[126] Luz na wale korbowym. Przyczyna?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
czesc niema takiego postu na forum wiec pisze ,gdyz ostatnio zauwazylem oljew okolicach rozrzadu ,wiec wymienilem uszczelki ,i po paru dniach znow to samo,oczywsice jak skrecalem dalem nowe uszczelki itp, tak jak trtzeba ,jednak gdy teraz zlapie za kolko pasowe(te co napedza pasek klinowy0 i ruszam nimn wzdluz walu to ma luz taki ze 3mm moz eiwecej,wiec co jest dokrecalem dosc mocno !!!!!!!!!czy rto trzeb anprawde FEST dokrecic?? pomozcie

[ wiadomość edytowana przez: dejta dnia 2004-10-26 10:24:22 ]
[ powód edycji: Prosze o dokladniejsze formułowanie tytułów wątków ]
  
 
A dałeś nowy uszczelniacz na wał Corteco? To daj i polecam koło pasowe nowe 9 zł kosztuje i zero stresu
  
 
pewnie masz pęknięte kółko pasowe w miejscu klinu:]
  
 
jop corteco daje rade, zalozylem uszczelniacze zaworowe i uszczelniacz walka rozrzadu w nowej glowicy od 1.2 i jest gitez. corteco jest dobre i tanie
  
 
Tak musi byc na fest. a co do przyczyny to tez stawiam na pekniete kolo pasowe.
  
 
Cytat:
2004-10-25 18:58:44, chrzaniu pisze:
czesc niema takiego postu na forum wiec pisze ,gdyz ostatnio zauwazylem oljew okolicach rozrzadu ,wiec wymienilem uszczelki ,i po paru dniach znow to samo,oczywsice jak skrecalem dalem nowe uszczelki itp, tak jak trtzeba ,jednak gdy teraz zlapie za kolko pasowe(te co napedza pasek klinowy0 i ruszam nimn wzdluz walu to ma luz taki ze 3mm moz eiwecej,wiec co jest dokrecalem dosc mocno !!!!!!!!!czy rto trzeb anprawde FEST dokrecic?? pomozcie



BYŁO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sam o tym pisałem, już wtedy z wyraźnym odcieniem emocjonalnym Śrubę koła pasowego dokręca się momentem PIĘTNAŚCIE kGm!!!

PS. A chyba nawet to przypominałem kilka-kilkanaście dni temu.
  
 
Cytat:
2004-10-25 20:45:40, Krzemowy piszeS. A chyba nawet to przypominałem kilka-kilkanaście dni temu.



Taaa przypominales. dokrecenie tej sruby ta sila wymaga duzej sily
  
 
Nie dużej siły tylko w miarę dobrych narzędzi.
  
 
I oczywiscie klucza dynamometrycznego
  
 
Lub metrowy klucz, wagę sprężynową i chęci......Ja wolę na czuja;]
  
 
eee tam dokreca sie do konca i 3 razy
  
 
Cytat:
2004-10-26 09:22:40, ZoLt4R pisze:
eee tam dokreca sie do konca i 3 razy



To nie śrubki przy płycie głównej
  
 
dzieki ale wiecie ze chodiz mi ota glowna srube,a co do kolka pasowego to w ktorym miejscu moze byc pekniete?? nbo jesli jest cale to po co nowe kupowac??a czy ten luz moze spowodowac urywanie kola pasowego przy alternatorze?? bo juz w tym tyg. 2 razy mi si eto zdazylodzieki za pomoc wogole,aha jaki olej stisujecie ,bo moj jak si enagrzeje to sie robio zadki( olej MOS2 --z opilkami metalu _jakies go...o chyba) pozdro
  
 
kółko pasowe pęką najczęściej w miejscu rowka na klin.....
  
 
Cytat:
2004-10-26 12:44:14, chrzaniu pisze:
(...) aha jaki olej stisujecie ,bo moj jak si enagrzeje to sie robio zadki( olej MOS2 --z opilkami metalu _jakies go...o chyba) pozdro



Olej z opiłkami metalu????? a cóż to? macie jakies info na ten temat bo mnie to niezwykle zainteresowało?
  
 
Cytat:
2004-10-26 12:44:14, chrzaniu pisze:
(...)
( olej MOS2 --z opilkami metalu _jakies go...o chyba) pozdro



Zastanawiałeś się kiedyś nad wzięciem dobrego rozpędu...?
  
 
dolacze sie do tenatu. ja mam inny problem. od jakiegos czasu mam cos takiego ze na wolnych obrotach auto cale sie trzesie i cos mi wali w silniku (poduszki wymienilem a sprezyna jest dobra).czy jest mozliwe ze poprostu wal ma juz luz??
obecnie nie moge sprawdzic bo mam noge zlamana i zastanawiam sie czy nie czeka mnie przymusowy remont silnika.
  
 
chrzan mlotku sam jestes opilek metalu ten olej to olej firmy
LIQUI MOLY z dodatkiem MoS2 czyli dwusiarczku molibdenu
powoduje on powstanie swojego rodzaju filtru
Cząsteczki dwusiarczku molibdenu układają się w laminarne struktury, w których każdy atom molibdenu jest przełożony dwoma atomami siarki (znajduje się pomiędzy 2 atomami siarki). Atomy siarki przyłączają się do metalu i dlatego też wiążą się z każdą przylegającą powierzchnią. Pomiędzy tymi powłokami tworzą się dalsze warstwy molekuł. Wiązanie siarki z metalem jest bardzo mocne, a wiązania pomiędzy siarkami w przylegających molekułach jest słabe.
Sekretem smarowania MoS2 jest to, że powierzchnie nośne są obłożone warstwami molekuł, które swobodnie się na siebie nasuwają.
Zatem, obie powierzchnie nośne obłożone są ochronną warstwą molekuł dwusiarczku molibdenu z suwającymi i smarującymi warstwami molekuł pomiędzy nimi, w ten sposób, zahamowany jest bezpośredni kontakt metalu z metalem. Znacznie zredukowane jest tarcie, konsekwentnie jest wyeliminowane przegrzanie, zmniejsza się zużycie - więc osiągnięta jest ochrona w ekstremalnych warunkach temperaturowych i ciśnieniowych.
olej ten jest juz dosyc dlugo stosowany w niemczech w samochodach wyscigowych
ale to taki maly [ot]

a wracajac do twojego luzu zmien caly silnik tak jak rozmawialsmy
  
 
ohoohoho.... gdybym ja to tylko zrozumial :
Cytat:



Cząsteczki dwusiarczku molibdenu układają się w laminarne struktury, w których każdy atom molibdenu jest przełożony dwoma atomami siarki (znajduje się pomiędzy 2 atomami siarki). Atomy siarki przyłączają się do metalu i dlatego też wiążą się z każdą przylegającą powierzchnią. Pomiędzy tymi powłokami tworzą się dalsze warstwy molekuł. Wiązanie siarki z metalem jest bardzo mocne, a wiązania pomiędzy siarkami w przylegających molekułach jest słabe.
Sekretem smarowania MoS2 jest to, że powierzchnie nośne są obłożone warstwami molekuł, które swobodnie się na siebie nasuwają.
Zatem, obie powierzchnie nośne obłożone są ochronną warstwą molekuł dwusiarczku molibdenu z suwającymi i smarującymi warstwami molekuł pomiędzy nimi, w ten sposób, zahamowany jest bezpośredni kontakt metalu z metalem. Znacznie zredukowane jest tarcie, konsekwentnie jest wyeliminowane przegrzanie, zmniejsza się zużycie - więc osiągnięta jest ochrona w ekstremalnych warunkach temperaturowych i ciśnieniowych.


  
 
Mi tez cos stuka na niskich obrotach u mnie jest to:
a) kolanko od gaznika puka sobie o polke bo mam gaznik podwyrzszony
b) tylny zderzak mam popekany i wali sobie o hak.

BTW jak masz hakl to moze wlasnie u ciebie wali cos o hak.