MotoNews.pl
  

Uszczelka pod głowice 126p.Dawać czy nie??

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Uszczelka pod głowice 126p.Dawać czy nie??Ja wolałbym dać bo głowice mam obciętą 5,5mm i jak jeszcze uszczelki nie dam to bedzie hardcore albo jak poznać czy uszczelka jest dobrej jakosci bo wiadomo to najbardziej awaryjna zecz w maluszkuDZieki
  
 
Bardzo chetnie zobacze jak wyglada silnik bez uszczelki pod glowica! Swietny pomysl! Oby wiecej takich!

[ wiadomość edytowana przez: pterock dnia 2004-10-27 16:11:32 ]
  
 
Cytat:
2004-10-27 16:05:18, pterock pisze:
Bardzo chetnie zobacze jak wyglada silnik bez uszczelki pod glowica! Swietny pomysl! Oby wiecej takich! [ wiadomość edytowana przez: pterock dnia 2004-10-27 16:11:32 ]


Pterock, Ty sie nie znasz , zawsze można zespawać głowice z cylindrem i wyjdzie Ci tzw. silnik "ślepak" - dosyć powszechnie stosowany do lat 20-tych

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
Pewnie ze sie da bez uszczelki tylko musisz miec idealnie zgrana głowice z cylindrami.
Ja polecam miedziana 0,3mm.NIe ma bata ze wydmucha,i lepiej odprowadza ciepło.
  
 
jeśli cylindry i głowica są idelanie splanowane to można jeździć bez uszczelki....jak kto woli...widziałem takie silniki i wszystko było ok.
  
 
Cytat:
2004-10-27 16:05:18, pterock pisze:
Bardzo chetnie zobacze jak wyglada silnik bez uszczelki pod glowica! Swietny pomysl! Oby wiecej takich! [ wiadomość edytowana przez: pterock dnia 2004-10-27 16:11:32 ]


Witaj chłopczyku wychowanym w epoce kamienia łupanego! Nie śmiej się albo śmiej się z siebie! bo ja mam w sowim motorze bez uszczelki i jest ok poprostu jakość musi być powierzchni na głowicy i cylindrach. Nie wiem czy wiesz że najbardziej i naczęściej awaryjną rzeczą w RC była właśnie ta uszczelka a teraz są motory bez i mają po 55KM i jeżdzą i nic się nie dzieje. Doucz się i dyskutuj. Pozdrawiam.
  
 
Jak się splanuje idealnie to i owszem, można tyle że jak długo??? Podejrzewam że niezbyt. A ponadto nie uwierzę ze w maluchu jakość materiału z którego zrobione sa cylindry i głowica jest na tyle wysoka że rozszerzalność pod wpływem temperatury będzie na tyle mała że styk głowica - cylinder będzie szczelny przez dłuższy okres.

-----------------
Były
Łada 2105 r.1983
Łada 2101 r.1986
Łada Samara 2109 r.1990
Jest
Wrak Łada 2105 r. 1986
  
 
hmmm Barek126 chyabtez zakąłdał bez uszczelki.
Planuje sie głowice i cylindy by było idealnie równo .....
  
 
Cytat:
2004-10-27 17:11:13, andrzej_krakow pisze:
Jak się splanuje idealnie to i owszem, można tyle że jak długo??? Podejrzewam że niezbyt. A ponadto nie uwierzę ze w maluchu jakość materiału z którego zrobione sa cylindry i głowica jest na tyle wysoka że rozszerzalność pod wpływem temperatury będzie na tyle mała że styk głowica - cylinder będzie szczelny przez dłuższy okres.



Następny, no więc Ci mówie przejechałem 20000 na takim zestawie, non-stop palnik na trasie i po mieście, i jest ok. głowica -4,5mm w dół, wałek Kałuży i takie tam i jeździ .
  
 
nasz miejscowy "papa mardziel" (niektorzy kojarza) ma motor robiony u chojnackiego z tego co pamietam jakies 2-3 lata temu wlasnie bez uszczelki i do tej pory tam nie zagladal nawet a silnik zapierdala...
  
 
Cytat:
2004-10-27 17:15:53, CZUCZU pisze:
hmmm Barek126 chyabtez zakąłdał bez uszczelki. Planuje sie głowice i cylindy by było idealnie równo .....



I na jakiego grzyba Ci silnik poskładany bez uszczelki?? W RC to nie mówię, chłopaki mają swoje patenty i one po coś są ale do codziennego użytkowania uważam że miedziana uszczelka daje radę.
  
 
Cytat:
2004-10-27 17:54:10, 2Rotor pisze:
I na jakiego grzyba Ci silnik poskładany bez uszczelki?? W RC to nie mówię, chłopaki mają swoje patenty i one po coś są ale do codziennego użytkowania uważam że miedziana uszczelka daje radę.


Z tą miedzią to przeginacie, miedz jest kicha jak nie wiem pływa! i odpada, jak już uszczelka to tylko stalowa. Ano poto jest bez że raz przykręcasz i nie martwisz sie tylko jeździsz, nie rozbierasz po 500km i nie dociągasz głowicy bo po co? Zresztą nie ma co gadać, ja jestem za tym że bez jest lepiej. Nara
  
 
Cytat:
Ano poto jest bez że raz przykręcasz i nie martwisz sie tylko jeździsz, nie rozbierasz po 500km i nie dociągasz głowicy bo po co?


nie wiem jaki problem widzisz w odkreceniu 4 srubek zeby dociagnac glowice...
pozatym przy skladaniu silnika bez uszczelki nie masz zadnych gwarancji ze za chwile nie zacznie ci bryzgac olej spod glowicy, nie wiem po co kombinowac...

  
 
Hmm ja mam na miedzi i nie narzekam.....
Ale nie jest ona idealna po 200 - 250 kilosach trzeba dociagnac bo po 1000 będa przedmuchy ...

Gorzej ze stalowymi bo kolega myslał zrobic ale minimum to 1 mm wiec tyle trzeba by zjechac głowice
  
 
Można złożyć silnik bez uszczelki i jak się to dobrze spasuje to będzie jeździć. Tylko jeśli masz obcieta głowice o 5,5 mm, to powiec mi co zrobiłes z komora spalania???
  
 
Cytat:
2004-10-27 18:34:01, pterock pisze:
nie wiem jaki problem widzisz w odkreceniu 4 srubek zeby dociagnac glowice... pozatym przy skladaniu silnika bez uszczelki nie masz zadnych gwarancji ze za chwile nie zacznie ci bryzgac olej spod glowicy, nie wiem po co kombinowac...



Olej spod głowicy?????? hahahaha w którym miejscu?, przepraszam mówimy o tym samym samochodzie, bo my o 126p, a głowica ma kontakt z olejem tylko na górze........
  
 
Cytat:
2004-10-27 18:50:55, Jesion128 pisze:
Można złożyć silnik bez uszczelki i jak się to dobrze spasuje to będzie jeździć. Tylko jeśli masz obcieta głowice o 5,5 mm, to powiec mi co zrobiłes z komora spalania???



Jesli mowa o 126p, to co mam robić? Zakładam i jazda, a co ma być? Nie rozumiem.....
  
 
Cytat:
Jesli mowa o 126p, to co mam robić? Zakładam i jazda, a co ma być? Nie rozumiem.....




Wiesz, no w sumie to jeździć można, tylko że w 126p jest wanienkowa komora spalania, także samozapłony moga lekko obniżyć moc
  
 
lepiej jeszcze ciachnac glowice , wsadzic swiece zarowe i dizla miec
  
 
Cytat:
2004-10-27 19:14:07, Jesion128 pisze:
Wiesz, no w sumie to jeździć można, tylko że w 126p jest wanienkowa komora spalania, także samozapłony moga lekko obniżyć moc



A to kumam teraz to na frezarke dajesz i zaokrąglasz na max. A poza tym zapłon tak ustawiam że nie mam stukowego mam na 5 stopni a mam -4,5mm bez uszczelki czy -5,2 niżej i jest good. Oczywiście klin w głowicy zaokrąglony na max