Zegary - wskaźniki prędkości w 125p i poldkach

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i z góry pozdrawiam miłośników FSO. Od jakiegoś czasu zainteresowałem się wyglądem wskaźników prędkości w 125p i poldasach. Pamiętam, że mój wujas miał w życiu trzy "duże fiaty" (kombi i 2x sedan) i w jednym z nich na pewno wskazówka prędkości to był taki pasek który wydłużał się lub skracał w zalezności od szybkości. Pozostałych dwóch fiatów - nie pamiętam prędkościomierzy. Od niedawna zauważyłem jednak, że były też fiaty wyposażone w prędkościomierze już nie z tym paskiem, tylko że tak powiem z normalną wskazówką kołową + obrotomierz (modele z paskiem nie miały chyba obrotomierza). Jak to jest? Czy ten wskaźnik kołowy z obrotomierzem to efekt jakiejś drobnej modernizacji? Czy najpierw były paskowe, a potem kołowe; czy też może były robione równoległe, z tym że różne wersje wyposażenia? Jeżeli to efekt modernizacji to w którym roku zmieniono z paskowego wskaźnika na kołowy. I jeszcze jedno pytanie: czy ten paskowy wskaźnik w polonezach też występował i go potem zmieniono na kołowy, czy też w poldkach był zawsze kołowy??
Z góry dzięki i pozdrawiam: bierny fan marki WAZ-Lada - miły_bydgoszcz
Ps. Aha, jak już przeczytam odpowiedź, to sam usunę ten wątek, żeby nie zśmiecać Waszego forum

[ wiadomość edytowana przez: mily_byd dnia 2002-12-26 15:32:04 ]
  
 
Ja mam paskowy (kreska smierci, hehehe). Nie wiem dokladnie od ktrorrego raku zaczeli robic te okragle, ale najpierw byly kreki, a potem okragle i to 2 rodzaje (w zaleznosci od wersji): z obrotomierzem lub bez. W Poldach chyba zawsze byly wskazowkowe budziki.
  
 
Okrągłe zegary we Fiacie 125p zaczęli montować w 1989 roku.
  
 
dopiero, jak zaczal sie nazywac FSO1500
  
 
Kreska śmierci albo termometr Ktoś mi kiedyś wciskał, że ta kreska jest rtęciowa... Chyba się zasugerował nazwą termometr. A tak naprawdę to rozwiązanie przypomina kasetę video. Dwie szpule i taśma, która jest najpierw przezroczysta a później czerona. Podoba mi się to bardziej niż okrągłe budziki. A w Poldasach nie było kreski śmierci.
  
 
Kiler, to zdanie: "dopiero jak nazywał się FSO1500", to tak palnąłeś nie wiadomo skąd. O co chodzi, co było "dopiero jak nazywał się FSO1500"
  
 
zmienił nazwę z PF 125p na FSO1500
  
 
Polski Fiat 125p zmienił nazwę na FSO 1500 w 1983 roku, kiedy to Włosi odebrali FSO prawo do posługiwania się ich znakiem firmowym z powodu rażąco niskiej jakości żerańskiego wyrobu.
  
 
upssss, tego to nie wiedzialem - sorry za dezinformacje!
  
 
Cytat:
2002-12-26 15:28:55, mily_byd pisze:
Ps. Aha, jak już przeczytam odpowiedź, to sam usunę ten wątek, żeby nie zśmiecać Waszego forum



Miły - bądź tak miły i nam tu nie kasuj żadnych postów ten jest akurat jak najbardziej na miejscu na naszym forum
  
 
No to OK, nie będę tego kasował jak tak chcecie.
A z tym prędkościomierzem to jak było? Zmiana była w roku 1989, tak?
  
 
GDA- w kwestii technicznej - user nie moze skasowac postu zaczynajacego watek a jedynie posty pozniejsze.
  
 
Wyrwi przecież wiem - to było tak żartem
  
 
Cytat:
2002-12-27 13:59:24, GDA pisze:
Wyrwi przecież wiem - to było tak żartem



No wiesz, nie podejrzewalem cie nawet o taka wiedze
  
 
Tak, zmiana z paska na okrągłe zagary nastapiła w '89 roku. Była to osatnia modyfikacja DFa.
  
 
OK - dzięki za info. Pozdrawiam.