BESKID w Opolu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Informuję, iż w Opolu na Politechnice jest egzemplarz BESKIDA. Jego opiekun dr Hepner jest też właścicielem drugiego egzemlarza - w trakcie remontu. Dziś tj 5.11.2004 miałem możliwość zrobienia zdjęć egzemplarza Politechniki Opolskiej.
Poniżej zamieszczam kilka zdjęć.









Jednocześnie informuję, że jest możliwośc zorganizowania oglądania grupowego. Wszystkich chętnych na przyjazd do Opola i zobaczenie auta proszę o kontakt na priv. Jeśli zbierze się grupa i ustalimy termin dr Hepner chętnie nas przyjmie.

Robiąc zdjęcia starałem się skupić na szczegółach Beskida na wypadek gdyby zaszła koniecznośc odbudowy, poszukiwań elementu lub wykonania repliki. Szczególy te będą wkrótce dostępne w postaci zdjęć pod adresem: www.kiejstut.ozimek.net.pl/beskid/X.jpg gdzie jako X wpisujecie numer od 1 do 35 (? - chyba tyle tego jest).

Pozdro for ALL. Kiejstut
  
 
Piękne zdjęcia jestem pod wrażeniem
  
 
myślałem że drzwi bagażnika otwierają się w bok, a nie do góry
  
 
piekny jest
szkoda ze ten w Norblinie nie wyglada tak
a ten egzemplarz jaki ma silniczek bo inaczej troche wyglada niz ten w wawie,
i jaki ma numer nadwozia??
i jak otwieraja sie tylne drzwi na bok czy do gory??
  
 
Tu jest silnik 703 Fiat-Lancia - jeśli się nie mylę podobny do silnika BIs'a.
Blok chłodzony wodą, głowica powietrzem.
Skrzynia biegów jest z malucha.
Natomiast co do numeru nadwozia - chyba jest to 4 lub 5 - może Adamus zapamiętał z poprzednich odwiedzin i ma fotkę ?.
Dziś bolał mnie ząb więc - i... wstyd przyznać nie zrobiłem akurat tych zdjęć
Niedługo nadrobię to rażące zniedbanie
Dlatego zdjęcie tabliczki znamionowej bedzie przy mojej nastepnej wizycie na Polibudzie.
A może znajdą się chcętni i zamiast mojej powinienem napisać NASZEJ ??
P.S. W nocy przygotuję zdjęcia do ściągania
P.S.2 Marzę o Norblinie abym wreszcie mogł to zobaczyć
  
 
cos z tymi zdjeciami chyba nie tak jest bo tylko do 7 mi sie pokazuja a potem ze nie ma takiej strony??
  
 
bywał czasami na inauguracji roku akademickiego na wydziale samochodów i maszyn roboczych politechniki warszawskiej.

mam jeszcze gdzieś film szwageirczaka, który startowal maluchem z silnikiem motocyklowym hondy 750 w wyścigach górskich na górze św. anny i na starcie stoi chyba ten egzemplarz beskida...






[ wiadomość edytowana przez: Admiral dnia 2004-11-05 22:10:40 ]
  
 
Pod wzgledem areodynamicznym jest genialny...
  
 
kilka lat później pojawilo się Twingo i bylo pierwszym jednobrylowym malym samochodem. Historia się powtórzyla Syrena 110 byla pierwszym hatchbackiem ale to Renault 16 był pierwszym na świecie samochód z karoserią typu "Hatchback",
  
 
Juz wrzuciłem zdjęcia Jest ich 37 razem. Pozostałe sa w formacie 1600x1200 . Także peirwsze 7 w tej rozdzielczości są dostępne jako Xa.jpg gdzie X=1..7
  
 
Witam Kiejstut na forum - fajnie, ze zdecydowales sie ujawnic.

Dzieki Kiejstutowi mialem okazje juz wiosna poznac szczegoly jego unikalnego Poloneza - teraz, dokladniej 25.10 mialem okazje zobaczyc w Opolu na zywo jego Poloneza i... Beskida udostepnionego nam do ogladania przez prof. Hepnera z Politechniki Opolskiej.

Dziekuje Kiejstut!

Pozdrawiam
Adamus
  
 


  
 
Beskid jest 3 w historii autem które powstąło w Polsce, a później pojawiały się auta typu .... Pierwszym była Syrena 7 osobowa VAN w 1956 wg moich informacji, ale to Renault Espace był "pierwszym" VANem świata Potem Syrena 100 i Renault 16, a nastepnie Beskid. Nie zastanawia Was, że zawsze to co powstało w Polsce było później pierwsze w swoim segmencie pod marką RENAULT ?? ?? ??
  
 
Syrena mikrobus byla w 59. Niestety byla tylko3-drzwiowa i byla raczej dostawczakiem z siedzeniami. Renault jednak chyba dość mocno czerpalo z niektórych polskich projektów. wiele projektów Renault bylo tak naprawdę kupionymi projektami, W przypadku Espace'a Renault kupilo gotowy projekt od Matry, której nie bylo stać na wdrożenie go do produkcji. Przez wiele lat Matra produkowala wlaśnie Espace'y dla Renault. aż do ostatniego modelu, gdy przenioslo produkcję do wlasnej fabryki. Marka przestala istnieć.
  
 
Wtedy była jeszcze przeciez Multipla.
  
 
Swego czasu ten Beskid stał w Krakowskim Muzeum Inżynierii Miejskiej... W sumie myślałem że dalej tam stoi.
  
 
Ten Beskid co był wystawiany w Krakowie jest identyczny do tego. Czy to ten sam model?????????
  
 
To ten sam egzemplarz, we wrzesniu polibuda z Opola zarzadala zwrotu - teraz sie kurzy zamkniety.

Pozdrawiam
Adamus
  
 
Spojrzcie na te Beskidy:


  
 
Cytat:
2004-11-06 13:20:44, Dawids pisze:
Spojrzcie na te Beskidy:



Gdyby ktoś nie wiedział, to na zdjęciu jest główny kontruktor Beskida Pan Wiatrak.
Ten samochód (w rzeczywistości ciemno zielony metalic był do sprzedania w 2003 za około 20,000 PLNów). Zdjecie przed domem Pana Wiatraka - w garażu ma częsci i blachy na dwa inne Beskidy.
Samochody różnią się np. przednimi błotnikami, zderzakami, wycieraczkami itp. Np Beskid z Norblina ma klape tylna otwierana na bok, ale w założeniach i większości prototypów była podnoszona do góry. Jedynymi sprawnymi Beskidami obecnie są ten od PAna Wiatraka i ten z Opola. Opolski kiedyś był porównywany w Motorze z Fiatem CC. Z tego co pamietam CC przegrało....