Automatyczne przełączanie na gaz

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam jedno punktowy wtrysk i instalację gazową bez kompa.
Problem tkwi w zbyt szybkim przełączaniu z benzyny na gaz przy zimnym silniku.Czy jest mozliwość ingerencji-regulacji?Czy zależy to np od ilosci nawiniętego przewodu na kabel WN(impuls do przerzucenia na gaz)?
  
 
Witam
To reguluje się pokrętłem (takim na śrubokręt) przy centralce lub pokrętłem przy emulatorze wtrysków ( jedno z dwojga ale nie wiem które).
  
 
Ja mam to samo ale przelaczam na sterowanie manualne i jest po problemie
  
 
Cytat:
2002-12-22 11:22:50, Klaudek pisze:
Ja mam to samo ale przelaczam na sterowanie manualne i jest po problemie



Też tak robię,jednak byłoby wygodniej gdyby to samo przełączało
Dalej nie wiem czy można coś z tym zrobić.Wiciu co to jest emulator
  
 
Ja też mam jednopunktowy wtrysk bez kompa i regulację mam w przęłączniku.Jest to "srubka boku.kręcąc nią można ustawić prędkość obrotową silnike przy której będzie się automatycznie przełączać na LPG. Ja mam tak około 2100obr/min
  
 
Ja tez mam srobke w centralce z tyłu , a ustawione przełączanie mam na 2400 obr/min - spokojnie ruszam wyjeżdzam z garażu i jeszcze kawałek sobie jade na benzynce, a potem tylko więcej gazu i już jest LPG
  
 
Nie wiem czy mam śrubkę jak będzie jasno to popatrzę.Szkopuł tkwi w tym że silnik nie obciążony przełącza przy 3000 a wystarczy że jadę 100 m z prędkością obrotową około 1500 obr i mimo nie osiągnięcia tych 3000 przeżuci na gaz
  
 
odświeżam post bo nie chcę zakładać nowego
Trochę inny problem występuje u mnie w Plusie na boschu. Gazik BRC bez kompa (jedna śruba na przewodzie), za to z jakimś takim pudełkiem z napisem LAMBDA GAS (czy to jest właśnie emulator?)
Problem polega na tym, że czasem w czasie jazdy przełącza się z gazu na benzynę, wiadomo strasznie szarpnie i czasem nawet na wolnych obrotach zgaśnie. Jaka może być przyczyna? Uszkodzona centralka?
  
 
Cytat:
2005-04-29 16:48:04, garymarlin pisze:
odświeżam post bo nie chcę zakładać nowego Trochę inny problem występuje u mnie w Plusie na boschu. Gazik BRC bez kompa (jedna śruba na przewodzie), za to z jakimś takim pudełkiem z napisem LAMBDA GAS (czy to jest właśnie emulator?) Problem polega na tym, że czasem w czasie jazdy przełącza się z gazu na benzynę, wiadomo strasznie szarpnie i czasem nawet na wolnych obrotach zgaśnie. Jaka może być przyczyna? Uszkodzona centralka?



LAMDA GAS to emulator sondy lambda. Przełączenie z gazu na benzyne w trybie automatycznym moze nastapic tylko w przypadku zanika napiecia na centralce lub na cewce przekaznika przełaczajacego. A co dzieje sie z sygnalizacja to znaczy ledami na centralce ? Czy tez zmienia sie kolor ?
  
 
W mazdzie kiedys mialem taki przypadek. Okazalo sie, ze uklad chlodzenia byl zpowietrzony, przez co reduktor nie mial odpowiednio wysokiej temperatury. Powodowalo to przelaczanie sie samoczynnie na benzyne. Dodam tylko, ze dzialo to sie na instalacji SGI ZAVOLI.
  
 
Na centralce z przełącznikiem zapala się czerwona dioda, co oznacza jazdę na PB. Gdy obroty wejdą na ponad 2 tys, i wcisnę sprzęgło, to przeskakuje na gaz i dioda zmienia kolor na zielony.
Parownik ma wysoką temperaturę, bo sprawdzałem. Nie da się dłużej na nim ręki trzymać niż pare sekund, bo parzy
  
 
Cytat:
2005-04-29 21:20:57, garymarlin pisze:
Na centralce z przełącznikiem zapala się czerwona dioda, co oznacza jazdę na PB. Gdy obroty wejdą na ponad 2 tys, i wcisnę sprzęgło, to przeskakuje na gaz i dioda zmienia kolor na zielony. Parownik ma wysoką temperaturę, bo sprawdzałem. Nie da się dłużej na nim ręki trzymać niż pare sekund, bo parzy



Opisales sytuacje jak dziala centralka w normalnym cyklu. Pytalem sie czy te LED w czasie jazdy jak twierdzisz przelaczaja sie z LPG na PB i ponowny wzrost obrotow ponad 2000 przelacza z powrotem na LPG.Temperatura parownika u ciebie nie ma znaczenia gdyz nie masz czujnika przelaczajacego w zaleznosci od temperatury.
  
 
No bo tak się właśnie dzieje . Diody działają normalnie, tzn kolor wskazuje, na to na jakim paliwie jadę. Problem w tym, że sam się przełącza na benzynę
  
 
No to juz masz jasnosc, przerwa na konektorach cewki elektrozaworu lub jego wada. Ale skad jestes pewny ze jedziasz na benzynie szarpniecie to zaden objaw. Ciekawi mnie jeszcze jak w takiej sytuacji powracasz do normalnego stanu ?
  
 
Wiem że jadę na gazie, bo ma wyraźnie mniejszą moc. Aby przełączyć po szarpnięciu na gaz spowrotem wystarczy że obroty wejdą na ponad 2 tys. i wcisnę sprzęgło, wtedy się przełącza. A gdy stoję na swiatłach na jałowym, to wystaczy tylko przekroczyć 2000.