MotoNews.pl
  

Jaki mam gaźnik??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy po roczniku i pojemnosci silnika mozna stwierdzic jaki mam gaznik, ajesli nie to jak mam to rozpoznac, bo chyba sa dwa rodzaje - znaczy na pewno sa dwa tylko nie wiem czy w caro 1500 montowano dwa rodzaje czy nie. Sprawa pilna, blagam o odpowiedz.
  
 
rodzajów gaźników montowanych seryjnie jest minimum 8...

Każdy gaźnik ma osnaczenie wybite na stopie (mocowaniu do kolektora) od strony nadkola... po nim można rozpoznać typ gaźnika
  
 
Cytat:
2004-10-19 21:40:51, Nomad pisze:
rodzajów gaźników montowanych seryjnie jest minimum 8... Każdy gaźnik ma osnaczenie wybite na stopie (mocowaniu do kolektora) od strony nadkola... po nim można rozpoznać typ gaźnika



Co nie oznacza że tych karburatorków nie można stosować zamiennie, aaaight? (pytam, nie stwierdzam)

hę?

  
 
Cytat:
2004-10-19 21:45:31, Makaveli pisze:
Co nie oznacza że tych karburatorków nie można stosować zamiennie, aaaight? (pytam, nie stwierdzam) hę?



I tak i nie...

Bo montować można... tylko o ile założenie z 1,6 do 1,3 ma sens to w drugą stronę już nie bardzo...(chyba że "jazda o kropelce - a osiagi roweru")

Ja u siebie w 1,6 mam gaźnik złożony z 3
-1500 zwykłego
-1500 wzmocnionego
-1600
-i zestawu dysz dorabianych u tokarza
  
 
Nomad: znaczy, ze jak zaloze sobie gaznik np z 1,6 to poprawia mi sie osiagi, i druga sprawa czy Ty mowiac o 8 modelach miales na mysli wszystkie pojemnosci czy kazda z osobna, bo mnie chodzi konkretnie o moj samochodzik
  
 
aleście mu odpowiedzieli!
a caro 1.5 (AB) był montowany gaźnik 34S2C-12

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
FSO stosowało w sumie 8 gaźników - po 2 do każdego typu silnika...

Tyle że zarówno w FSO (zwłaszcza przy końcówkach produkcji jakiegoś modelu) oraz w obiegu późniejszym... gaźniki były mieszane między sobą... Ludzie zakładali od 1,6 do 1,3/1,5 celem zmiany osiągów i w drugą stronę celem ograniczenia spalania...

Zatem aby ustalić jaki masz dokładnie gaźnik to musisz zajrzeć na jego podstawę i spisać numer (zwykle postać 34DCHD-xx, gdzie xx oznacza podtyp gaźnika czyli to co decyduje do jakiej pojemności był przeznaczony...)

Ps. Do czego ci te dane ?
ps.2 Z dalszymi wywodami wstrzymam się aż ustalisz i podasz numer... bo aktualnie jestem ciut śpiący a jutro mam kolejny ciężki dzień na uczelni...

PS.3 Z moich doświadczeń wynika że największą poprawę osiągów uzyskuje się wbrew pozorom wcale nie przez stosowanie gaźnika z 1,6 ale z................. cdn (patrz PS2)


PS.4 To silnik 1500AA czy AB ???
  
 
mam taki problem:
jechalem samochodem a tu nagle slysze bum i straszny jazgot w silniku, no wiec zjezdzam na pobocze, jazgot jak cholera, kierowany czujem sciagam pokrywe filtra powietrza i co widze?
Nie ma nakretki z jednej szpilki, ta coorva wpadla do silnika i pokruszyla zawory, oddalem do mechanika, bo nie mialem czasu sie bawic. To bylo 3 miesiace temu. Teraz przyuwazylem ze ta szpilka ma luzy i nie da jej sie wkrecic w obudowe gaznika, wiec postanowilem zmienic te obudowe, znalazlem klienta ktory chce sprzedac gaznik z 12 zeta, wiec do tego potrzebne mi te dane, ana reszte p.s. odpowiem pod koniec tygodnia bo teraz jade do Pragi
  
 
Cytat:
2004-10-20 00:08:03, Athrarvan pisze:
Teraz przyuwazylem ze ta szpilka ma luzy i nie da jej sie wkrecic w obudowe gaznika, wiec postanowilem zmienic te obudowe, znalazlem klienta ktory chce sprzedac gaznik z 12 zeta, wiec do tego potrzebne mi te dane, ana reszte p.s. odpowiem pod koniec tygodnia bo teraz jade do Pragi


A po co zmieniac obudowe - daj dluzsza szpilke i od spodu podkladke i nakretke. Podkladka zaprze sie o gaznik i szpilka bedzie dobrze siedziala.
  
 
road - jestes pewien ze tam jest tyle miejsca?

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Ja u siebie jedna szpilke mam tak zamocowana bo gwint sie w gazniku wyrobil. A czy kazda szpilke tak sie da to nie jestem pewien
  
 
Ja mialem szpilki wklejone na poxipol, czy inny klej, a teraz mam sruby wkrecane od gory (po uprzednim nagwintowaniu miejsc po szpilkach).
  
 
Cytat:
2004-10-20 00:31:24, BolimA pisze:
a teraz mam sruby wkrecane od gory


Sruby - calkiem dobry pomysl przynajmniej nie ma co wpasc do silnika.
  
 
jak tylko któraś szpilka wyjdzie gaźnika to wtedy rozwiercam otwory na 4.8, gwintuję M6 i zakładam długie śruby. Nawet jak gwint puści to śruba nie wypadnie.
Dlatego sie zdziwiłem tymi nakrętkami - M6 już jest za duza i nie wejdzie.
No i jak już gwint M6 pusci to trudno coswykombinować.
Acha - tulejki w uszczelce puszki idealnie rozwierca sie na 6.5mm.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Ciekawe tylko dlaczego FSO nie dawala srub - zawsze to bezpieczniej niz nakretka teoretycznie niewpadajaca


[ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-10-20 00:56:26 ]
  
 
Cytat:
2004-10-20 00:56:13, road_runner pisze:
Ciekawe tylko dlaczego FSO nie dawala srub - zawsze to bezpieczniej niz nakretka teoretycznie niewpadajaca [ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-10-20 00:56:26 ]



teoretycznie... dlatego mam sruby.
tylko sa troszke za krotkie (na styk) i ciezko sie je wkreca
  
 
Cytat:
2004-10-20 00:56:13, road_runner pisze:
Ciekawe tylko dlaczego FSO nie dawala srub - zawsze to bezpieczniej niz nakretka teoretycznie niewpadajaca [ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-10-20 00:56:26 ]


trudniej trafić przy montazu

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Cytat:
2004-10-20 00:56:13, road_runner pisze:
Ciekawe tylko dlaczego FSO nie dawala srub - zawsze to bezpieczniej niz nakretka teoretycznie niewpadajaca [ wiadomość edytowana przez: road_runner dnia 2004-10-20 00:56:26 ]



Gaźnik tak jak auto było licencyjne i na każde odstępstwo trzeba było mieć zgodę a poza tym gaźniki robiło FOS Łódź a to był samodzielny zakład podlegający zjednoczeniu POLMO a nie FSO.
  
 
witam!!!
podpinam sie pod watek z takowym zapytaniem:
posiadam w moim silniczku (polonezowski 1500 AB) gaznik z takimi oznaczeniami: 34S2C12 5B czy moze mi ktos napisac co to za typ gaznika, jakie sa jego wymiary regulacyjne (pływak,dysze itp.) ewentualnie gdzie moglbym zaczerpnac takich informacji??????
Pytam sie bo nie jast to silnik oryginalny tylko zmieniany i nie wiem wiele na temat tego silnika i gaznika a ksiazka ktora posiadam opisuje inny gaznik bo jest to ksiazka z 1978 roku
WIELKIE dzieki za ewentualne odpowiedzi!!!!