MotoNews.pl
  

JAK ZWIEKSZYC MOC?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Cześć! Mam pytanie: czy ktos wie jak najprośćiej i w łatwy sposób można zwiększyć moc KM w 21072 z silnikiem 1300?
Za informacje bede wdzieczny!
  
 
Cytat:
2004-10-20 14:22:00, igiers pisze:
Cześć! Mam pytanie: czy ktos wie jak najprośćiej i w łatwy sposób można zwiększyć moc KM w 21072 z silnikiem 1300? Za informacje bede wdzieczny!


Zalozyc butle z podtlenkiem azotu ,albo tankowac paliwo lotnicze

[ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2004-10-20 14:27:05 ]
  
 
Swap na fiatowskie DOHC...
Ale to już wtedy nie jest łada.
  
 
Cytat:
2004-10-20 14:22:00, igiers pisze:
(...) jak najprośćiej i w łatwy sposób (...)


A to co wymienilem, to najprostrze sposoby
No mozna tez zaczac napewno od wymiany filtra na sportowy i tak samo tlumikow No i do latwych sposow nalezy tez wyrzucenie wszystkiego co zbyteczne z samochodu a takze zmiana na alufelgi

[ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2004-10-20 14:58:25 ]
  
 
naklejka sparco na tylnej szybie daje około 10% przyrostu mocy.
  
 
1. Porządnie wyregulować. Jeśli trzeba wymienić pierścienie (stopień sprężania wzrośnie).

2. Wyciągnąć gumową wykładzinę spod pedału gazu . U mnie to zawsze skutkuje, gdyż wtedy pedał idzie 2 razy głębiej...
  
 
Cytat:
2004-10-20 15:52:06, rogacek pisze:
naklejka sparco na tylnej szybie daje około 10% przyrostu mocy.


i jeszcze dwie do pary na drzwiach co daje juz pewnie z 70 koni - a jesli jeszcze nie - to po naklejce na lusterka no i obowiazkowo klapka sportowa na wlew paliwa
A tak powaznie - to im wiecej chcesz miec koni, tym wiecej musisz zainwestowac
Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2004-10-20 16:24:25 ]
  
 
Nie ma łatwego sposobu na zwiększenie mocy to raz.

Dwa - wymiana pierścieni aby poprawic sprężanie jest moim zdaniem bez sensu, bo albo silnik jest sprawny i dobrze jeździ na obecnych (dotartych) pierścieniach, albo jest do remontu.

Trzy - wymiana filtra na sportowy da moze 1% mocy więcej, wymiana tłumików bez kolektora da może 3%, zmiana felg na alusy da tyle co nalepki Sparco .

Cztery - można nalać ben.98 i zwiększyć wyprzedzenie zapłonu, poprawi sie w ten sposób dynamikę i ekonomikę silnika, ale bedą to minimalne wartości.

  
 
Zmiana pierscieni ABSOLUTNIE NIE MA NIC wspolnego z stopniem sprezania!
Ludzie - nie chce tu nikogo obrazac, ale jak ktos mowi takie rzeczy to nie ma pojecia zielonego o zwiekszaniu mocy!
Zapamietajcie sobie - STOPNIEN SPREZANIA NIE JEST rowny CISNIENIU SPREZANIA.
Wiec wymiana piersicieni nie zwiekszy/zmniejszy stopnia sprezania, co najwyzej moze podniesc cisnienie w cylindrach.

Prosty sposob na zwiekszenie mocy = nie ma prostego sposobu na zwiekszenie mocy.
Wszystko ciagnie za soba komplikacje - nawet paliwo lotnicze-odradzam.

Najprostrzym sposobem jest usuniecie wad fabrycznych, zwiekszenie stopnia sprezania, zwiekszenie cisnienia w cylindrach, dostarczenie wiekszej ilosci powietrza i paliwa.
W kolejnosci najprostrzej:
-zmiana gaznika na mechaniczny 2 przepustnicowy(albo lepiej)
poprawienie wad fabrycznych - porting - dopasowanie kolektorow do glowicy.
Ziwekszenie cisnienia i stopnia sprezania-to zalezy od widzimisie - remont generalny to na pewno, turbo, podtlenek, zmniejszanie komory spalania(nie idzie w parze z turbo-albo albo) inny walek - wiecej powietrza, wieksze zawory.
Aby calosc miala sens i miala czemus sluzyc(a nie tylko jako rzezba w ogrodku) nalezy uzyc porzadnych, co za tym idzie drogich i trudno dostepnych materialow.
I mozna zapomniec o ekonomicznym spalaniu - albo duza moc, albo niewielkie spalanie!

Tak to sie ma pi*drzwi.
Do tego jeszcze zmniejszenie wagi podzespolow.
  
 
Cytat:
2004-10-20 16:19:37, MikeB pisze:
i jeszcze dwie do pary na drzwiach co daje juz pewnie z 70 koni - a jesli jeszcze nie - to po naklejce na lusterka no i obowiazkowo klapka sportowa na wlew paliwa A tak powaznie - to im wiecej chcesz miec koni, tym wiecej musisz zainwestowac Pozdr [ wiadomość edytowana przez: MikeB dnia 2004-10-20 16:24:25 ]


...w naklejki
  
 
Cytat:
2004-10-20 17:56:22, Krzysztof-Fleszer pisze:
Prosty sposob na zwiekszenie mocy = nie ma prostego sposobu na zwiekszenie mocy.



Jak to nie ma prostego sposobu???? Jest i to bardzo zalecany - zrobić porządny remont wysłużonego silnika - przy czym nie myślę tu o wymianie panewek i pierścieni i nazwaniu tego kapitalką.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Zapomnialem jeszcze o zwiekszeniu pojemnosci, ale mozna to podpisac jako dostarczenei wiekszej ilosci powietrza i paliwa.

Aaa- i porzadny remont silnika, to nei jest prosta rzecz pomimo wszystko!

Ale fakt o tym nie pomyslalem - to jeden z prostrzych pomyslow, bo nie ma kombinacji!
  
 
No i do tego polerka silniczka - we wnatrz - nie na zewnatrz

No wiesz Yanosik - przeciez zmiana na alusy zmniejszy wage samochodu i da jednak lepsze chlodzenie hamulcow, a przeciez trzeba jakos wyhamowac takie "bydle" wzbogacone super naklejkami SPARCO

Pierwsza rzecz - jeszcze przed kapitalka - to napewo - dbac trzeba o samochod - zmiana filtrow okresowa itp. itd. bo nawet brudny silnik z zewnatrz ma wplyw na jego eksploatacje

Pozdr
  
 
Cytat:
2004-10-20 23:54:45, MikeB pisze: No wiesz Yanosik - przeciez zmiana na alusy zmniejszy wage samochodu i da jednak lepsze chlodzenie hamulcow,



Moja jedna fega alu waży 7,5 kg....fakt , że 15 cali , ale stalowe są lżejsze
  
 
Cytat:
2004-10-21 00:08:13, Grzegorz2107 pisze:
Moja jedna fega alu waży 7,5 kg....fakt , że 15 cali , ale stalowe są lżejsze


Moje alusy ważyły 6,5 kg , 14 cali. Stalowe 13" ważą 5,5 kg (Samara).
  
 
zamiast alu kupcie magnezówki. komplet waży tyle co jedna zwykła fela
  
 
Cytat:
Zmiana pierscieni ABSOLUTNIE NIE MA NIC wspolnego z stopniem sprezania!
Ludzie - nie chce tu nikogo obrazac, ale jak ktos mowi takie rzeczy to nie ma pojecia zielonego o zwiekszaniu mocy!



Nie ma jak to z rana przyjąć porządną zjebke . Możesz sobie Krzysztof mówić co chcesz i możesz uważać się za guru tunningu a ja i tak wiem swoje bo na dwóch tłokach miałem totalnie spieprzone i jechać nie chciała prawie wcale. Po wymianie jedzie.
No ale ja przecież k... nie mam o tym bladego pojecia.
K....
  
 
I zaponmiałem dodać że najważniejsze są spojlery tak jak u Fleszera. To jest nawet ważniejsze od nalepek...
  
 
tak na poważnie,prostymi sposobami trudno zrobić z łady rakietę.konkretny tunig to skomplikowana i niestety droga zabawa.trochę,ale niwiwle pomoże doprowadzenie zimnego powietrza gdzieś zpod zderzaka, dobre świece(NGK) i ostatni tłumik przelotowy(cichy).jeśli chcesz więcej a do tego masz instalację LPG nie kombinuj z wzmacnianiem 1.3 tylko poszukaj innego silnika.najlepiej 1.6 DOHC od fiata.to tańsze i skuteczniejsze niż grzebanie w 1.3 Co do paliw zamiast 98 czy 99 lepsze będzie 95(o ile silnik nie jest doprężany) z 10% dodatkiem alkoholu izopropylowego lub metanolu.Do paliwa a nie do krwi rzecz jasna...
  
 
Cytat:
2004-10-21 07:30:25, Kamil_H pisze:
Nie ma jak to z rana przyjąć porządną zjebke . Możesz sobie Krzysztof mówić co chcesz i możesz uważać się za guru tunningu a ja i tak wiem swoje bo na dwóch tłokach miałem totalnie spieprzone i jechać nie chciała prawie wcale. Po wymianie jedzie. No ale ja przecież k... nie mam o tym bladego pojecia. K....



Kamil, ale ty nie tuningowałeś auta tylko go naprawiłeś. Pewnie że jak miałeś walnięte pierścienie i je naprawiłeś to auto zaczęło jeżdzić lepiej. Dodatkowo muszę się z Krzychem zgodzić - ciśnienie w cylindrach to rzeczywiście co inne niz stopień sprężania. Stopień sprężania jest parametrem który zależy tylko i wyłącznie od objętości komory spalania , średnicy cylindra i skoku tłoka. Chyba nie twierdzisz że zmiana pierścieni zmieniła którąkolwiek z tych wartości???? Ty wymieniając pierścienie poprawiłeś szczelność cylindrów a co za tym idzie ciśnienie w cylindrach wzrosło do poziomu zblizonego do właściwego. Ale tak jak już napisałem - to jest naprawa a nie tuning a stopień sprężania pozostał ten sam.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986