MotoNews.pl
  

Skoda Superb 1,9 TDi 130 KM - jazda próbna

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Dzisiaj byliśmy pojeździć w ramach "jazdy próbnej" wspomnianą Skodą.
Auto poprostu bajka O wyposażeniu można napisać poemat - jest wszystko - zaczynając na full klimatronicu, a kończąc na 8 poduchach.
Miejsca z tyłu po ustawieniu fotela dla takiej gidyji jak ja ( ponad 190 cm ) wystarcza na założenie nogi na nogę.
System nagłośnieniowy gra jakby była założona tuba
Komfort jazdy to bajka.
Teraz ten silnik..... Na papierze wygląda to pięknie...
W praktyce jedynka i dwójka to diabły. Dajemy trójkę.... Auto nie jedzie w porównaniu do tego co było do tej pory.... I to nie jest wada tego egzemplarza - Octa z tym samym silnikiem w przyspieszeniu od 150 km/h w górę nie miała szans z moim wiśniowym diabłem
Sama reakcja na gaz : jedziemy na jakimkolwiek biegu mając np. 2 tysie obrotów spokojnie i dajemy w palnik. Co się dzieje ? Silnik jakby najpierw potwierdził "Acha, to znaczy, jedziemy ?" i dopiero przyspiesza.... Ta bezwładność turbiny doprowadzała mnie do szewskiej pasji
Ogólnie - autko -marzenie, ale jednak diesel ma swoje wady - wolałbym 2,8 benzyna
  
 
Bo seryjny Tdi nie jedzie

Po chipie człowiek dostaje podniety

Co do tego konkretnego egzemplarza... Bez testów drogowych, podpięcia pod vaga w celu diagnozy... To trudno się wypowiedzieć
  
 
Andrzej!...odezwij się !

.....Andrzejek jeździł "ZUPER BI" w jakiejś lepsiejszej wersyi a nie takim dziadostwem więc na pewno powie tu kilka "obiektywnych" słów....oczywiście poza tym miejcie wzglad, że on MUSI wypowiadać się wyłącznie POZYTYWNIE na temat tej marki.../bo wiecie...kurna ciężko o dobrą pracę w tych czasach /
  
 
Ja będę miał troszeczkę do powiedzenia w tym temacie...
Otóż mój stary kumpel z osiedla wzioł własnie sobie taką SUPERB 1,9 TDI w leasing...
Czarny metalic, fele 17-nastki, a z wyposarzenia ma wszystkie możliwe opcje oprócz nawigacji i lodówki...
Wielokrotnie byłem worzony tym samochodem i faktycznie seryjna ma 130 koni oraz 10sek do setki, z tym że ON do swojej włożył chipa i ma aktualnie 170 km i 414 Nm.
Dla mnie ten samochód to full wypas - wielka luksusowa limuzyna która po włożeniu chipa może równać się z nie jednym dobrym usportowionym samochodem... po prostu marzenie każdego prezesa
...jak byśta chcieli... to mogę się z nim umówić na sesję i zarzuce wtedy na forum dokładne zbliżenia jej intymnych miejsc

[ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2004-10-27 11:25:39 ]
  
 
Jak najbardziej
  
 
i ja jezdzilem Superbem 1.9 TDi 130 PS na jezdzie probnej...fantastyczne auto !!!
  
 
Noooooooo !!!!
Tematem tego postu "lejecie miód na moje serce"
(wtajemniczeni wiedzą o co chodzi)
Otóż faktycznie 1.9TDI 130KM nie jest najlepszym silnikiem do tego auta. Ale niedawno miałem okazję jeździć "zaczipowanym" Superbem 1.9TDI do 163 KM. Noooooo .... ten to już może coś pokazać !!!

Ale jeździłem też superbem 2.8 V6 30V 193 KM z Automatem ...
Tej jazdy nie zapomnę długo ...
Odczucie jest takie, jakby auto odpływało bezszelestnie w siną dal, i tylko wciskanie w fotel kierowcy i spojrzenie po niedługim czasie na licznik, na którym wskazówka niepostrzeżenie przekracza 200 km/h, przywraca do rzeczywistości i nakazuje położyć nogę na hamulcu ...
Poezja ...
Ale i tak mnie nigdy na takie auto nie będzie stać ...
  
 
A jak się ma włożenie chipa (i czy jest wogóle sens) do naszego samochodu?
Gadałem kiedyś z właścicielem zakładu który się tym profesjonalnie zajmuje i powiedział że przy takim silniku jak my mamy - czyli 1.8 8V lub 2.0 8V nie ma senu wkłądać czipa gdyż są to silniki wolnossące i wzrost mocy będzie bardzo mały - dosłownie kilka koni - i że nie opłaca się w to finansować...
  
 
Cytat:
2004-10-27 13:40:48, ŁUKASZ_GAJER pisze:
A jak się ma włożenie chipa (i czy jest wogóle sens) do naszego samochodu? Gadałem kiedyś z właścicielem zakładu który się tym profesjonalnie zajmuje i powiedział że przy takim silniku jak my mamy - czyli 1.8 8V lub 2.0 8V nie ma senu wkłądać czipa gdyż są to silniki wolnossące i wzrost mocy będzie bardzo mały - dosłownie kilka koni - i że nie opłaca się w to finansować...



Łukasz ten temat był już obgadany 1000 RAZY
  
 
Tak myślałem... bo żadko na forum zaglądam... to weź mi tak w skrucie napisz co bym nie musiał dużo szukać i czytać bo leniwy jestem
1. Jaki koszt? (przykładowa ilość w pln)
2. Jaką daje moc? (znacznie zwiększa moc/niewiele to daje)
3. Czy wogóle się da? (da/nieda)
4. Jak wpływa na silnik? (dobrze/żle)
  
 
Łukasz pamietam tylko konkluzję

W wolnossących silnikach nie opłaca sie wstawiać "cipu", ale tyle to już wiesz
  
 
Ja gadalem z chojnackim o wersji Gt mojego esperaka to koszt 2000tys zl przyrost w granicach 16% mocy silnika i to niewplywa na jego zyrzycie a do silnika twojego Lukasz to koszt 1.500-1600 zl
  
 
Cytat:
Ja gadalem z chojnackim o wersji Gt mojego esperaka to koszt 2000tys zl przyrost w granicach 16% mocy silnika i


2 tys za 14 KM (...docelowo z 90 do 104,4KM) nie warto. Lepiej składać na następny wóz (jak to ostatnio w modzie wśród nas) i kupić od razu cos mocnego.

PS 130 KM w Superb jest mało ze względu na wagę auta czy charakterystykę silnika?
  
 
W Bartka wypadku sprzedaż nie wchodzi w rachubę... oldtajmera hoduje... chociaż mając na uwadze wagę spoilerów i skaju to jego 104 KM = nasze 90 KM
  
 
Dobra....
Polerka dolotu i wylotu zamknie się w kwocie mniejszej niż 2000 PLN a dała u mnie wzrost do 101 koni ( o ile nie wiem bo niestety auto nie zostało przed tym shamowane tylko po, ale szczerze to nie wydaje mi się aby ten egzemplarz miał seryjne 90 patatajów - prawie jestem pewny że więcej ). Wtedy też pytałem o ewentualne dalsze modyfikacje - z praktyki wiedzieli że nie ma kompletnie żadnego sensu inwestować w tym silniku w żadne cipy, wywalanie katalizatora i włożenie strumiennicy. Jedyny poważnie odczuwalny efekt dałyby sportowe wałki rozrządu, ale kosztem drastycznego spadku dynamiki na niskich obrotach, której już w serii prawie nie ma he he he.
130 koni w Superbie to raczej nie za mało - denerwuje bezwładność turbiny i chyba źle zestrojona skrzynia. Tak jak napisałem wcześniej - 1 i 2 bieg rwie asfalt konkursowo
  
 
Cytat:
2004-10-27 11:22:59, ŁUKASZ_GAJER pisze:
Ja będę miał troszeczkę do powiedzenia w tym temacie... Otóż mój stary kumpel z osiedla wzioł własnie sobie taką SUPERB 1,9 TDI w leasing... Czarny metalic, fele 17-nastki, a z wyposarzenia ma wszystkie możliwe opcje oprócz nawigacji i lodówki... Wielokrotnie byłem worzony tym samochodem i faktycznie seryjna ma 130 koni oraz 10sek do setki, z tym że ON do swojej włożył chipa i ma aktualnie 170 km i 414 Nm. Dla mnie ten samochód to full wypas - wielka luksusowa limuzyna która po włożeniu chipa może równać się z nie jednym dobrym usportowionym samochodem... po prostu marzenie każdego prezesa ...jak byśta chcieli... to mogę się z nim umówić na sesję i zarzuce wtedy na forum dokładne zbliżenia jej intymnych miejsc [ wiadomość edytowana przez: ŁUKASZ_GAJER dnia 2004-10-27 11:25:39 ]


Koniecznie się umów .
Ja bardzo cenię Skody,moim wozem zastępczym jest Octavia 1.9TDI z 2000,ma 72 000km i jezdzi idealnie .
Nie wykluczone,że za rok zamienimy ją na Superba,lub Octavię II oczywiście TDI .
A Super prowadziłem w wersji 1.9TDI 130KM .
PZDR
Yoshi
  
 
Cytat:
W Bartka wypadku sprzedaż nie wchodzi w rachubę... oldtajmera hoduje... chociaż mając na uwadze wagę spoilerów i skaju to jego 104 KM = nasze 90 KM




Chcesz sie sprubowac? w kazdej chwili jestem gotow ci pokazac ze nawet bez tych modyfikacji u chojnackiego zobaczyl bys tylko znikajacy punkt