[132/Argenta] Most - przełożenia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czym różnią się przełożenia w moście ze 132 2000 i Argenty 2.0 ??
  
 
niczym 41/11 roznia sie tylko mosty mocowaniami
  
 
No to ja mam jakiąś inszą sztukę bo mocowania są te same, za to most jest szerszy o 4 cm na stronę.... A co do przełożenia to właśnie słyszałem, że Argenta ma dłuższy....
  
 
sorrki pomylilem z mostem ze 131 z tymi mocowaniami ale przelozenia napewno 2.0 mialy 41/11
roznica mogla byc w volumie ale tam most byl dociazany
  
 
co do przelozen nie mam pewnosci, ale na 100% inne bylo polosie (132 mialo polosie o srednicy 28mm, argenta 26mm - srednica wielowpustow). W argencie na 100% bylo przelowenie 3,72 a jak w 132 to nie wiem
  
 
z kolei z moich info wynika ze:

argenta 2.0 ie miala most 4.1:1
...... diesel 2500 miala 3.73:1
......turbod.2500 mial 3.15:1
......2.0 VX miala 3.42:1

132 2000 mial 3.73
a podobno{na podstawie katalogu euromotofana} niektore argenty 2.0 ie mialy przed modernizacja z 83 roku takze mosty 3.73...
  
 
odgrzeje troche pulpeta
nie moglem znalesc tabelki z przelozeniami mostow i skrzyn, ktore kiedys widzialem na forum, dlatego wklejam to co sam mam, ale widze ze to nie wszystkie mozliwosci i czy sa one poprawne. nie widze ani jednego przelozenia z liczba zebow rozna od 10 na ataku,
dodatkowo dojdzie pewnie przelozenia diesla i VX ktore zmiescil Bart
  
 
cos podejrzana ta ksiazka, jeden blad w 132 gl/gls dla IIbiegu zamias 2.75 powinno byc 2.175 no i u crofta znalazlem inne przelozenia:

131 1600- 12/47, 3.9
131 2000 (sport 2door) 12/47 , 3.9
132 2000 (manual) 11/41 , 3.73
132 2000 (automat) 12/41 , 3.42
zamieszane to wszytsko
  
 
czy ktos się orientuje czy główka mostu z długim przełożeniem spasi do mostu z Łady???
  
 
Nie, most z argenty nie ma główki.
  
 
Ja z takim jednym pytaniem,czy mozna dostac bebny to mostu z fiata argenty ????

lub czy beda pasowac z ktoregos poloneza lub trucka????

Prosze o wymiary bebna i maksymalne zuzycie.....
  
 
nie pasuja od niczego innego, tylko 131, 132 mk3 i ,argenta, najbardziej podobne sa z fiata tipo , ale za niskie ,albo citroen chyba c15 ale inny rozstaw otworow na sruby i tez jakis jeden inny wymiar, zaden polonez nie pasuje, wymiary bebna sobie znajdziesz w necie {brembo aftermarket na przyklad}, dopuszczalna srednica w wyniku zuzycia to zdaje sie 230mm

bebny nie produkowane podobno, w katalogach sa, w "realu" nie ma, mnie sie udalo kupic komplet nowych ,ale to byly nowe 30 letnie dobrze przechowywane oryginaly fiata plus szczeki z jakiegos skladziku "po dziadku", dalem za to 300zl, potem sie okazalo ze u mnie w argencie maja po 230mm wiec jeszcze jeden komplet szczek obsluza tak, ze nowy komplet bebnow i szczek lezy na regale, moge sprzedac
  
 
MAM JESZCZE JEDNO PYTANIE W JAKIEJ ARGENCIE BYŁ UZYWANY MOST O PRZEŁOZENIU 12/41??
CHODZI MI O POJEMNOSC SILNIKA I RODZAJ PALIWA????????
  
 
WYŁĄCZ W KOŃCU CAPSLOCK!!
  
 
heheheehe juz musiałes mnie skomentowac zeby wyłaczył caps locka

lepiej mi pomoz cie mi z jakiej pojemnosci mam most z takim przełozeniem......
  
 
12/41 mialy argenty automaty 2000ccm




[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-05-10 18:21:57 ]
  
 
Cytat:
2010-05-10 18:18:43, Bart128 pisze:
12/41 mialy argenty automaty 2000ccm [ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2010-05-10 18:21:57 ]


majac taki most z przełozenie 12/41 i silnik diesla to bede miał duzy moment na kołach....

mozliwe to ze bede gumskami targał zwir, bo o asfalcie nie bede myslał bo jak bym tak robił to moge se poloski ukrecic....
wogle ciezko by wtedy było kupic takie same z wieloklinem na koncu polosi.....

bo juz łozyska wymieniałem na polosiach łatwo zdobyłem......
  
 
Chyba mały moment (siłę napędowa na kole)... , po to stosuje się "krótkie" przełożenia w truckach, karetkach (aby ją zwiększyć)
"długie" stosuje się w mocnych (duży moment dołem) silnikach
lub połączone z skrzynią odpowiednio "krótką"