MotoNews.pl
  

Reflektory e-36 czyszczenie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Czy w reflektorach modelu e36 dasie zdjąć przedną szybe? Czy może ona jest klejona i bedzie problem? Chciałem przeczyścić wnętrze bo troche kurzu tam sie nazbierało. Jeśli nie da sie łatwo zdemontować szybki to może jakoś da sie wyjąć reflektory od tyłu zeby dostac sie od środka? Zdejmował ktoś z was całą lampe z reflektorami duzo przy tym roboty?
Pozdrawiam.
  
 
Można wspomniane szyby zdjąć, są na zaczepach.
  
 
nie w kazdej e36 szyby sa na zaczepach, kumpel ma klejone ale mozliwe ze nie ma oryginalnych.
  
 
a ja mam problem z jedną tylnią lampą.. zaszła jakimś syfkiem i rdzą w środku, wlaciwie jest taka odkąd pamiętam. Chciałam wyczyścić nawet porozkręcałam, ale niestety ma podwójną szybkę i tam gdzie jest owy syf się dostać nie mogę
vivat zgrzewane lampy! :|
  
 
ja swoje przednie lampy Boscha rozebrałem na części pierwsze, nie było z tym żadnego problemu tylko potem żeby skleić szkło z obudową musiałem zastosować czarny silikon
  
 
Hm.. własnie tak sie zastanawiam, czy ich nie rozkleic (tylko jak pisałam ja mam tylnie) bo mam dosyć tego syfku... no i w nocy jest nieczytelny...
  
 
A moze ktos z Was ma lepszy patent na te swiatelka (tylnie), moze ich wcale nie trzeba rozklejac tylko ja jestem zbyt slepa zeby zobaczyc jakieś śrubki?
  
 
Cytat:
Hm.. własnie tak sie zastanawiam, czy ich nie rozkleic (tylko jak pisałam ja mam tylnie) bo mam dosyć tego syfku... no i w nocy jest nieczytelny...



to nie jest dobry pomysł, lampy są plastikowe i szybciej je połamiesz niż rozkleisz..
  
 
moze wyedy bedzie pretekst by kupic nową?


  
 
Cytat:
moze wyedy bedzie pretekst by kupic nową?



i słusznie, tylko szkoda Twojej pracy przy tym rozklejaniu, poszukaj jakichś używanych..
  
 
Czy jak ścięgne całe przednie reflektory w celu wyczyszczenia to będę musiał jecheć na regulację świateł, czy nic się nie poprzestawia ??
Mam regulacje elektryczną lamp jeśli to ważne.
  
 
Teoria mówi, że nawet po wymianie żarówki powinno się jechać na regulacje. A w praktyce stań na przeciwko jakiejś ściany, włącz światełka, na ścianie zaznacz jak ci śwecą. Potem rozbierz lampę wyczyść i złóż ją zpowrotem do kupy. Następnie stań autkiem w tym samym miejscu na przeciw ściany włącz świała i już będziesz wiedzial czy czeka cię regulacja czy też nie.
  
 
Witam ponownie.
Mam już ściągnięte światełka i leżą rozebrane i umyte przedemną. Mam ptyanie czym i gdzie je uszczelnić aby mi nie parowaly. Na łączeniu tego plastiku z tą szybą, czy na łączeniu tego "plastiku zaspolinego z szybą" do pozostałej części reflektora ?
I jeszcze jedno, czym najlepiej wyczyścić odblaski świateł i soczewkę ?

A po umyciu światełek nadal mam chropowate z zewnątrz. Pewnie to jest delikatne poobijanie. Myślałem, że to się umyje, ale lipa
  
 
mam podobny problem jak koledzy... o tyle o ile drogowe sa czyste to soczewki od mijania sa czarne, a u kolegi duuuzo czystsze... czym wymyc soczewki zeby bylo dobrze? plyn do szyb, benzynka extrakcyjna czy moze jeszcze cos innego? no i czy do mycia samych soczewek tez musze rozbierac z przodu klosze czy da sie dostac od tylu? pozdr
  
 
Żeby lampy nie parowały wystarczy że zdejmiesz te dekielki które zasłaniają żarówki i kable. U mnie pomogło, zmieniłem swego czasu lamy na nowe, i zaczeły parować, wyjołem te dekle i odrazu przestało parować. Poprostu para wodna musi mieć gdzie uciekać, a jak lampa będzie super szczelna to wszystko co będzie się skraplało i będzie parowało nie ma gdzie uciekać i lampa jest zaparowana. To tak samo jak z szybami w samochodzie, żeby nie parowało jak stoisz na postoju w zimie i siedzisz w samochodzie to żeby szyby nie zaparowały wystarczy uchylić okno, czyli rozszczelnić samochód.
Jeśli chodzi o soczewke to chyba można ją wyciągnąć bez zdejmowania szkieł. Ona jest przykręcona na 4 śruby.
  
 
Cytat:
2006-11-05 12:12:45, daz pisze:
Jeśli chodzi o soczewke to chyba można ją wyciągnąć bez zdejmowania szkieł. Ona jest przykręcona na 4 śruby.



dzieki, tak tez sprobuje thx
  
 
Cytat:
2006-11-04 22:14:55, k1cyprys pisze:
mam podobny problem jak koledzy... o tyle o ile drogowe sa czyste to soczewki od mijania sa czarne, a u kolegi duuuzo czystsze... czym wymyc soczewki zeby bylo dobrze? plyn do szyb, benzynka extrakcyjna czy moze jeszcze cos innego? no i czy do mycia samych soczewek tez musze rozbierac z przodu klosze czy da sie dostac od tylu? pozdr



Nie tyle istotne czym a sam fakt wyczyszczenia jest wazny... przerabialem w E30 i w E32 tez bede musiał :/ i ile soczewka nie jest mechanicznie uszkodzona lub zszarzała to gitara jesli jest to polerka soczewki, ktos w gliwicach to robi chyba...

Cytat:
Żeby lampy nie parowały wystarczy że zdejmiesz te dekielki które zasłaniają żarówki i kable. U mnie pomogło, zmieniłem swego czasu lamy na nowe, i zaczeły parować, wyjołem te dekle i odrazu przestało parować. Poprostu para wodna musi mieć gdzie uciekać, a jak lampa będzie super szczelna to wszystko co będzie się skraplało i będzie parowało nie ma gdzie uciekać i lampa jest zaparowana. To tak samo jak z szybami w samochodzie, żeby nie parowało jak stoisz na postoju w zimie i siedzisz w samochodzie to żeby szyby nie zaparowały wystarczy uchylić okno, czyli rozszczelnić samochód.
Jeśli chodzi o soczewke to chyba można ją wyciągnąć bez zdejmowania szkieł


Wydaje mi sie ze myslenie jest błedne.. ni po to BMW uszczelnia lampy zeby je rozszczelniac w aucie owszem Ty sie pocisz parujesz, mokre dywaniki etc otwierasz okno ale w lampie nie ma prawa byc wilgoci!

Pamietaj ze przy takiej rozszczelninej lampie wszystko znacznie szybciej zacznie korodowac od wilgoci własnie A to ze Twoje tuningowe lampy zaczely parowac to własnie wina nieorgonalnosci tak mysle... nie zebym miał problem tylko przedstawiam jak to widze

pozdr




[ wiadomość edytowana przez: mibhell dnia 2006-11-05 17:06:04 ]
  
 
Mibhell, ale ja nie twierdze że tak musi być i że to jest jedyne słuszne rozwiązanie, ja tylko napisałem jak to u mnie było i co pomogło, może i u innych też pomoże. A jeśli chodzi o szczelność lamp to bierzmy pod uwagę ze relketor w środku to nie próżnia, jest zrobiony szczelnie ale nie do końca, jak się przyjrzysz tym dekielkom to zobaczysz że one mają takie kanaliki, właśnie po to żeby powietrze i para mogły uciekać, żeby była wentylajca. W lampie jest powietrze które przez różnice temperatur (na zawnątrz i wewnątrz lampy) zaczyna się skraplać przez co powstaje para na wewnątrzen stronie szkła lampy, a powietrze zaczyna się skraplać bo nie ma odpowiedniej wentylacji. Ale to jest oczywiście tylko moje zdanie i moge się mylić.
A jeśli chodzi o szybsze brudzenie się lampy to masz racje, napewno przez zdjęcie tych dekli pył i kurz szybciej zanieczyszczą całe wnętrze lampy, no ale coś za coś
  
 
przednie sie bardzo latwo daja wymontowac i rozkrecic, wtedy mozna czysci do woli ALE UWAGA!! CHROMIK JEST BARDZO DELIKATNY! ZWYKLA BAWELNIANA SZMATKA I ZADNEGO DETERGENTU!!

CO DO TYLNICH LAMP MAM DOBRY PATENT BEZ ROZKLEJANIA! ALE TO 5 ZLOTYCH
  
 
ja czyscilem odblaski koszulka, ktora mialem na sobie delikatnie i kurz zszedł...odnosnie rozbierania to zalezy okragle szkla w wewnatrz lampy Bosch czy zkw sa klejone na czyms podobnym do kitu...predzej bym wlasnie to probowal rozkleic niz cale szklo czolowe od plastiku w podrobkach sa one przykrecone wiec czyczenei to parodia

pozdrawiam

P.S BemOlka mam tylne lampy w stanie igla moge ci opchnac