Jakie jest znaczenie kodów błędów w "ALDL Monitor"?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Kody blędów w ALDL Monitorze są cztero cyfrowe. Kto z kolegów wie jakie jest ich znaczenie?
  
 
Ten soft nie działa z Espero
  
 
Cytat:
2004-11-10 14:18:19, Pawol pisze:
Ten soft nie działa z Espero


Jak nie działa, jak działa.

Na Podkarpackim zlocie testowaliśmy go na czterech Esperkach.
I to każdy z innym silnikiem
  
 
Znalazłem w sieci pliczek z instrukcją obsługi skanera AMX550. Są tam opisane m.in kody błędów Espero jednak są to kody dwu cyfrowe
proszę
  
 
Kolega nie mówi o GM monitor czy tam zwał jak zwał ale o ALDLMON który nie chodzi z daewoo. No chyba ze masz wersję zmodyfikowaną bo autorzy załączyli źródła programu. Zasysałem najnowszą wersję i soft nadal z daewoo nie działał. Jak mówiłem może trafiłeś na zmodyfikowaną wersję. Podeślij ją mi na maila to zobaczę co to za licho

dantech@o2.pl
  
 
Proszę bardzo. Któryś z kolegów Klubu podał te linki. Widzę, że są jeszcze aktualne.
Link do wersji angielskiej
Link do wersji spolszczonej
  
 
Te pliki to maja robota i strona tez moja. Osobiście tłumaczyłem to na angielski i na polski z rusko-angielskiego. Test to tak naprawdę GM monitor a nazwa ALDL monitor została użyta kiedy jeszcze nie wiedziałem o istnieniu ALDLmon'a

  
 
Czegoś tu nie kumam.
Skoro spolszczona wersja programiku to Twoja robota, to dlaczego u Ciebie nie działa, a na laptopie Piotra_W działa?
I powiem więcej działały obydwie wersje PL i GB.
Może to wina podłączenia się do kompa.
  
 
GM Monitor dziala, nie dziala ALDL. ALDL'em zostal niechcacy nazwany GM Monitor i dlatego ALDL niby dziala, ale tak naprawde to GM Monitor dziala. Jasne?
  
 
Wracając do GM monitor (błędnie nazwany ALDL monitorem) nie wyswietla błędów a tylko licznik zarejestrowanych błędów. Błędy czytasz "miganiem"
  
 
Poniżej do kompletu rosyjska wersja GM Monitora (jak już ustaliliśmy)
link do wersji rosyjskiej
Cytat:
Wracając do GM monitor (błędnie nazwany ALDL monitorem) nie wyswietla błędów a tylko licznik zarejestrowanych błędów. Błędy czytasz "miganiem"


Jak rozumiec wobec tego wartość 0000 po "ERRORS"
U mnie wyświetlane było tu (o ile pamiętam 0464)

zrzut ekramu GM Monitora:

+---------------- **********
¦Current RPM: 0
¦Spark advance: 0
¦Throttle opening: 0.0
¦MAP voltage: 0.0
¦MAT/Intake air temp.: -40.0
¦Injectors pulse width: 0.0
¦Battery voltage: 0.0
¦TPS voltage: 0.0
¦Coolant temperature: -40.0 °C
¦O2 sensor: 0 mV
¦Vehicle speed: 0 Km/H
¦Batt/Ign: 0.0 V
¦Block learn: 0
¦Block learn cell: 0
¦Fuel integrator: 0
¦Idle air control: 0
¦Desired engine RPM: 0
¦Desired idle RPM: 0
¦Baro: 0.00 V
¦PROM ID: 0
¦Errors: 0000
¦00:00
+------------------------------

00:00 to rzeczywiście licznik błędów. Jego wartośc wzrasta o 1 co kilkanaście - kilkadziesiąt sekund. O ile pamiętam kasuje się ona po wyłączeniu zapłonu.
  
 
No i wszysko jasne. Licznik błędów wskakuje na 0 tylko po odłączeniu ECU od zasialnia i bezawaryjnej pracy silnika.

Skoro licznik błędów ci nalicza (masz 464 błędy) a lampka się nie świeci to znaczy ze jest albo spalona żaróweczka (miałem tak) albo odcięta lampka na gazie. Normalnie licznik nie liczy (to chyba jest logiczne). Pewnie błędy dotyczą sondy lambda lub EGR tzn. masz problem z emulacją lub emulacja jest zrobiona tzw. masą lub w ogóle nie masz emulacji. Wszystkie z powyższych przypadków generują błędy. Brak emulacji lub emulacja masą nie wpływa żle na działanie silnika prócz świecącej lampki. Z kolei zła emulacja powoduje kłopoty po przejściu z LPG na gaz i dlatego stosuje się odcinanie zasilania ECU

00:00 to po prostu timer działania silnika a nie licznik błędów. Licznik błędów jest 0000


[ wiadomość edytowana przez: pawol dnia 2004-11-17 09:51:22 ]
  
 
Może masz rację, nie daje mi jednak spokoju fakt, że liczba błędów - 0464 (jak przypuszczasz) nie zwiększa się.
Nie rozumię zasadności stosowania timeru działania silnika skoro jego wartość jest zerowana po zgaszeniu silnika. Jakie on miałby znaczenie?
Dziś po raz pierwszy dokonałem diagnostyki silnika przy pomocy żaróweczki Check Engine. Wyszły mi następujące błędy:
12 - normalnka
32 - Zawór recyrkulacji spalin EGR (przy mojej instalacji gazowej, I rzędu, to chyba normalne)
44 - Czujnik tlenu (sonda lambda) - j.w.
53 - ???
Lampka Check Engine nie jest odłączona podczas jazdy na gazie, ponieważ co jakiś czas świeci.
Cytat:
...dlatego stosuje się odcinanie zasilania ECU


tzn, ze wyłączając zapłon odłączane jest ECU od zasilania?
Czyli przepięcie bezpiecznika F1 z gałęzi 30 na 15?
  
 
Odcięcie jest realizowane na lini bezpiecznika F1 przez jakiś tam sobie przekaźnik. Skoro masz ciągle 464 błędy to odcięcia nie ma. Po jakiś 10 sekundach od zgaszenia błędy by ci zniknęły. Wszystkie błędy dotyczą błędnej emulacji lambda i nie jest to normalne. Masz po prostu źle wyregulowany emulator lub "pływający"

  
 
Pawol dzięki za miłą pogawędkę. Takie dyskusje uczą Muszę to wszystko sprawdzić, ale pogoda nie dopisuje.
W jakim celu stosowany jest timer działania silnika ?
Musze sprawdzić czy wzrosła liczba błędów
Zastanawia mnie co oznacza błąd 53 w książce nie ma opisu
  
 
53 to błąd imobilajzera !!

Kody błędów Ecu

12 = Czujnik położenia wału korbowego Brak sygnału z czujnika CPS
13 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Przerwany obwód czujnika tlenu
14 = Czujnik temperatury cieczy chłodzącej (CTS)
21 = Czujnik położenia przepustnicy (TPS) Za wysokie, lub za niskie ciśnienie
23 = Czujnik temperatury powietrza w kolektorze dolotowym (MAT)
24 = Czujnik prędkości pojazdu (VSS)
32 = Zawór recyrkulacji spalin (EGR) Błąd zaworu
33 = Czujnik ciśnienia bezwzględnego (MAP) Za niskie, lub za wysokie ciśnienie
35 = Regulator biegu jałowego (IACV) Błąd zaworu
42 = Obwód elektronicznej regulacji zapłonu
44 = Czujnik tlenu (Sonda lambda) (EOS) Zbyt uboga uboga mieszanka
45 = To samo, co 13 i 44 Za bogata mieszanka
51 = Elektroniczne urządzenie sterujące pracą silnika (ECM)
53 = błąd immobilisera
  
 
Dzięki Andi! Skąd to masz?
Jak rozumiec błąd immobilisera skoro samochod nie ma problemów z zapłonem?
  
 
Tez kiedys komputer pokazal mi blad immobilisera i tez sie zdziwilem, bo wszystko bylo ok. Zrestartowalem komputer i blad sie juz nie pojawil....


Pozdrawiam
Krzysiek - QLogic
  
 
Ano jak trza to trza, ale skąd sie wziął ten błąd? Nie da mi to chyba spokoju!
Skasuje kompa to pewnie blad zniknie.
Czy to tabela wszystkich błedów występujących w Espero?
  
 
Różnice w odczytywaniu kodów błędu różnią sie od posiadanego ECM są to niewielkie zmiany ale ECM ITMS-6F a ECM IEFI-6 ma inne zastosowanie w numeracji kodów błedu.Przy okazji mała poprawka do niektórych kodów:
14 - Oznacza wysoką temperature płynu chłodzącego wyzsza od 146 stopni
15 - niska temperatura plynu chłodzącego nizsza od -35 stopni
21 - oznacza wysoki sygnał TPS
22 - niski sygnał TPS
33 - wysoki sygnał czujnika MAP
34 - niski sygnał czujnika MAP
Jeżeli chodzi o błąd 53 Immobilizer może on wystąpic przy rozruchu silnika kiedy rozruch trwa pare sekund i dopiero wtedy silnik zapali.
Pozdrawiam - Darek