Źle działa TPS - Croma ratuj !!! Spójrzcie tutaj !!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witajcie !

Wywołałem Cromę, który jest tutaj naszym guru szkoda że nie mieszkam bliżej... ale oczywiście wszystkie porady wskazane !
Do rzeczy.
Mam Vectrę 1.6 8v i instalkę II generacji przejechany 1000km. Reduktor Zavioli, centralka LECHO Mini lambda (wiem ... )
Generalnie autko jeździ. Mam niepodłączony TPS przez gaziarzy. Mówili że z tym źle działa itd... Poczytałem na stronie Lecho i podłączyłem sobie sam na próbę - efekt kolosalny lepiej się autko zbiera, świetnie rusza... tylko od czasu do czasu robiły mi się obroty 2000-3000 na luzie - np na skrzyżowaniu - stoję i ryczę - obciach. Po odcięciu mojego kabelka od TPSu problem zniknął. Jeżdżę więc bez tego. Do gaziarzy nie pojadę bo instalka na gwarancji i nie chcę żeby mi gadali że coś grzebałem. Co to może być ? Bo z tym TPSem fajniutko się jeździło pomijając ten mankament obrotów. Wyregulowany był dobrze - przy lekkim gazie się zapalała dioda. Może centralka zwalona ? Tak sobie pomyslałem, że może puszcza coś w TPS s powrotem i silnik mysli że ma przepustnicę otwartą ? Może dać jakąś diodę żeby wstecznie blokowała?

I jeszcze pytanie przy okazji - pali mi 11 litrów gazu - jazdy głównie miejskie odcinki 5-10km. To dużo/mało/normalnie ? Grzebać przy tym?
czy jak podłączę ten TPS to będzie mi więcej palił ? Dynamika jazdy znacznie się poprawia jednak, choć rusza z mniejszym gazem, więc ...

Pozdrawiam
Piotrek
  
 
witam.
reduktor masz ok. natomiast elektroniki lecho nie montuję więc nie znam jej opcji programowych .
w twoim wypadku potrzebna byłaby cutt off.
to masz silnik z jednopunktowym wtryskiem i niekiedy zanieczyszcza się stabilizator wolnych obrotów.
podłączenie tps faktycznie przyśpiesza reakcję działanie instalacji gazowej i tam powinien być podłączony.
  
 
co to jest tps?
  
 
silniczek krokowy wymieniłem nawet - brat pracuje w warsztacie i miał w szafce nowiutki - problem nie zniknął zniknął dopiero po wywaleniu połączeia TPS-Lecho. No nic spróbuję zainstalowac ten filtr do TPSa. Czy zwiększy mi się spalanie z TPSem? O co chodzi z tym Cut-OFF ?

I tak przy okazji - mam duże problemy z odpaleniem na benzynie po jeździe na gazie podejrzewam, że może to być spowodowane pozostałością gazu w dolocie bo jak postoi przez noc w garażu jest ok - mam parownik połączony z mikserem wężem o długości ok 1m !!! tzn parownik w lewym górnym rogu wąż leci tak gdzieś do pompy hamulcowej zawraca do mikserai wpada z prawej strony jest dość długi. Czy to OK ? ktoś pisał o jakiś zaworach blokujących czy może coś jest spierd... ?

pozdrawiam
Piotrek
  
 
Cytat:
2004-11-01 22:19:46, disel pisze:
co to jest tps?



witam.
tps jest to czujnik położenia przepustnicy (trothle position sensor)
  
 
Cytat:
2004-11-01 23:01:32, Jadzia pisze:
silniczek krokowy wymieniłem nawet - brat pracuje w warsztacie i miał w szafce nowiutki - problem nie zniknął zniknął dopiero po wywaleniu połączeia TPS-Lecho. No nic spróbuję zainstalowac ten filtr do TPSa. Czy zwiększy mi się spalanie z TPSem? O co chodzi z tym Cut-OFF ? I tak przy okazji - mam duże problemy z odpaleniem na benzynie po jeździe na gazie podejrzewam, że może to być spowodowane pozostałością gazu w dolocie bo jak postoi przez noc w garażu jest ok - mam parownik połączony z mikserem wężem o długości ok 1m !!! tzn parownik w lewym górnym rogu wąż leci tak gdzieś do pompy hamulcowej zawraca do mikserai wpada z prawej strony jest dość długi. Czy to OK ? ktoś pisał o jakiś zaworach blokujących czy może coś jest spierd... ? pozdrawiam Piotrek



witam.

cutt off jest to przymknięcie silnika krokowego gazowego do z góry ustalonej programem pozycji przy schodzeniu z obrotów do takrze z góry ustalonych minimalnych obrotów przy których ponownie działa korzystając z sterownika gazowego.
przy benzynie wtryskiwana jest mniejsza ilość paliwa.