MotoNews.pl
  

Wypinany hak holowniczy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś z Bestialesów posiada takowy? Sprawny?
Niech mi wytłumaczy jak toto działa ?

W mojej Omie uszkodzone jest ustrojstwo które znajduje się w komorze koła zapasowego i spięte jest jakąś linką z hakiem.

Mogę się tylko domyślać, że jak chce się wyjąć hak(podobno w Raihu to nawet trzeba jak się bez przyczepy gania) to się pstryka w siakiś pstryczek i ustrojstwo zwija na bęben linkę, która odblokowuje zaczep haka i kulkę z hakiem moge sobie schować do kieszeni - pod warunkiem, że się ma duuuże kieszenie

Pytanie:
Gdzie się to podłącza na konsoli?
Jak to się ma do lampki na pozycji pomiędzy 4 a 5 (wg.opisu lampek Urg'a w Garażu), która u mnie radośnie mryga z awaryjnymi symbolem haka??
Doczytałem, że to może być symbol podpiętej przyczepy, ale ja nie mam przyczepy - może to wirtualna przyczepa??


[ wiadomość edytowana przez: Solltys dnia 2004-11-04 13:11:30 ]
  
 
Ja mam taki hak, znaczy ze "wypinany".

Ale nie ma nic tam takie o czym mowisz, tzn. bebenkow, linek i tym podobnych rzeczy. Poprostu, naciska sie guzik, i sie wyciaga.
Jest jeszcze zamek na kluczyk, co by ktos sobie nie przyszedl i nie wyciagnal ot tak Czyli mozna go zablokowac.

Pozdrawiam,
Vino

  
 
Cytat:
2004-11-04 13:29:27, Vino pisze:
Ja mam taki hak, znaczy ze "wypinany". Ale nie ma nic tam takie o czym mowisz, tzn. bebenkow, linek i tym podobnych rzeczy.



Bo jest różnica między A i B.

W A jest dokładnie tak jak pisze Sołtys.
Działa to w następujący sposób: w bębenek wkłada się dźwigienkę, ciągnie w lewo i wtedy można włożyć/wyjąć hak. Przy wyjmowaniu trzeba przyłożyć niezły wektor i postukać w hak .

Kieszeń faktycznie trzeba mieć sporą, ale daje się też hak upchać do wnęki koła zapasowego

Opis Urg'a dot. lampek jest niepełny, nie pokazuje tej lamplki wcale. Sygnalizuje kierunek wtedy, gdy do gniazda przyczepy jest podłączona przyczepa. Ale tylko wtedy, gdy samochód ma układ check control ORAZ specjalny przekaźnik do check control przyczepy.

O ile dobrze pamiętam (choć już nie jestem pewien), to po wykryciu przyczepy (test świateł stop) check control sygnalizuje też usterkę świateł pozycyjnych przyczepy.

Przy awaryjnych ta lampka działa zawsze, to normalne.

w razie dalszych pytań zapraszam,
Robert
  
 
Cytat:
2004-11-04 14:44:18, Nixon pisze:
Działa to w następujący sposób: w bębenek wkłada się dźwigienkę, ciągnie w lewo i wtedy można włożyć/wyjąć hak. Przy wyjmowaniu trzeba przyłożyć niezły wektor i postukać w hak .


Sprawdzone, przetestowane
Z ta małą różnicą, że źle podałem w poprzednim poście - ustrojstwo jest tylko i wyłącznie mechaniczne (siakieś kabelki się przyplątały i zaciemniły obraz).
I ustrojstwo ciągnie się od lewej do prawej.Bębenek naciąga linkę dołem. Na obudowie jest nawet uchwyt na dźwigienkę (zaginęła w mrokach dziejów).
A wektor musi byc bardzo niezły
  
 
Ja też mam taki hak u siebie I dokładnie jak pisze Vino
  
 
Witam!
Zdaje się ze tylko ja mam pełen wypas..
We wnęce koła zapasowego mam specjalna wytłoczkę, w której znajduje się miejsce na hak oraz specjalna, zaślepke która wkłada się kiedy hak jest zdjęty.. Tak, więc dźwignię wsadzoną w mechanizm w prawym rogu bagażnika przesuwa się w lewo i do dołu wyciąga się hak.. Mechanizm pozostaje w lewym położeniu.. kiedy zamiast haka zainstaluje się wspominaną zaślepkę.. mechanizm odskakuje w prawo.. W obudowie mechanizmu haka powinna być dźwigienka na uwięzi
jeśli hak był rzadko zdejmowany.. przy pierwszym demontażu należy mu trochę pomagać.. polecam drewniany kołek i młot! uderzać od góry w kulkę.. Mi się udało za 25 razem! Można też uderzyć od dołu! Dokładne nasmarowanie gniazda towotem załatwia sprawę!
Pozdrawiam!
  
 
Cytat:
2004-11-04 19:27:07, Thomi pisze:
Witam! Zdaje się ze tylko ja mam pełen wypas.. We wnęce koła zapasowego mam specjalna wytłoczkę, w której znajduje się miejsce na hak oraz specjalna, zaślepke która wkłada się kiedy hak jest zdjęty.. Tak, więc dźwignię wsadzoną w mechanizm w prawym rogu bagażnika przesuwa się w lewo i do dołu wyciąga się hak.. Mechanizm pozostaje w lewym położeniu.. kiedy zamiast haka zainstaluje się wspominaną zaślepkę.. mechanizm odskakuje w prawo.. W obudowie mechanizmu haka powinna być dźwigienka na uwięzi jeśli hak był rzadko zdejmowany.. przy pierwszym demontażu należy mu trochę pomagać.. polecam drewniany kołek i młot! uderzać od góry w kulkę.. Mi się udało za 25 razem! Można też uderzyć od dołu! Dokładne nasmarowanie gniazda towotem załatwia sprawę! Pozdrawiam!


UPS powaliło mi sie.Właśnie byłem sprawdzić(tyle tych omeg bylo że już mi sie miesza wszystko).To w poprzedniej tak miałem jak u Vina w wersji GL.A w tej mam tak jak Ty,tylko akurat bez tego tego styropianowo-piankowego wypełnienia koła zapasowego,ani zaślepki(ktoś sobie musiał pożyczyć jak stała w komisie w niemczech).Ale reszta jest jak piszesz.Ja tam napierniczałem przez drewienko 10kg młotem, i za trzecim razem poszło i tak już jeżdże z odłączonym 3 lata.
  
 
Cytat:
2004-11-04 19:27:07, Thomi pisze:
Witam! Zdaje się ze tylko ja mam pełen wypas..


Fuksiarz
Cytat:
...w prawym rogu bagażnika ...


Ja mam w lewym.
Dobra, dzięki za pomoc - mam obraz sytuacji, zabieram się do naprawy, bo wszystko biega jak chce- linka sobie, rolka sobie, opakowanie sobie.
  
 
Na prośbę kolegi Thomi'ego zrobiłem zdjątko jak toto wygląda w kombiaku.

Marna jakość zdjęcia, bo z kamerki internetowej.
  
 
Chlopaki (odgrzewam troche kotleta), ja od poprzedniego wlasciciela dostalem hak wraz z taka 15 razy wieksza rama do przykrecania chyba pod tyl Omy (sprawa dotyczy Omy Carawan B). Czy ktos z Was tez ma taka rame??? Bo hak to jest taki jak piszecie mniej wiecej z kulka i takim zamkiem na kluczyk... z tym ze ten zamek sie mi kreci w kolko, zrabany chyba jest.
R.