI
  
 
dzieki
  
 
Ja jeszcze wtrącę swoje trzy grosze dla ewentualnych chętnych na przeróbkę , bo w całej dyskusji o wyższości GLI nad GLE znalazłem tyle konkretów co w wykładzie prof. Stanisławskiego "O wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Wielkanocą" .
Otóż - aby złożyć jednopunktowy wtrysk ( na przykładzie Bosch Monotronic ) - musisz na silniku zainstalować ( koszty ) :
1. sam aparat wtryskowy wraz z czujnikiem położenia przepustnicy
2. dopasować aparat wtryskowy do istniejącego kolektora , albo zmienić kolektor .
3. komputer sterujący wtryskiem
4. czujnik podciśnienia w kolektorze ssącym
5. sondę lambda w kolektorze wydechowym ( katalizator wcale nie - może być ale nie musi )
6. czujnik ciśnienia atmosferycznego
7. czujnik temperatury cieczy chłodzącej
8. czujnik położenia wału korbowego i prędkości obrotowej silnika
9. bezstykowy aparat zapłonowy wraz z elektronicznym modułem
10. opcjonalnie - w niektórych wersjach - przepływomierz powietrza
Tylko pozornie aparat zapłonowy nie ma związku z wtryskiem , w większości aut ten sam komputer zarządza wtryskiem i zapłonem !
Pominąwszy wariant kosztowy i plusy związane z ewentualnym chiptuningiem , to z powodu dużej ilości elementów i stopnia komplikacji systemu - możliwości samodzielnej ingerencji można ocenić jako żadne , natomiast prawdopodobieństwo awarii rośnie zdecydowanie !
Zaś co do samego chiptuningu : jak podaje Andrzej Godula na swojej stronie - w silnikach bez doładowania wzrost mocy drogą elektroniczną osiągnąć można w granicach 5 - 10 %

[ wiadomość edytowana przez: schab dnia 2004-10-18 09:32:45 ]