MotoNews.pl
  

Jaki silnik pasuje do coupe?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam coupe od nowego, samochód ma już 5lat wszystko jest ok, tylko silnik mam 1.6 czy ktoś wie od czego może pasować silnik mocniejszy pow. 2.0l do tego auta? i co trzeba wymienić jeszcze aby wszystko grało?
  
 
hmm.. od coupe? ..albo Lantry.. albo czegoś co ma 2.0 i z przodu Hyundai
  
 
....za jakieś 3-4 kpln wsadzisz tam 2.0 ale kompletny potrzebujesz ze skrzynią bo inna itd...no i pytanie czy reszta zostaje? osprzęt czy jest ten sam? hmmm , komputer też raczej jest inny, oj sporo tego sie uzbiera. Wkładanie czegoś wiekszego to wieksze zamieszanie, nie mówiac juz o walce z mocowaniami, dopasowaniem itd...no i potem znalezieniem chetnego jak juz ci się znudzi.
  
 
Włożenie 2.0 nie wiąże się z dużym problemem. Potrzebujesz silnik, nowe kompletne sprzęgło i komputer. Wszystko pasuje, bo to ten sam model.
Arturo_soda, co ty za bzdury wygadujesz?
Dlaczego zawsze jak ktoś się nie zna, to ma najwięcej do powiedzenia...
  
 
BOR jak rozumiem masz za sobą przekładki silników i to to łatwe jest. No to gratuluję i chylę czoła.

Z mojego skromnego doświadczenia (nie znam się) a dokałdnie z doświadczenia kolegów którzy wkładali silniki z tego samego modelu tylko wieksze....wynika, że jak zwykle przy takich operacjach wynika sporo niezaplanowanych problemów. Akurat fakt, ze do tego modelu był wkładany 2.0 nie czyni przełozenia silnika zabawą łatwą prosta i przyjemną. Same skompletowanie potrzebnych części to już wyzwanie. Nie wiem jakie masz kontakty BOR ale jak sądze spore, załtwienie kompletnego (podkreślam) kompletnego silnika 2.0 nie jest łatwe ani proste, do tego nie wiadomo w jakim jest stanie, ale to pikuś oczywiścei , nawyzej się go naprawi nie? - jak juz sie go ma na wierzchu warto zrobić mu przegląd, zrzucić głowice moze...ale co tam po co sobie robić sobie problemy problemy wkłądamy go i już.
mamy silnik i teraz co dalej skąd komp? No chyba, ze kupujemy w ASO i nie bierzemy do bani no tak to proste, znalezienie go na rynku wtórnym albo zamówienie z Korei/usa też trochę trwa i kosztuje - nie wspominam o ryzyku ze dostaniesz nie koniecznie to co chciałeś. Sciągałeś czesci z Azji? to bywa niezła przygoda ale oczywiscie moze pójść gładko jak po maśle i tak zapewnie bedzie.


punkty mocowania silnika sa a co z poduszkami ? sa takie same wszytkie? nie wiem na pewno, rozumiem , ze ty wiesz napewno. Gratuluje wiedzy.
kolektor dolotowy do 1,6 jest inny niz do 1,8 i 2,0 czy filtr powietzra i obudowa sa takie same? ja nie wiem. są takie same - to fajnie!
a jaka wersja OBD jest??? nie wiemy jaki rocznik, czy miał przepływomierz w dolocie czy nie miał, 2 sondy lambda czy jedna, co z wydechem? taki sam???? No kolektor na pewno nie a reszta?? czy miał Enginechec wogóle??? ?
Osprzęt silnika jest taki sam dla 1,6 jak dla 1,8 i 2.0??? Fajnie by było gdyby tak było moze tak jest ale wiesz to na 100%.

Warto sobie skalkulować jakie są koszty części i jakie pracy i co nas moze czekać przy okazji.

No ale co ja się czepiam, przecież to proste, łatwe i przyjemne ..
  
 
masz Arturo rację, w hultajach każda pierdoła jest inna, na oko niby pasi, a różnica w wymiarze milimetr, ja przed chwilą dowiedziałem się że kopułka i palec pasują do sonaty od ponego, ale już korpus aparatu i to co w środku jest inne