| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-25 17:35:28 Na wstepie przepraszam za tworzenie nowego wątku, ale wystarczająco do szewskiej pasji doprowadza mnie samochód Wstawiłem do Fiaciora silnik 1.6,który uprzednio chodził sobie przyjemnie w Polonezie. W silniku wymieniłem wszystkie uszczelki,uszczelniacze oraz zastosowałem głowicę z silnika 115C,jednak prowadnice i zawory założyłem z Poloneza.Pasek rozrządu nowy. Przed montażem ustawiłem zaworki oraz wstępnie zapłon. Przy próbie uruchomienia silnika zarówno na benzynie jak i LPG wystepuje jedynie "zagadywanie",lecz silnik nie odpala. Testowałem dwa układy zapłonowe - elektroniczny,oryginalnie pracujacy z tym silnikiem,oraz przerywaczowy,z mojego Fiata. Wreszcie silnik odpalił "na hol" w konfiguracji LPG+zapłon przerywaczowy.Na wyższych obrotach chodzi bardzo ładnie,niestety gdy tylko zgaśnie znowu nie daje się uruchomić rozrusznikiem. Identyczna sytuacja występuje na benzynie - na hol odpala,rozrusznikiem nie. Silnik chodzi równo,cicho,lecz nie daje się go normalnie uruchomić,a co za tym idzie wyregulować np.wolnych obrotów. Świece są nowe,przewody zapłonowe-testowałem trzy komplety. No i zgłupiałem - nie wiem co robic,wszelkie pomysły wyczerpałem. Może jest to banalne,ale nigdy nie miałem takiego przypadku,żeby silnik odstawiał takie numery. Bardzo proszę o jakieś rady, bo chyba utopię złoma w Wiśle |
Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2004-10-25 17:39:26 szukałbym problemu w zapłonie, a czy po odpaleniu nie strzela w któryś kolektor? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-25 17:43:16 Jojek dla mnie to też zapłon,ale CO?Po odpaleniu chodzi ładnie i nie strzela ani w dolot ani w wydech |
Ali-En Miłośnik FSO Mercedes C36 AMG Opole | 2004-10-25 17:45:38 Mialem taki sam problem tylko ze w GLi. Ale u mnie to byla ( i jest )wina stacyjki. Smieszne ale poprostu nie przekrecam kluczyka w stacyjce do konca i zapala. Jak przekrecisz normalnie to lekko zadyszy i potem tylko rozrusznik kreci. Ale watpie zeby to bylo to samo. Powodzenia |
penki Polonez 1.5 SLE +LPG Tychy | 2004-10-25 18:58:13 Ale pozostaje pytanie dlaczego nie pali na elektroniku,za duży spadek napięcia podczas rozruchu |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-25 19:03:02 Jełsi trzyma sie tylko na wyższych to może to przestawiony zapłon? Ja kiedyś wkładałem aparat - przysiągłbym że tak jak był, a pomyliłem sie o 1 ząbek. Był za bardzo opóźniony. Nie chciał zagadać. Ale jak już zaskoczył i wkręcił sie troche że regulator zadziałał to jakos chodził. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
nikusss Miłośnik FSO 4xVW i Polski Fiat gliwice | 2004-10-25 20:35:43 hehe ja w sobote nie mialem sily juz o 23 ustawiac zaplonu, po zalozeniu glowicy ustawilem go na oko, ze wskazaniem na za wczesny wogole ten silnik ladnie chodzi niby ma jakies 200kkm od remontu ale pali ladnie, z odmy nawet mocno nie dmucha... teraz zapala od pierwszego |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-10-25 20:44:00 Hmmm może to coś da może nie:
-u mnie tak było jak była słaba masa... po holu (pchaniu) zapalał normalnie... spróbuj dodać dodatkowy kabel masowy z silnika do akumulatora bezpośrednio... a może akurat pomoże ?? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-25 21:36:04 Dzięki za rady.
Kable masowe mam dwa,także to nie to. Cewka w aparacie odpada gdyz identyczna sytuacja wystepuje na aparacie stykowym. Najgorsze jest to,że na starym silniku wszystko pyciło aż miło... Jutro będę dalej kombinował,choc szczerze mówiąc ręce opadają. Jeszcze jedno - jaka powinna być oporność przewodów zapłonowych?Pomierzyłem dziś dwa komplety - jeden 470-550,drugi 1500-1600...Co dziwne obydwa Sentech i oba prawie nowe... |
Nomad Miłośnik FSO Wspomnienie po Gdańsk | 2004-10-25 21:40:46
No wiesz inny jest palec rozdzielacza w zwyklym zaplonie a inny w elektroniku... i to od niego zalezy jakie dajesz przewody... bo jedne maja dodatkowy opó (gdy palec nie ma opornika) a drugie nie.... |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-25 21:48:09 Jeśli chodzi o elektrykę to jestem matoł,ale w zyciu nie spotkałem się z przewodami do "stykowca" i "elektronika" A opornik w palcu rozdzielacza to część tzw.instalacji przeciwzakłóceniowej. Jessssu kto mi odpali Kiziora??? |
leon Miłośnik FSO Leonez Atuz 1.6 GLIz ... ZONK & Toruń | 2004-10-25 21:56:24
Chyba raczej duża. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-10-25 22:00:41
Chyba raczej napewno dla elektronika ~1kOhm. Wszystkich. Tak mniej wiecej. Najdłuższy bedzie miał ok 1,5 kOhm a najkrótszy cos poniżej 1 kOhm. Palec oczywiscie bez rezystora - sama blacha. Ot co. |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-10-25 22:03:13 Oczywiscie mówie o nowych kablach ze sklepu. Te co pojeżdzą juz trochę to mają ok 5- 10 kOhm. Ale to normalna wartość. Dla takiego napięcia jakie podawane jest z cewki na kable WN to zaden opór. |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-25 22:09:20 Dzięki Ramzes |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-10-25 22:37:24
No problem BTW - gaznik masz w pożąsiu ? |
kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2004-10-25 22:42:13 Gaźnik ok,poza tym na LPG jest to samo |
OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2004-10-25 23:07:13 kao - czemu tak daleko mieszkasz? ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
danielewicz Miłośnik FSO 3BG Gdynia | 2004-10-25 23:31:19 ....
[ wiadomość edytowana przez: daniel dnia 2004-10-26 13:46:20 ] |