MotoNews.pl
  

Elektryczna pompa paliwa podczas pracy na gazie...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zastosować jakiś wyłacznik czy zostawić ją sobie bez zmian - tylko trzymać około 1/4 zbiornika benzyny?
Czy benzynę należy co jakiś czas wymienić czy stosować jakieś środki do jej "ratowania"?
  
 
A od tego czasem nie jest emulator pracy wtryskow??
  
 
Cytat:
2004-10-24 22:18:00, Gsi_Rulez pisze:
A od tego czasem nie jest emulator pracy wtryskow??


Tego to ja raczej nie mam w samochodzie (wtrysk jednopunktowy) - zresztą gazownik mi mówił ze on mi nic nie zmieniał - czyli pompa cały czas chodzi.
  
 
Benzyna starzeje się do tego stopnia ze masz problem z odpalaniem na zimno. JAk jest ciepło pary benzyny wypierane są przez odpowietrzenie na zewnątrz a jak się robi chłodno to zasysane jest przez to samo odpowietrzenie powietrze które się następnie skrapla. W efekcie masz kupę zamiast paliwa po pewnym czasie. W związku z tym nie warto mieć dużo paliwa a co najwyżej 10 litrów. MAło paliwa z kolei zagraża pompie paliwowej która w którym momencie może przestać być przez nie chłodzona. I tutaj ratunkiem jest zamontowanie przekaznika odcinającego pompę na LPG
  
 
Cytat:
2004-10-25 11:51:41, Pawol pisze:
Benzyna starzeje się do tego stopnia ze masz problem z odpalaniem na zimno. JAk jest ciepło pary benzyny wypierane są przez odpowietrzenie na zewnątrz a jak się robi chłodno to zasysane jest przez to samo odpowietrzenie powietrze które się następnie skrapla. W efekcie masz kupę zamiast paliwa po pewnym czasie. W związku z tym nie warto mieć dużo paliwa a co najwyżej 10 litrów. MAło paliwa z kolei zagraża pompie paliwowej która w którym momencie może przestać być przez nie chłodzona. I tutaj ratunkiem jest zamontowanie przekaznika odcinającego pompę na LPG


Tylko ze teraz montujac instalacje gazowa nawet II generacji musimy czy sie chce czy nie odpalac na benie, odpowiada za to komp, wiec z tym starzeniem sie paliwa nie jest az tak zle bo 10 literkow starcza na sama rozpalke na 2 moze 3 miesiace.
Wspolczuje tym co za przelaczenie na Lpg odpowiada tez temperatura cieczy.
  
 
Cytat:
2004-10-25 11:51:41, Pawol pisze:
Benzyna starzeje się do tego stopnia ze masz problem z odpalaniem na zimno. JAk jest ciepło pary benzyny wypierane są przez odpowietrzenie na zewnątrz a jak się robi chłodno to zasysane jest przez to samo odpowietrzenie powietrze które się następnie skrapla. W efekcie masz kupę zamiast paliwa po pewnym czasie. W związku z tym nie warto mieć dużo paliwa a co najwyżej 10 litrów. MAło paliwa z kolei zagraża pompie paliwowej która w którym momencie może przestać być przez nie chłodzona. I tutaj ratunkiem jest zamontowanie przekaznika odcinającego pompę na LPG


Pozwole sobie niezgodzic sie z tym bo:
1. oparow bedzie tym wiecej im wiecej miejsca na nie -> pusty zbiornik temu sprzyja
2. zassie wecej powietrza jesli bedzie wiecej miejsca -> patrz pkt.1
3. Im wiecej powietrza (pusty zbiornik) tym szybciej i wiecej utleni sie benzyny
4. jesli masz malo paliwa moze np na zakrecie zassac powietrze -> szykuj chusteczke na pozegnanie pompy paliwa
1+2+3+4 = 10 = najlepiej jezdzic z pelnym zbiornikiem
  
 
witam. Ja jeszcze dodam,.że paliwo płynące przez wtryskiwacze schładza je podczas pracy na gazie. więc nie radzę odcinać pracy pompy benzynowej.
  
 
Cytat:
2004-10-25 19:04:20, croma1 pisze:
witam. Ja jeszcze dodam,.że paliwo płynące przez wtryskiwacze schładza je podczas pracy na gazie. więc nie radzę odcinać pracy pompy benzynowej.



Ale czy to schładzanie też się tyczy wtrysku jednopunktowego?
Czy są jakieś wady jeszcze odcięcia pompy paliwa - czy może zalety?
  
 
Chłodzić wtryski? Gdy są odcięte prze emulator nie ma potrzeby ich chłodzic bo się nie grzeją. MAją temperaturę kolektora dolotowego około 100st.C. JAk ktoś wcześniej wspomniał 10 litrów starczy na 2-3 miechy. I bardzo dobrze bo paliwo się nie zestarzeje.Np. W czerwcu nalałem 40 litrów wachy do zbiornika (po korek). Przez 3 upalne miesiące wakacji wyparowało mi ze zbiornika 25 litrów. Przejechałem może 10 km na benzynie. Reszta czyli 12000 na LPG. To co zostało to nawet benzyną się nie nazywało . Trzeba było to szybko wypalić bo rano prychał jak głupi i zalać co najwyżej 10 literków świeżego
  
 
Cytat:
2004-10-25 20:32:43, Pawol pisze:
Chłodzić wtryski? Gdy są odcięte prze emulator nie ma potrzeby ich chłodzic bo się nie grzeją. MAją temperaturę kolektora dolotowego około 100st.C. JAk ktoś wcześniej wspomniał 10 litrów starczy na 2-3 miechy. I bardzo dobrze bo paliwo się nie zestarzeje.Np. W czerwcu nalałem 40 litrów wachy do zbiornika (po korek). Przez 3 upalne miesiące wakacji wyparowało mi ze zbiornika 25 litrów. Przejechałem może 10 km na benzynie. Reszta czyli 12000 na LPG. To co zostało to nawet benzyną się nie nazywało . Trzeba było to szybko wypalić bo rano prychał jak głupi i zalać co najwyżej 10 literków świeżego



To może moje paliwko tez jest w takim stanie... bo rano jak go odpalam to dziwnie sie zachowuje, czasem potrafi przerwać (wypadanie zapłonu) wczoraj dostał przez chwilę wyższych obrotów.... a jestem właśnie w trakcie opróżniania zbiornika paliwa w celu nalania nowej porcji....
  
 
witam.
norekm emulator odcina sygnał elektryczny wtryskiwaczy bo do tego służy ale bena przepływa przez każdy wtryskiwacz schładzając go. widziałem jak wyglądają wtryskiwacze po jeżdżeniu bez paliwa więc radzę nie odcinać pompy paliwa.
jescze tym bardzie jak kierowca jeździ na resztkach gazu bo wtedy dochodzi do spalania mieszanki niejednokrotnie już w kolektorze ssącym. także wypalając zaworay i gniazda zaworowe.
  
 
Cytat:
2004-10-25 20:32:43, Pawol pisze:
Chłodzić wtryski? Gdy są odcięte prze emulator nie ma potrzeby ich chłodzic bo się nie grzeją. MAją temperaturę kolektora dolotowego około 100st.C. JAk ktoś wcześniej wspomniał 10 litrów starczy na 2-3 miechy. I bardzo dobrze bo paliwo się nie zestarzeje.Np. W czerwcu nalałem 40 litrów wachy do zbiornika (po korek). Przez 3 upalne miesiące wakacji wyparowało mi ze zbiornika 25 litrów. Przejechałem może 10 km na benzynie. Reszta czyli 12000 na LPG. To co zostało to nawet benzyną się nie nazywało . Trzeba było to szybko wypalić bo rano prychał jak głupi i zalać co najwyżej 10 literków świeżego


Gdybys przez te 3 miesiace mial w baku tylko rezerwe to juz bys na tym nie odpalil nawet - przez dwa tygodnie lata moze sie w 50 litrowym prawie pustym zbiorniku zebrac nawet 3 litry wody (dzien - noc), nie wspomne o brei ktora powstaje w wyniku utleniania paliwa, to juz by byla smola a nie benzyna. Paliwa zawsze bedzie ubywac, pytanie tylko czy aby zaoszczedzic przez 3 miesiace 25 litrow (choc nie bardzo wierze w tak silne parowanie) warto ryzykowac pozapychaniem ukladu zasilania...
  
 
Padła mi moja, więc zacząłem grzebać w temacie. Zacząłem się zastanawiać nad odcięciem pompy po załączeniu gazu, ale mój wóz ma tzw system przelewowy, czyli paliwo jest pompowane cały czas z taką samą wydajnością, z tym że nadmiar wraca do baku. Nie ma sytucaji, w której pompa pompuje do zamkniętego układu.
Paliwo miałem w baku, więc najwyraźniej padła ze zmęczenia...
Także zanim ktoś się zdecyduje na odcięcie pompy, może warto sprawdzić jaki układ posiada dany wóz.
Pozdrawiam