MotoNews.pl
8 Po jeździe na gazie problemy z odpaleniem na benie (67876/0)
  

Po jeździe na gazie problemy z odpaleniem na benie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Mam taki malutki problemik. Autko zapalam na benzynie no i oczywiście potem daję gazu i sie sam przełącza na gaz. Tak sobie jeżdżę wtedy na gazie ale jak zgaszę samochód i po jakiś kilku minutach chcę odpalić (odpala się na benzynie) to za pierwszym razem nie odpali. Dopiero za drugim załapie. A jak postoi dłużej (np. godzinkę po jeździe) to odpala za pierwszym razem. I nie ma znaczenia czy ciepły czy zimny. Instalka to BRC ale nie znam się dokładniej która generacja. Zakładana była z 1-1,5 roku temu. Poza tym chodzi b. dobrze. Samochód to Escort 1.6 16 V 98 r.
  
 
witam.
prawdopodobnie po wyłączeniu silnika pozostają ci w układzie dolotowym resztki gazu i jest zbyt bogata mieszanka paliwowo powietrzna do prawidłowego odpalenia na benie.
można zamontować na przewodzie gazowym przed mixerem specjalny zawór odcinajacy gaz fazy lotnej .
  
 
To masz pewnie BRC Blitz.U mnie w Caro + 1.6 to odpalenie zaraz po jeździe na gazie jest trudniejsze( o 2-3 obroty więcej) ale pali i oczywiscie poza tym rewelacja.To jednak b.dobra instalacja spalanie góra 10l lpg na 100km
  
 
jesli dobrze rozumiem to zapalasz zimny samochod na benzynie, przelaczasz na gaz i potem wylaczasz silnik, tak? No to chyba tak zawsze bedzie ze bedzie maly problem z uruchomieniem takiego silnika bo silnik zimny, gaz zimny, krotko pochodzil na gazie, ale wydaje mi sie, ze kiedy ktos o tym juz pisal - gaz mocno taka krotk apraca chlodzi glowice i moze nawet zamrozic siwece - wiec jesli masz zamiar bardzo krotko jechac na gazie to lepiej nie przelaczaj po po chwili wlasnie sa takie problemy. Co innego jesli zgasisz i poczekasz dluzsza chwile.
  
 
ja mam tak samo nie zawsze ale często odpalam wtedy z gazu i pali lepiej na benie trzeba troszkę pokręcić
  
 
Pewnie jak zawsze croma1 ma rację. Ja podejrzewałem to samo - po prostu gaz nie do końca sie wypala a to powoduje zbyt bogatą mieszankę. Cóż...trzeba jakoś z tym żyć.
  
 
to w takim razie będzie to też zależało od długości węża pomiędzy reduktorem a mieszalnikiem
ja mam podobnie - już się przyzwyczaiłem, ale odpala za pierwszym ( na początku tak na 500obr/min i po sekundzie się rozpędzi do 900)
  
 
witam.
tak jak wcześniej napisałem wystarczy założyć specjalny elektrozawór do fazy lotnej na przewód który idzie od reduktora do miksera. po wyłączeniu silnika szczelnie się zamyka.
  
 
Temat stary ale go odgrzeje bo mam też podobny problem .Mianowicie posiadam instalacje GAZ BRC Just Have instalacja była kiedys w seacie ibiza (nie było problemu z odpalaniem auta ) w/w instalacja jest teraz w BMW E36 no i powstal problem z odpaleniem na Benzie po jezdzie na Gazie ,ponoc w BMW jest większy kolektor i ten gaz sie nie spala ,czy oprucz tego elektro zaworu mozna to jakos inaczej naprawic .

pozdro.
  
 
Jeżeli to Just Heavy to tam jedynie można sie pobawić w programie... A wogóle w tym BMW jeździsz na nowym programie czy został ten z Ibizy???
  
 
Cytat:
2007-04-23 23:57:36, holland2 pisze:
Jeżeli to Just Heavy to tam jedynie można sie pobawić w programie... A wogóle w tym BMW jeździsz na nowym programie czy został ten z Ibizy???



Z tego co się orientuje to gazownik chyba programował kompa pod BMW ,ręki nie dam sobie uciąć.Wyglada to jeszcze tak ze jak jade na gazie no i przypuscmy koncze jazde ,przełaczam na benz. na okolo 5s i autko ponownie odpala bez problemów .Dzisiaj zrobiłem taki test odpalilem auto ,przełączylem na gaz i wypiołem przewody od elektrozaworu GAZ silnik bez problemu dalej pracował (może za któtko pracował ) hmmmm
  
 
Cytat:
jesli masz zamiar bardzo krotko jechac na gazie to lepiej nie przelaczaj po po chwili wlasnie sa takie problemy



Dokładnie tak. Jęśli wiem że na mam do przejechania tylko kilka kilometrów to jade na PB i dopiero po ponownym odpaleniu daje na LPG. Do tego w BMW jeśli zostaje gaz w kolektorze i za szybko chcesz odpalić na zimnym silniku to może strzelić.
Spowodowane jest to tym, że zanim silnik osiągnie odpowiednią temperaturę pracy, podawana jest większa dawka gazu, który nie zawsze cały zostanie spalony.