MotoNews.pl
  

Hyundai accent pasek rozrządu i jeszcze coś

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam, mam taki problem, mam hyundaia, dopiero kupiłem, przebieg 53000 km wiek 8lat i nie wiem jak sprawdzić czy pasek rozrządu kwalifikuje się do wymiany, czy nie, czy wymieniac napinacz razem z paskiem? aha i jeszcze jedno bo nigdzie nie mogę znaleźć, czy silnik 1.3 12V jest jedno czy wielopunktowy???
  
 
Cytat:
2004-10-21 18:00:18, dewiant23 pisze:
witam, mam taki problem, mam hyundaia, dopiero kupiłem, przebieg 53000 km wiek 8lat i nie wiem jak sprawdzić czy pasek rozrządu kwalifikuje się do wymiany, czy nie, czy wymieniac napinacz razem z paskiem?



Nie sprawdzaj tylko wymieniaj, a najlepiej z napinaczem. Jak na 8 lat 53Tkm to bardzo niewiele, niepisana zasada: kupujesz używany samochód, to najpierw wymieniasz paski i oleje a dopiero później jeździsz.
  
 
Bolls dobrze radzi, inwestycja w pasek rozrządu to najlepsza inwestycja na rynku no chyba ze masz łańcuch ...kupisz sobie święty spokój na nastepne 100k.
Co do wtrysku poznać to najłatwiej po liczbie wtryskiwaczy jak ich nie możesz znależć to oznacza zwykle jednopunktowy....duzo frajdy z jady zycze
  
 
Ja bym sie nie zastanawial tylko wymienial,ja mam co prawda 1,5 ale silnik taki sam koszt napinacza to 70 zl w JC , natomiast pasek kupilem za 42 zl i to Gates( tak sie to chyba pisze)wiec koszta nie sa duze ,a przynajmniej spokojnie sie jezdzi nie myslac co mogloby sie stac po peknieciu paska.Pozdrawiam
  
 
proponuję odwiedzić stronę duzo ciekawych info o hyundaiu ...może warto przykleic ten adres w jakims poście..włąsnie popatrzyłem tam i wygląda, że nie ma wyjścia masz wielopunktowy wtrysk
  
 
wymieniaj koszty naprawde nie sa duze za to pewne bezpieczne jezdzenie na dlugo
  
 
chłopaki dobrze mówią, pasek zmień razem z napinaczem, wtrysk masz na pewno wielopunktowy
  
 
Cytat:
2004-10-21 22:54:49, arturo_soda pisze:
Bolls dobrze radzi, inwestycja w pasek rozrządu to najlepsza inwestycja na rynku no chyba ze masz łańcuch ...kupisz sobie święty spokój na nastepne 100k. [...]


Hyundai zaleca w książce serwisowej dla Accenta wymianę paska rozrządu i napinacza przy przebiegu ok. 60kkm lub po czteroletnim cyklu serwisowym.
Ja wymieniłem po 4 latach przy ok. 50kkm ponieważ wcześniej widziałem zdjęcia zniszczonych elementów silnika po zerwaniu paska
Lepiej, aby zrobiła to osoba doświadczona w tym temacie, bo zdarzały się przypadki, że mimo poprawnego zgrania zębów, słabo lub za mocno przykręcony mechanizm napinacza spowodował takie samo spustoszenie w silniku jak zerwany pasek rozrządu.
Wymiana w serwisie nie kosztowała mnie dużo, a miałem gwarancję na poprawne wykonanie tej czynności. Jak chcesz mogę sprawdzić fakturę, ale można też zadzwonić do serwisu Hyundai'a (wybranego z naszego wątku oceniającego warsztaty) i dopytać o cenę i wytwórcę wymienianych części.

Silnik 12V stosowany w Accentach ma wielopunktowy wtrysk paliwa
Pozdrawiam
  
 
Ja wymieniałąm pasek rozrządu po roku jazdy z przebiegiem 85 tys km, ponieważ nie było w ksiażce serwisowej zadnej wzmianki o wymianie bałam sie jeździć dalej....zrobili mi to w serwisie przy okazji przeglądu. Chyba trzeba to zrobić bo faktycznie potem może być bardzo niefafuśnie jak strzeli ....nie ma co wymieniaj chłopie !!!!!!
  
 
chyba posłucham rad doświadczonych ludzi i faktycznie zmienie wszystko, a jeszcze jedno. co polecacie bardzie japparts czy jc????
  
 
jeśli chodzi o paski to polecam gates'a, wielokrotnie sprawdziłem, cena też nie powala, napinacze kupuję najczęściej oryginały lub od mitsubishi (są takie same)
  
 
Jesli rozrzad jest taki sam jak w 1,5 powinno byc to samo, to za napinacz orginalny w JC zaplacilem 70 zl,pasek w sklepie z takimi paskami za gatesa zaplacilem 42 zl,naprawde niedrogie sa te czesci ,nie ma co ryzykowac.
  
 
W moim Accencie model z roku 2000 pasek zaleca się wymieniać co 90 tysiecy lub co 5 lat... ale ja po 70000 wymieniłem i czuję ulgę..
Tez mam 1,3 12 V ale niestety nie pasuje do mnie pasek rozrządu od modelu Accent I (tj. przed rokiem 2000) długość ta sama, ilość zębów ta sama...tylko kształt zębów inny....
i cena...
Za gatesa zapłaciłem 120 zł i to po rabacie...
  
 
To ciut drozej,albo mialem fart, albo kupilem tansza podrobke Gatesa wszystko mozliwe, na razie przejechalem na nim 6 tys i jak sie trzyma wszystcy sie dziwia ze taki tani ten pasek, ale autentycznie tyle zaplacilem.
  
 
z tymi paskami trzeba uwazac
bo robia je tez Polacy i te nasze sa duzo tansze ale mi mechanik mowil z robia je głównie do daewoo wiec nie wiem czy ty masz podrobke ?
trzeba poszukac czy jest made in Poland

pozdrawiam
  
 
Z tego co pamietam to byl w takim tekturowym pudelku,Gates czarne napisy wygladal jak orginalny,ciezko wyczuc,wazne zeby nie strzelil,ale mysle ze nie powinien.Kupuje juz dlugo w tym sklepie chyba by mi kiczu nie wcicsneli.
  
 
Cytat:
Kupuje juz dlugo w tym sklepie chyba by mi kiczu nie wcicsneli.



Tego nigdy nie można być pewnym ....
  
 
ostatnio kupowałem sporo części do hultaja, na oryginałach nawet hologramy naklejone, co za czasy