Jaki tam może być olej ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

po kilku miesiącach jazdy Espero zakupionym u Szwabów muszę wymienić olej, problem w tym że nie wiem czy ten który tam jest to syntetyk, mineralny czy półsyntetyk. Na karteczce od oleju pisze TOTAL.DE i jest ładne logo, i sprawdziłem że jest taka sieć stacji w Niemczech, ale nie dowiedziałem się nic o tym oleju.
Prośba do kogoś kto zetknął się z tym olejem i może wie co to takiego, ewentualnie do specjalisty "olejowego", jakim innym olejem bezpiecznie mogę zalać silniczek (na oleju nie chce oszczędzać).
Ciekawa sprawa że olej i pasek miałem wymieniony 1000 km przed sprzedażą auta (tak pisało na kartkach) i mechanik sprawdził że rzeczywiście były wymienione (Espero było kupione w "tureckim komisie").

pozdro
  
 
Jak w tureckim komisie to wymieniaj olej na jaki chcesz i niesugeruj sie kartka. Jezeli zeczywiscie rozrzad jest wymieniony to super ale moze roki niesa wiem cos o tym bo u mnie tak kurwa bylo po wymianie rozrzadu. Poprzedni wlasciciel zmieil tylko pasek a rolek nie powymiaie paska i rolek silnik ciszej pracuje. Wiec olej wymieniaj najlepiej na mobil 1 5W50
  
 
Też mam o tureckich komisach taką opinię, ale na auto i obsługę w komisie nie mogłem narzekać, Turcy nie są tacy źli, po zakupie gość przeprowadził mnie swoim samochodem przez cały Berlin, do urzędu gdzie pracował jego kolega, który z kolei załatwił mi wyrejestrowanie bez kolejki (i za wszystko nie chcieli ani grosza), a espero mogę uznać za udane (odpukać w nie malowane).
Zaraz po zakupie patrzyłem na olej i był czysty i jaśniutki.

A Mobil 1 syntetyk nie wypłucze mi czegoś w silniku (tak coś słyszałem że jak wcześniej był mineral to może tak być i tego się boje)
  
 
nie sugeruj sie nazwa oleju, jezeli masz juz spory przebieg to daj półsyntetyk firmy jakiej tam sobie chcesz (procz polskich) i tak bedzie najbezpieczniej mysle
  
 
Przede wszystkim kolega nasz nie wie jaki posiada gatunek (nie chodzi o markę), a Ty mu Bartek z marszu proponujesz M1 5W50. Bez sensu. Marka oleju nic nie znaczy!
  
 
Mam przebieg 135 tys. To chyba tak średnio (ani dużo ani mało)
  
 
Właśnie Piotrek, chodzi mi o gatunek. Ale myśle że jak nie mam w domu laboratorium chemicznego to nie dojdę co tam jest za olej
  
 
Mówisz czyściutki i jaśniutki. To Ty nówkę olej masz. Nie wymieniaj.
  
 
Półsyntetyk będzie najbezpieczniejszy.
Dziwne z tym jasnym olejem, bo nowo wlany olej powinien zmienic zabarwienie po nagrzaniu silnika, czy nie?
  
 
Cytat:
2004-10-27 18:46:40, Maciej75 pisze:
nowo wlany olej powinien zmienic zabarwienie po nagrzaniu silnika, czy nie?



Ano niekoniecznie. U mnie po wymianie oleju po przebiegu 1000 km olej ma dokładnie taką samą barwę. Możecie wierzyć lub nie - luz, nikt mi ngdy nie wierzy dopuki nie zobaczy
  
 
Cytat:
Ano niekoniecznie. U mnie po wymianie oleju po przebiegu 1000 km olej ma dokładnie taką samą barwę. Możecie wierzyć lub nie - luz, nikt mi ngdy nie wierzy dopuki nie zobaczy


ja wierzę, bo u mnie też jest taki sam kolor. Zastanawiam się wtedy czy te 10000km to nie za krotki okres na wymiane oleju, ale lepiej wydac kolejne 100 zl na olej niz potem duzo wiecej na naprawy
  
 
10000, 11000, 12000 spokojnie i 20000 pojeździsz.
Przecież w nowych auta olej wymienia się nie co 10tys, a właśnie co 20, a nawet 30 tys km. Powiedzcie mi od czego do zależy? Od silnika? Wątpię! Od oleju? Nie możliwe bo to może być taki sam olej jak u mnie.
  
 
Cytat:
2004-10-27 17:51:03, pjacek26 pisze:
.... "Na karteczce od oleju pisze TOTAL..."


TOTAL-a leje Peugeot w swojej sieci serwisów!!
I pewnie, jak znam życie, będzie ciężko /i też drogo!/ gdzie indziej go kupić!
Natomiast ostatnio rozmawiałem ze znajomym znajomego, który od lat pracuje "w olejach" ...polecał może nieco nietypowy bo.....nie reklamuje się w TV!....olej VALVOLINE MaxLife 10W40 -równie doskonały jakościowo jak inne markowe oleje a cena mocno konkurencyjna!...Zresztą sam poczytaj : VALVOLINE -naprawdę warto spojrzeć na ofertę!.kilknij!
  
 
Dzięki,

kupiłem już olej półsyntetyczny Pennasol (niemiecki), polecił mi go sprzedawca, podobno jest niezły, ma dobre parametry no i dość tani, za 65 zł kanisterek 5l. A ile wchodzi tego oleju do silnika 1.8, bo w 1.5 lałem chyba 3,5 litra a tu pewnie będzie trochę więcej.
  
 
4 litry
  
 
Petersen - a dlaczego może lać kazdy półsyntetyk oprócz polskiego ? A Ty uważasz, że każde badziewie zachodnie jest lepsze niż polski olej, który spełnia te same normy co ich. Niemiec kulpuje niemieckie, Francuz kupuje francuskie tylko Polak szczy na swoje i zawsze daje zarobić innym a nie sobie. Śmieszna polityka i rozumowanie Polaka.
Ja jeździłem na Lotosie 5W40, teraz jeżdżę na Lotosie 10W40 i przejechałem bez żadnych problemów ponad 200 tyś km.
Pozdr.