Jakie swiece do esika???

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
musze zmienic świece i zastanawiam sie jakie sa najlepsze do LPG pozdrawiam
  
 
Do Eskorta tylko i wyłącznie MOTORKRAFT.
Na innych świecach nie jeździ. Tzn jeździ ale na platynowych. Miałem przez jakiś czas "pożyczone" platynówki od Toyoty - nie pamiętam symbolu, na nich to jeździło sie podobnie jak na motorkraftach (może nawet lepiej - ale to platynówki). Fordy tak mają ogólnie, że nie za bardzo przystają do tych wszystkich zalecen dotyczących LPG. Ktoś kiedyś powiedział, że Fordy to najgorsze auta do zagazowywania.
Jeśli chodzi o koszt świecy Motorkrafta to 12 PLN. Ale jeśli założysz coś innego to fajanie by było jak byś się podzielił wrażeniami, bo mogę sie mylić.

POZDRO
  
 
Cytat:
2004-10-28 07:20:13, Dahoo pisze:
Jeśli chodzi o koszt świecy Motorkrafta to 12 PLN.



za Morotcrafta Platinum przynajmniej dwa razy drożej , około 30zł
Polecam te świece
  
 
Cytat:
2004-10-28 00:11:48, pawelo pisze:
musze zmienic świece i zastanawiam sie jakie sa najlepsze do LPG pozdrawiam

normalne zalecane przez producenta.Koniecznie z jedną elektrodą,te wieloelektrodowe przy LPG się nie sprawdzają.Jako zamiennik dla Motorkraft polecam NGK.
  
 
witam.
doskonale także na gazie spisują się platynówki boscha .
i do tych aut tylko platynówki i nie próbować zmniejszać przerwy na elektrodach.
  
 
LPG? TYLKO "NGK" TYLKO "NGK" TYLKO "NGK" TYLKO "NGK" koszt ok. 140-150 zł za kompet platynowanych
  
 
Oj, bez hardcore. Na Championach doskonale Escorty jeżdżą. A Bocha jakoś nie tolerują. Wiem z autopsji bo niejeden Essie miał problemy z Boschami.
  
 
do gazu tylko i wylacznie swiece NGK...sa najlepsze bo najbardziej odporne na temperature i nie prawda ze escort nie jezdzi na innych niz Motrocraft...totalna bzdura!!!!!

do LPG stosujemy swiece TYLKO 1 elektrodowe
  
 
Witam.
ja jeżdżę na motorcraftach(ford orion 88+LPG tomasetto)Jest ok.Nie są aż tak drogie ,a zalecane przez producenta.Nigdy nie było z nimi kłopotu.Przy okazji mam pytanko-jaka przerwa na elektrodach.Bo ja zwiększyłem do o,9.Na fabrycznej nie chodziło.
Pozdrawiam
  
 
Petersen święta racja!Wcześniej jeździłem na championkach i też było ok.Ale już były nieźle wypalone i musiałem wymienić.
  
 
Najlepszym i dość ekonomicznym rozwiązaniem są świece NGK V-line, przetestowane przez większość Klubowiczów Forum Espero, dlatego mogę polecić z czystym sumieniem.
  
 
To jak?Odpowie ktoś jakie przerwy na elektrodach?Czy w ogóle je zmieniacie?
  
 
Silnik powinien pracować na świecach przewidzianych przez producenta .Swiece "do gazu" to jak wiadomo chwyt reklamowy a co do NGK to też sa przereklamowane .Zresztą sama cena mówi sama za siebie dzis nie ma tak ze dostaniemy coś dobrego za małe pięniadze .NGK niby katalogowy zamiennik championa (czyli identyczny) a za cholere nie chciał chodzić u znajomego z Lagunie ,założył oryginały i jeździ bez problemu .Przerwę też radzę stosować taką jak jest zalecana przez producenta a jeżeli nie chodzi to cos z układem WN.Sam niedawno zakupiłem na allegro oryginalne championy do mojego silnika za 5,90 zł /sztuka .Pozdrawiam
  
 
Po przeskoku iskry między elektrodami świecy zapłonowej przy mieszance gazu LPG lub propanu-butanu z powietrzem jest potrzebne wyższe napięcie zapłonu niż do przeskoku iskry w mieszance powietrza z benzyną. Stosując klasyczne świece zapłonowe o standardowej odległości między elektrodami obserwujemy: * w starszych pojazdach o zmniejszonej sprawności instalacji elektrycznej znaczny spadek napięcia na iskierniku świecy, a w konsekwencji brak zapłonu mieszanki; * w pojazdach mających właściwe napięcie w instalacji występują częste "przebicia" na kablach zapłonowych, aparacie zapłonowym itp., co powoduje wyładowanie wysokiego napięcia poza iskiernikiem świecy i brak zapłonu mieszanki; Próba poprawy zapłonu mieszanki poprzez zmniejszenie odległości (przerwy) między elektrodami świecy klasycznej prowadzi do tego, że iskra jest "krótka", spalanie mieszanki częściowe, a praca silnika nieprawidłowa.
Dlatego swiece do gazu nie sa chwytem reklamowym tylko koniecznościa.
  
 
By prawidłowo dobrać świece potrzebny jest nr.silnika,a nie tylko nazwa modelu i jego symbol.Firma świecy nie jest tak istotna,chociaż mam większość w dobrej cenie.
  
 
Witam

A czy ktoś mi doradzi swieczki do Omci A 2,4
tam był jeden typ silnika takiego więc nie powinno być
problemu z identyfikacja w katalogach.

Z góry wielkie dzięki

Pozdro ALL