MotoNews.pl
  

Wał do malucha o wiekszym wykorbieniu??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chce poznać info na temat takich wałów ,moze ktoś z was ma takie coś u siebie!Co dokładnie to daje i co trzeba przerabiać??A może ktoś z was chce takie coś sprzedać!
  
 
Że może chodzi o zmiane skoku tłoka???
Generalnie nie wiem, nie znam się, ale tak to zabrzmiało...
  
 
zmieniajac skok tloka powiekszasz ozywiscie pojemnosc tak samo jak zwiekszajac srednice tlokow..tyle ze zwiekszenie skoku daje wiecej momentu silnikowi...a srednicy wiecej mocy...choc oczywiscie przy zwiekszaniu momentu moc tez z deka wzrosnie...
ja jakis czas mialem wal kaluzy o skoku 73,8mm zamiast seryjnych 70mm...
jedyna dodatkowa przerobka bylo podnisienie cylindrow na wysokosc 1,9 mm poprzez zastosowanie odpowiednich pierscieni stalowych w miejsce gdzie wklada sie uszczelki pomiedzy cylindry a kadlub..
silnik z tym walem i walkiem 555 byl bardzo mocny od ok 2000obr do ok 5700 w tym zakresie caly czas bylo czuc moment obrotowy...ktory raczje nie zmienial sie...zawsze mial kopa w tych obrotach...a przyspieszanie na 4 z 40km/h nie stanowilo zadnego problemu ..silnik krecil sie do ok 7000obr..
  
 
JUPIII!!!!! Czyli dobrze rozkminiłem o co chodzi
No to jest całkiem ciekawa przeróbka.
Gdyby tak rozwiercić troszke cylinderki i do tego zmienić skok, to może to miodnie pomykać...
Ale ja sie nie znam
Pzdr
  
 
a moze pojdz o krok do przodu?

zawsze mnie zastanawialo czy katos zrobil cos o czym mysle.
a mianowice:
wal korbowy zrobic tak aby tloki byly jeden w GMP a drugi w DMP.
do tego odpowiedni walek rozrzadu i zaplon.

wydaje mi sie zt ten uklad na cc 700?
prosze mnie poprawic jak sie myle.
  
 
mylisz się w cc wał jest taki sam jak w maluszku (oczywiście w kwestii omawianej cechy)
  
 
Cytat:
2004-10-21 19:24:19, PG pisze:
a moze pojdz o krok do przodu? zawsze mnie zastanawialo czy katos zrobil cos o czym mysle. a mianowice: wal korbowy zrobic tak aby tloki byly jeden w GMP a drugi w DMP. do tego odpowiedni walek rozrzadu i zaplon. wydaje mi sie zt ten uklad na cc 700? prosze mnie poprawic jak sie myle.



Co dwusuwa chcesz zrobić???!
  
 
Bukson mógłby się wypowiedzieć w tej sprawie. Posiada taki wał inż. Świątka o zwiększonym skoku. Kupił go od Porthosa, który jest również obecny na tym forum.
  
 
właśnie chce poznać opinie kto jeżdził na takim wale swiątkowym bo podobno są nieudane zrobił on ich kilka i sie wycofał bo motory miały niestabilne obroty i sie rozkręcały!I dlaczego skoro swiatek mówi ze wał ma 75 a szlifierz mierzy i ma 78 o co chodzi?? aż tak róznia sie te wały??8 mm to bardzo duzo chyba!
  
 
Cytat:
2004-10-21 19:31:21, Krzemowy pisze:
Co dwusuwa chcesz zrobić???!


ZTCW są silniki 4-suwowe w ten sposób pracujące ('odd fire').

Cytat:
...i co trzeba przerabiać?


Jest możliwość zwiększenia wykorbienia poprzez obróbkę seryjnego wału, ale wiąże się to z jego osłabiebiem i koniecznością dopasowania innych korb.


[ wiadomość edytowana przez: schwepes dnia 2004-10-21 20:44:43 ]
  
 
mowisz o zmniejszeniu srednicy czopa wykorbienia i przesunieciu go jednoczesnie na zewnatrz?tak sie pytam z ciekawosci...
  
 
Tak. Chodzi o zmniejszenie czopa, zbierając materiał nierównomiernie, tak aby środek 'nowego' czopa był w innym miejscu.
  
 
A można napawać czopy wału korbowego?? Chyba nic nie stoi na przeszkodzie (wytrzymałośc??). Bo wtedy możnaby zrobić taki wał... no chyba, że ktoś ma dostęp do "surowych" wałów (chyba na tym bazował Kałuża).
  
 
Slyszalem ze sie da ale ja bym temu nie ufal za bardzo...
  
 
Podejrzewam tylko ze taka przeróbka jest lekko nieopłacalna bo ktoś kto zrobiłby to dobrze chciałby zapewnie chorych pieniędzy.
  
 
Tylko czy tak napawany wał byłby jakoś wyważony?? Chyba coś takiego trudniej się wyważa. A poza tym wydaje mi się że niewielu speców by się tego podjęło obawiając się częstych reklamacji jeżeli coś było by nie tak ...
  
 
Cytat:
2004-10-21 21:16:04, andrzej_krakow pisze:
Podejrzewam tylko ze taka przeróbka jest lekko nieopłacalna bo ktoś kto zrobiłby to dobrze chciałby zapewnie chorych pieniędzy.



Mozliwe ze sie nie znam na tym ale taka zmiana wykorbienia to dla szlifierza jedynie inne nastawianie przyrzadu i troche dluzsza obrobka.