127->126 jaki regulator i jak podlaczyc taki altek do malca?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak na zdjeciu nr 5 w moim profilu

taki altek jest w silniku 903 i potrzebuje porady jakie "cudo" kupic co mi bedzie go regulowało
slyszalem ze cos od poldzianow ew. DF'ow
sa ponoc dwa rodzaje (ze szczotakmi i bez )
prosze o porade
  
 
dziwny ten twoj alternator ,miałemj dwa silniki 903 i przy nich alternatory miały juz wbydowany regulator napiecia podłanczałem tylko stały plus noi ten drugi cienki kabel.
  
 
To miałeś przerobiony ten alternator skoro miałeś regulator napięcią już w nim. A ten co ma nazik w profillu to po lewej mała kostka + - a ta po prawej ta biała to idzie kabel do regulatora napięcia, to wszystko.Co więcej tu tworzyć?
  
 
alternator jak najbardziej od "7", tez taki mam. to biale cos to szczotkotrzynacz. i do niego nalezaloby podlaczyc regulator napiecia.
Mialem taki sam problem jak ty - nie mialem regulatora. Zrobilem to na zywiol - wykrecilem szczotkotrzymacz, pojechalem do sklepu pomiezylem z gosciem otwory i grubosci - wysokosci szczotkotrzymacza i wyszlo ze najlepiej pasuje od jakiegos mercedesa. Niestety nie wiem od jakiego...
Co prawda nie bylo gwarancji ze zadziala, ale zadzialal i nadal dziala.

Jest co prawda jakies ryzyko ze to nie nie bedzie pasowalo... ale pomys tak: producentow alternatorow jest na swiecie niewielu. bosh magentmarelli. nawet w japoncu mojego taty jest bosh, wiec to wszystko jest w jakis sposob zunifikowane, tyle tylko ze do mercedesa sl w serwisie bedzie kosztowac 10x tyle co jego zamiennik ktory chodzi w tanim aucie dla mas.

stary mercedes - u mnie dziala i jest to szczotko-trzymasz razem z regulatorem (mam nowe szczotki dzieki temu) koszt hm nei pamietam bo to bylo juz jakis czas temu ale ok 70zl.
Koszt spory jak nie, to mozesz probowac podlaczyc w jakis sposob regulator od malucha. regulator jest regulator, najwyzej rozpusci sie jak pokrecisz silnik do 8kobrotow. tak tak u mojego taty w japoncu mam ten problem - uszkodzeniu ulegl regulator, a nie bylo mozna go dostac od reki wiec zostal wszczepiony od malucha i dziala pod warunkiem ze nie kreci sie go bardzo wysoko, ale moj tato jezdzi spokojnie i do tego to auto to diesel wie narazie chodzi, natoniast podczas testow pierwszy zalozony odparowal z alternatora...
zpd c.
  
 
Witam
a ja mam regulator z malucha , szczotkotrzymacz mam taki jak na Twoim zdjęciu , należało tylko w nim obciąć jedną blaszke(zrobić przerwę) i tyle

Pozdrawiam
  
 
dzieki za rady ale dalej nie wiem co i jak?
hycel jak to dokladnie jest polaczone?
zacznijmy ze regulator mozna z czego dopasowac?
na fotce w moim profilu jest 6 zlaczek
po lewej stronie sa 2
po prawej 3
i na gorze 1 szt
ty mowisz ze po lewej + i - to spoko
na gorze pewno + > tak jest zaznaczone na obudowie altka
ale to gniazdo z 3 zlaczkami....???
pewnie do regulatora napiecia ale jak dokladnie? 1 kablem??
  
 
w ogole jakby ktos mial schemat inst elektrycznej siódemki gdzie idzie przewod D+, DF, B+ itp to bylbym super ekstra wdzieczny
  
 
Nazik twoje cudo to stary altek Boscha regulator wpina się na te piny wystające z szczotkotrzymacza. Ten wtyk z boku z dwoma pinami w parze (większy prawdopodobnie do akumulatora drugi do rozrusznika)a ten pojedyniczy powyżej wyjście pod filtr przeciwzakłuceniowy można nie podłanczać.
  
 
o kurcze dzieki dzieki
czyli w sumie te po lewej to obydwa do plusa ida ?

[ wiadomość edytowana przez: NAZIK dnia 2004-11-18 08:13:21 ]
  
 
U mnie podłonczony jest pod tem mniejszy pin rozrusznik a pod większy akumulator .Sprawdź tylko podłonczenie kontrolki ładowania.
  
 
ok
wiec moje znikome zdolnosci w grafice komputerowej pozwoliły na wstawienie cyferek kolo odpowiednich pinow (foto 5 w profilu)
podejrzewam ze:
1 jest napis DF czyli do takiego samego napisu jak na regulatorze
2 no wlasnie nie wiem
3 kto podpowie?
4 ten element przeciwzakluceniowy
5 jest napis + wice chyba do instalacji 12v
6 jest napis D+ ....bravo ty mowisz ze tez pod 12v a w ksiazce serwisowej napisane jest ze D+ idzie do lampki kontrolnej

moglby ktos to raz porzadnie wyjasnic ??

jakby co przeslefote w super jakosci tego altka


[ wiadomość edytowana przez: NAZIK dnia 2004-11-26 00:07:39 ]
  
 
Nazik 1,2,3 to przychodzi regulator (elektryk pokazywał mi katalog Boscha)5,6 oby dwa + u mnie6 rozrusznik 5 akumulator a 4 wolny.Co do kontrolki to tylko napisałem abyś sprawdził czy jest podłonczona.Jutro podjadę do tego elektryka i dla pewności przepytam co i jak można by podłonczyć zamiast orginalnego regulatora chyba że załatwił by orginał.Jutro dam Ci znać
  
 
super dzieki bravo
jakby ci to nie sprawilo klopotu to mozesz do niego zajrzec i wypatac sie co i jak

pozdrowki
  
 
no to juz wiem jak podlaczyc wszystko
kupilem regulatro od DF'a i elegancko działa!!
1 "DF" wzbudzenie - do DF w regulatorze (67)
2 "D-" masa - podlaczyc do masy przy regulatorze
3 "D+" do regulatora napiecia D+ (15)
4 jest to wyjscie dodadkowe plusa - do odkłucenia alternatora
5 "B+" zwieramy konektorek z plusem (od akumulatora lub rozrusznika)
6 "D+" drugi D+ (oba sa ze soba zwarte) a idzie tam kabelek od kontrolki ladowania

i to by bylo wszystko
gdybym kiedys zmienil zdjecia w profilu a ktos chcialby sie dowiedziec co i jak to uderzaj do mnie na priv

a to wszystko dzieki sympatykowi F&F : bravo126
gosc jeździl 2 dni do elektryka zeby mi powiedziec jak mam to podpiac
udalo sie za pierwszym razem
dzieki!
  
 
  
 
co to za przeszczep?
chyba troche niedoczep :p hehheeheehe
  
 
heh to było zrobione na szybko żeby czymś do pracy sie turlać, bo pęknął mi znienacka alternator i rozleciał sie wentylator.
Akurat miałem altek z df-a i wiatrak bnagrzewnicy, ładowało ekstra, tylko nie wyrabiało chłodzenie powyżej przejechanych około 10 km.
  
 
odswieze. a z malca regulator moglby byc?> czy raczej dyskwalifikowalyby go wysokie obroty?