MotoNews.pl
  

Kłopoty z ABS - Omega B

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
przeszukałem archiwum forum, ale nie znalazłem tam rozwiązania dla mojego problemu

Sprawa wygląda następująco:
Po uruchomieniu silnika wszystkie kontrolki na desce gasną tak jak należy.
W trakcie ruszania, tak przy predkosci ok 5-10 km/h słychać coś jakby
ciche pstryknięcie przekaźnika i zapalają się kontrolki od ABS-u i TC. Jeśli w trakcie jazdy zgaszę silnik z zapalę nanowo kontroli już się nie zapalają.
W nocy dodatkowo zaobserwowałem, że w momencie zapalenia się kontrolek światła robią się jakby jaśniejsze.

Odczytałem dziś kod błędu z ABS i wyszło mi:
kod 35 - brak pętli zwrotnej przekaźnika pompy
Moje pytanie jest następujące: gdzie w omegach B znajduje się ten przekaźnik i czy można go samodzielnie wymienić ?

pozdrawiam
mich@el.
  
 
Przekaznik jest zintegrowany z pompa ABS. U mnie skonczylo sie na zdemontowaniu pompy i zawiezieniu jej do elektryka.
  
 
Rozumiem, że elektryk bez problemu wymienił przekaźnik i wszystko jest OK ?
A sam przekaźnik gdzie kupiłeś i ile kosztował ?

  
 
Szczegolow niestety nie znam.

Przekaznik uszkodzily mi mechniory i po kilku zjebkach za kretactwo wymontowali pompe i pojechala do elektryka.

  
 
Witam,

DrA: Przekaźniki są pewnie zintegrowane z pompą w ABS/ASR 5.3 ale tam kody blędów są czterocyfrowe np. przekaźnika silnika pompy to 4110.

ms12: Skoro kody błędów są dwucyfrowe to znaczy, że masz starszy typ ABSu. Błąd 35 według Bosch ESI[tronic] to:

"Wadliwy silnik pompy lub przekaźnik silnika
- sprawdzić napięcie na 4 biegunowej wtyczce sterownika wg schematu
- sprawdzic silnik pompy pod wzgledem przeplywu pradu
- uszkodzony sterownik
(Uwaga: Przekażniki są przyspawane i nie można ich wymienić)
- uszkodzony agregat hydrauliczny"

W ABSach rodziny 2Xx przekaźniki są zintegrowane (dokładnie rzecz biorąc przyspawane) ze sterownikiem ABSu, który się łatwo odłącza od samej pompy.

zdjęcia sterownika

Proponowałbym wybrać się do jakiegoś serwisu gdzie mają tester KTS, on umożliwia przeprowadzenie dokładnych testów pompy (silnika, elektrozaworów), przekaźników, sterownika bo przyczyn tego stanu może być wiele.
Jesteś z Kłodzka to masz nie tak daleko do Wrocławia, polecam www.speedauto.pl, ja tam walczę ze swoim ABSem. Sprawdzenie kosztuje 60PLN.

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
DrA: a możesz powiedzieć przy okazji jakiej naprawy mechanicy zwalili Ci ten przekaźnik ?. Bo ja właśnie robiłem wymianę uszczelki pod kolektorem wydechowym i może panowie mechanicy też coś namieszali.

jacekn: dzięki za zdjęcia. Własnie taki mam sterownik. Dziś do niego zaglądałem (tylko zdjąłem pokrywe z góry). Na Twoich zdjęciach znajduje się 6-pinowe złącze u mnie do tych pinów są przylutowane na stałe przewody, czy u ciebie też były lutowane czy była kostka ?
Jeśli chodzi o odczyt błedów to zrobiłem to w serwisie gdzie gość podłączył się urządzeniem TECH-2 i to urządzenie napisało: "kod 35 - brak pętli zwrotnej przekaźnika pompy" czy urządzenie o którym piszesz (KTS) jest lepsze i będzie w stanie podać lepszą diagnozę ?
Nie chciałbym stukać 200 km tylko po to żeby usłyszeć to samo co już wiem. Kolejne pytanie: czy istnieje możliwość wymiany tych przekaźników (lutownie elektroniki jest mi niestraszne) czy muszę kupić cały sterownik? I ile taki sterownik Cię kosztował ?

pozdrawiam
mich@el
  
 
Przy okazji kapitalki silnika.
  
 
Witam,

ms12: nie, 6-pinowe złącze elektrozaworów nie jest lutowane. Może ktoś u Ciebie coś kombinował i przylutował ale wątpie - je się tylko trudno wyciąga, AFAIR tę kostkę trzeba podważyć z jednej strony i dopiero wtedy wychodzi. A z góry faktycznie wygląda na lutowany ale to tylko kable są lutowane do styków kostki.

Czuję, że masz ochotę wyjąć sterownik Jedna uwaga - NIE WOLNO wykręcić śrubki masy sterownika- to ta z owróconą literką T na zdjęciu

Jeśli chodzi o te 200km to ja możliwości TECH-2 w tym zakresie nie znam ale dla KTSa odczytanie kodu błędu to dopiero początek, dalej są odczyty wartości bieżących oraz testy podzespołów (przekaźników, pompy, elektrozaworów, czujników itd.) statyczne a także w czasie jazdy. Poza tym z KTSem współpracuje wypasiony system informacji serwisowej - ESI[tronic], który prowadzi elektryka za rękę co i jak sprawdzić, zawiera schematy i żądane wartości itd. Na tym polu IMHO chyba jednak TECH-2+TIS wymiękają, chyba Bosch lepiej sie z Boschem dogada niż jakiś Vetronix

Mnie w tym Speedauto spodobało się to, że zapłaciłem 60PLN za kompletną diagnozę usterki (z godzine to trwało) a nie za podpięcie komputerka, podanie liczby i kop w dupe po 2 minutach jak to bywa w różnych "serwisach". Po wizycie w takim "serwisie" szukałbym co chwilę nowego sterownika bo przy moim zwarciu na pompie przekaźniki kolejnych sterowników by się szybko przepalały. Nie mam z nimi nic wspólnego ale sądzę, że warto promować solidną robotę.

Jeśli chodzi o wymianę samego przekaźnika to teoretycznie jest wykonalne, mnie proponowali wycięcie jego górnej części i przymocowanie nowego przekaźnika. Od dołu czyli tam gdzie jest on przyspawany się chyba nie dojdzie bez uszkadzania właściwej elektroniki sterownika (pewnie zalane jakąś żywicą itd.). Zrezygnowałem bo wole jednak nie mieć ABSu niż taki paprany.

Ile kosztował mój sterownik - nie wiem. Przyjechał ze szwajcarskiego szrotu a teraz czekam aż przyjedzie i pompa do niego bo to zwarcie w pompie spalilo przekaźnik w sterowniku. Taki sterownik może kosztować ze 200-300PLN w Polsce. Być może takźe ten mój będzie na sprzedaż bo to jest ABS z TC a ja potrzebuje sam ABS. Zależy czym mi szrot obrodzi - samą pompą czy kompletem.

Pozdrawiam,
Jacek
  
 
jacekn: WIELKIE dzięki za wyczerpującą odpowiedź.
Przekonałeś mnie na wizytę w tym serwisie. Jeśli tak dokładnie wygląda badanie to warto sprawdzic co tak naprawde dzieje się z tym ABSem. Tu w serwisie miałem sytuację dokładnie taka jaką opisałeś, kasa, podpięcie, numer błędu i koniec. Na pytanie co mogę zrobić pan powiedział żebym sobie nową pompę ze sterownikiem kupił
We wtorek zadzwonię do Wrocławia i umówię się na wizytę. Mam nadzieje że nie podnieśli cen
Gdyby się okazało, że jednak potrzebuję nowego sterownika a Twój będzie na sprzedaż to może się dogadamy

pozdrawiam
mich@el
  
 
Witajce panowie mam podobny kłopot z ABS w OMEDZE B bez TC. problem jest taki że gdy spadnie temperatura tj.ok. "0" to zapala się kontrolka ABS I ABS nie działa. Niewiecie co to może być.?
  
 
któryś z czujników zmienił swoje właściwości i wymaga wymiany
  
 
smieszna sprawa, usterka tak jak się nagle pojawiła tak nagle odeszła. W tej chwili wszystko działa prawidłowo. Mam nadzieję, że problem już nie wróci.

pozdrawiam.

mich@ell.
  
 
Nie ciesz sie!
Myślę,że powróci
Dla mnie wracała,aż na dobre się zagnieździła (czujnikma 0,9 koma, a powinin mieć 1,7koma)