MotoNews.pl
  

Klopoty z centralnym w E36

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
musze zamykac centralny zamek na dwa razy nie bbardzo wiem o co chodzimoze ktos mial podobny problem i juz sobie z nim poradzil
  
 
gdy juz zamkniesz auto (za drugim razem tak jak napisałeś)to sprawdz czy porócz dzwi zamknoł się bagażnik i wlew paliwa bo może być coś z którymś siłownikiem.opiszę ci moje objawy:u mnie jest coś nie tak z siłownikem od bagażnika(nie działa).gdy nacisnę centralny za pierwszym razem wszystko się zamyka ale po sekundzie otwiera się spowrotem,drugie naciśnięcie kończy się zamknięciem(oprócz bagażnika)gdy zamknę bagażnik kluczykiem centralny działa jak należy,czyli za pierwszym razem(tyle że jak otworzysz centralnym to bagażnik zostaje zamknięty)pozdrawiam
  
 
na dwa razy to znaczy że zamek zamyka się dopiero za drugim razem? czy chodzi o to że za pierwszym razem zamek się zamyka a za drugim zatrzaskujesz blokadę zamka w taki sposób że od wewnątrz nie da się go otworzyć?
  
 
ponoć...jeżeli przy zamykaniu centralnym zamkiem za pomocą kluczyka przekręcasz do momentu aż usłyszysz jedno stuknięcie to auto zamyka się bez dodatkowych zabezpieczeń, natomiast jeżeli do końca przektręcisz kluczyk i usłyszysz drugie trzaśnięcie centr. to oznacza że auto zostało zamknięte tak że nie moża otworzyć drzwi od wewnątrz samochodu ( w przypadku gdy zostanie rozbita szyba i ktoś będzie chciał od wew. otworzyć drzwi).
Na początku napisałam "PONOĆ" bo są różne wersje na ten temat i nie jestem pewna które są prawdziwe.

Inne wersje dotyczą zabezpieczenia gdy siądzie akumulator i centralny niestety nie zadziała, ale o tym nie mam pojęcia więc się nie wypowiadam.
pozdrawaim
  
 
Redbecia ma rację. W BMW występuje tzw ryglowanie zamka. Po przekręceniu kluczyka w prawe skrajne położenie następuje zaryglowanie zamka co niepozwala na otworzenie drzwi od wewnątrz. Nawet jak wybiją ci szybę nie podniesiesz rygielka drzwi.
  
 
Z opisu wynika że masz kłopoty z siłłownikiem centarlnego zamka. Spróbój czy z drugiej strony też musisz zamykać na dwa razy. Jeżeli tak to sterownik centralnego zamka nie siłownik (który jest w drzwiach) ma jakieś uszkodzenie. Sterownik znajduje sie w słupku od strony pasażera pod schowkiem po prawej stronie. Pożycz od kogoś sterownik podłącz i sprawdź.
Jeżeli z drugiej strony działa normalnie to pewnie przerwany jest któryś z dwóch przewodów sterujących siłownikiem. (Biały lub niebieski) Czarny przewód to właśnie ryglowanie drzwi. Rozbież bopczek drzwi i sprawdź stan tych przewodów.
  
 
nie wyjasnilem dokladnie ,czasami jest tak - w wiekszosci przypadkow ze zamykam samochod on sie zamyka i po sekundzie sam sie otwiera wtedy zamykam drugi raz i jest ok , bagaznik sie nie zamyka musze zamykac go oddzielnie
  
 
Jeżeli chodzi o bagażnik to pewnie brakuje tam siłownika albo jest zepsuty.
powiem szczerze że pierwszy raz się spotkałem z taką usterką, wygląda mi to jednak na sterownik centralnego zamka. Jeżeli masz możliwość to pożycz od kogoś inny sterownik podłącz go i sprawdź wtedy.
Takie obiawy jak opisujesz występują także wtedy jeżeli któreś z drzwi są nie zamknięte. Sterownik odbiera te informacje z wyłączników drzwiowych oświetlenia. Może któryś z tych wyłączników w drzwiach się zawuiesza i nie wyłącza masy . Bo musisz wiedzieć że oświetlenie wnętrza i centralny zamek są ze sobą powiązane. Zamknięcie zamka powoduje zgaszenie światła wewnątrz samochodu. Sprawdź dokłądnie wszystkie wyłączniki drzwiaowe (są one w tej części zamka która przykręcona jest do nadwozia). Powinno pomóc. Może też przyczyną być brak zamykania bagaznika. Po prostu sterownik odczytuje to jako otwarte jakieś drzwi i wtedy trzeba zamek zamykać jeszcze raz. Pozdrawiam Jarek z Nysy
  
 
sprawdz ten siłownik od bagażnika(wyjmij go lub odepnij kable i podłącz swoje zasilanie 12v). jeżeli działa to będzie coś ze sterownikiem,jeżeli nie działa to zmień na drugi.ja jeszcze nie rozwiazałem tego problemu jakoś brak mi czasu
  
 
Kłopoty mogą być spowodowane taki rzeczami:
1. Sprawdż odcinek przewodów łączących siłownik centralnego w klapie jak otworzyszklape to po lewej stronie klapy w czarnym przewodzie są kabelki które podczas otwierania i zamykania klapy się przeginają i mogły one skończyć swój żywot:
2. wd 40 i przesmaruj zamek w tylnej klapie mało używany mógł się zaciąć.
  
 
Z DRUGIEJ STRONY JEST TAK SAMO JAK OD STRONY KIEROWCY TE SAME OBJAWY CHOCIAZ OSTATNIO BDY ZMYKALEM BAGAZNIK ZAMKNOL MI SIE CALY SAMOCHOD
DZIWNE MYSLE ZE TO STEROWNIK I KABLE WSZYSTKO MNARAZ CZUJE ZE BEDE MIAL DUZO SZPERANIA
OK
DZIEKI ZA WSKAZOWKI
POZDRAWIAM HISZPAN