Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Ramzes_II Lancia Kappa Dębica | 2004-11-07 22:24:08 Acha i wałki były dwa - jeden grubaśny z silnika 1.6 na tłokach 80, a drugi cienki z serii silników 1.6, 1.8, 2.0 na tłokach 84mm. Ale czopy były te same. Acha - no i w Dieslu tez był taki grubaśny wałek.. ale one nie spasują do benzyny bo wystepuje juz kolizja z 1 korbą ![]() ![]() ![]() |
![]() FIACIOR Miłośnik FSO Fiat 125p Warszawa - Bemowo | 2004-11-07 22:36:35 Wałek napędzający urządzenia pomocnicze
Średnica gniazd tulejek w kadłubie silnika : - łożysko przednie 51,120 - 51,150 - łożysko tylne 42,030 - 42,060 Średnica wewnętrzna tulejek po wciśnięciu i obróbce : - tulejka przednia 48,084 - 48,104 - tulejka tylna 39,000 - 39,020 Średnica czopów wałka : - czop przedni 48,013 - 48,038 - czop tylny 38,929 - 38,954 Luz montażowy tulejka - czop wałka : - łożysko przednie 0,046 - 0,091 - łożysko tylne 0,046 - 0,091 |
Woj-o772 Polonez Wrocław | 2004-11-08 09:46:30 No to z wyjmowaniem wałka jest tak jak sobie to wykombinowałem ![]() Kurde - jaokś o tym że z rozwiercania zostaną opiłki to nie pomyślałem ![]() Pytanie pozostaje - czy jest problem z wybiciem starych tulejek z bloku??? Bo domyślam się że to głównie one a nie wałek się zużywają. Aha - może wiecie jaki potrzebny jest wcisk tych tulejek ?? Wnioskując z wcisku tulejki środkowej wałka rozrządu 115C (takąmam książkę być może w PN'ie jest tak samo) wcisk tulejki w DOHC powinien być podobny (może być mniejszy 0,05mm powinno spokojnie wystarczyć - wałek nie ma takich obciążeń) czyli 0,076-~0,1 mm. taa jak człowiek zaczyna plan działanie obmyślać to pojawiają się nowe pytania: jakie długie są (mniej więcej) te tulejki.? [ wiadomość edytowana przez: Woj-o772 dnia 2004-11-08 19:01:26 ] [ wiadomość edytowana przez: Woj-o772 dnia 2004-11-08 20:27:34 ] |
![]() Poramancza 125p jaworzno | 2004-12-24 21:09:15 ja mam pytanie w temacie , jaki jest koszt wymiany tych tulejek ewentualnego ich dotoczenia i "liźnięcia" czopów??
chciałbym poznac orientacyjna cene pozdrawiam |
![]() Mrozek Miłośnik FSO 2 x PN i pare innych ... blisko Wrocka ;) | 2004-12-25 00:34:28 Dorobienie i wymiana tulejek w zakładzie tokarsko-szlifierskim będzie kosztować 100-150 zł, przeszlifowanie czopów wałka - ok. 50 zł. Takie są ceny znanych mi warsztatów we Wrocławiu. |
![]() Woleczek Alfa Romeo Giulietta ... Krosno | 2004-12-25 23:28:20 Jest jeszcze jeden aspekt. W niektórych silnikach na wtrysku nie ma wogule mimośrodu, a drugi czopa na wałku (wewnetrzny) jest niewiele gróbszy od samej średnicy wałka. W moim silniku na przykład tak jest. |