Jaki gaz do Opel Vectra B 2.0 16V ECOTEC

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Wolałbym uniknąć polecanej sekwencyjnej instalacji ( IV gen. ) ze względu na koszt ok 4000 zł. ( BRC 3700 )
Interesuje mnie tańsze ( totalny nieprzekraczalny max ze wszystkim 2500 ? ) i mimo wszystko bardzo dobre rozwiązanie bez wystrzałowych niespodzianek.
Słyszałem, że tańsze rozwiązania mogą mi rozregulować mapę przez co moc silnika spada ze 136 do ok 90 KM, a to jest nie do zaakceptowania. Sugerowano mi zastosowanie inwentora sondy lambda do instalacji i wiele innych kombinacji, które kończyły się przeważnie ... "a najlepiej to sekwencyjny wtrysk ..." . Nie wiem nawet na co zwracać uwagę przy takim silniku. Szczerze powiem czekam na jakieś gotowe podpowiedzi i opinie od użytkowników takiego auta. Chętnie poznam opinie również właścicieli Opla Omegi z takim samym silnikiem, jak również innych o podobnych pojemnościach.

Prosiłbym o info w stylu: generacja, producent, cena, zalety, wady, osobista opinia, lub dla leniwszych, a chętnych do pomocy o link do strony ( nie producenta, bo reklama zawsze wychwala pod niebiosa ) z innymi opiniami o danej instalacji.

Pozdrawiam

def
  
 
witam.
do tego auta można pakować instalkę 2 generacji i u mnie z programowaniem na hamowni to koszt 2500.00 zł.
moc pozostanie ci na prawie na fabrycznym poziomie.
  
 
Ja mam takie autko tyle że kombi.
Sekwencja napewno jest dobra ale to 20%ceny auta. Jak ma się duże przebiegi to może i warto.
Przed wyborem trochę poczytałem, popytałem znajomych co już jeżdżą na LPG. Wybór padł na zakład poza moim miejscem zamieszkania (często tamtędy przejeżdżam) ale z doświadczeniem, w którym robiło już paru moich znajomych. Myślę, że to ważniejsze niż wybór producenta instalacji.
Zagazowałem Landi II gen. elektronika landi (za 1700PLN). zrobiłem ponad 10tys i jest ok. Zmuliło mi auto tylko przed 1wszą /planową/ regulacją po ok 1000km - ale to chyba norma auto musi się "ułożyć" - pojechałem na regulację i od tamtej pory bez zastrzeżeń. Regulowali podłączając kompa i analizator spalin.
Spadku mocy raczej nie odczuwam, chyba, że się jakiś syf zatankuje. Strzałów nie miałem - ale mam 2 zabezpieczenia na obudowie filtra. Przed regulacją zmieniłem świece i filtr powietrza (bo nie wiedziałem ile mają przebiegu). W trasie z klimą pali ok11l. LPG w mieście ok 13-14.
Niestety nie sprawdzałem auta na hamowni ale to nie wyścigówka więc uważam, że jeśli nie odczuwam spadku mocy to jest to dla mnie wystarczające.
Poleciłbym Ci ten warsztat ale będziesz miał za daleko (wschód Polski).
PS. Croma Ty od razu ustawiasz na hamowni czy po przejechaniu 1000?
  
 
Hmmm patrząc na różnicę cen 2500 - 1700 to jest 800 zł.
800 zł - to cena ustawiania na hamowni ???
- Co z problemem check'a - wstawiasz emulator sondy ?
- Jakiej firmy jest to instalacja - wolę poczytać i poszukać zanim się zdecyduję.
- Rozumiem, że na hamowni ustawia się między innymi kąt zapłonu. Co jeśli będę chciał korzystać z paliwa. ? ( Zdrowy rozsądek podpowiada, że od czasu do czasu trzeba będzie jeździć na paliwie chociażby na znikome, ale zawsze smarowanie ). Nie chcę wtedy mieć wiru w baku. Jeśli zapłon jest ustawiany elektronicznie będzie możliwość ustawiania zapłonu w zależności od rodzaju wybranego paliwa ?
- Czy przed instalacją sprawdzasz stopień kompresji poszczególnych cylindrów ? Nie mogę ci odpowiedzieć czy mój silnik jest w 100% sprawny, a do przegrzanego czy przechłodzonego silnika ( jest coś takiego jak przechłodzony ??? ) wolę instalacji nie zakładać.
- Jak z testem na odporność ciśnieniową instalacji ? ( 45 bar ) Przeprowadzasz takie coś ?