MotoNews.pl
12Wspomaganie ukladu kierowniczego (69800/343)
  

Wspomaganie ukladu kierowniczego

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam Mam takie pytanko a mianowicie mam Fiata 125p z silnikiem poloneza starego typu 1500. Ostanio stałem się szczęśliwym posiadaczem pompy wspomagania od poloneza Caro plus. Moje pytanie brzmi czy do takiego typu silnika da się je zamontować, a jeśli tak to jakich częsci mi jeszcze brakuje aby je skompletowac??
  
 
Z tego co sobie przypominam to:
Koło pasowe, zbiornik płynu, przewody ciśnieniowe o oczywiście przekładnia kierownicza. Ale najlepsza zabawa jest z montażem bo nie masz gwintu w bloku i trzeba wyciągac silnik.
  
 
No dobra jako że całkiem niedawno przerabiałem temat (montaż wspomy w moim fiacie) to się wypowiem tak:

-jeśli te jest silnik fiatowski 115/116C z rozrządem na łancuchy - to zapomnij o sprawie... trzeba zmieniać dodatkowo cały rozrząd..

-jeśli polonezowski ale dość stary - jeśli nie ma nadlewek - trzeba dorabiać mocowanie pod pompę wspomagania....(rysunki i opis w dziale warto wiedzieć na www.fsoautoklub.pl) jeśli ma nadlewki - to trzeba wiercić/gwintować otwory...

-Problemy w czasie montażu wspomy w 125p:

a. mała przestrzeń między silnikiem a blachami... solidnie utrudnia wszystko...

b. kształt końcówek na przewodach - ciężko je jakoś ustawić... u mnie trzeba było lekko przeginać...

c. zależnie od typu instalacji hamulcowej mogą przeszkadzać przewody - u mnie trza było je dość mocno "przesunąć" poprzez wyginanie

d. wyjście z przekłądni kierowniczej na kolumnę kierownicy jest pod innym kątem niż w poldku... trza się nagimnastykować by łącznik pasował...

e. wycinanie otworu w przegrodzie czołowej na nową większą przekładnię...

f. Jeśli masz pompę ZF'a to dodatkowym problemem jest to że po zamontowaniu pompy wspomagania... nie da się zamontować pompy paliwa brakuje ok 3mm (ja miałem rozwiercane otwory w pompie wspomagania bo w bloku miałem fabryczne, ty ew. możesz rozwiercać w tej dorobionej płycie mocującej)

g. na ramieniu przekłądni kierowniczej jest ogranicznik skrętu... który w fiacie nie działa bo omija wszystko... opócz przewodu hamulcowego... zatem trzeba albo odciąć ogranicznik, albo wymienić ramię na stary typ (ja obcinałem)

-elementy potrzebne:
1.Pompa wspomagania
2.koło pasowe 2-3 bieżniowe (wieniec od wtrysku można stoczyć - nie będzie przeszkadzał przy ustawianiu zapłonu) przy gaźniku nie ma znaczenia czy kupisz koło do wtrysku Abimexa czy Bosha
3.Pasek klinowy odpowiedniej długości (zależne od typu pompy ZF ma 800mm JKC - chyba 780)
4.przewody
5.zbiorniczek płynu
6.przekładnia kierownicza
7.łącznik przekładnia - kolumna (jest krótszy od seryjnego)

opcjonalnie:
8.chłodnica płynu
9.komplet podkładek miedzianych do przewodów (8szt - 3 wymiary - koszt ok 9zł)
10.wspornik pedałów wraz z uszczelnieniem z fiata 131/132 (przy przeładni ZF) - mniej cięcia przegrody i odpada uszczelnianie silikonem

A tak wygląda przedział silnika po skończonej pracy...

  
 
Serdeczne dzieki za elegancki opis dla kolegi Nomada i za ukzanie poządnej fotki ma jeszcze takie małe pytanko ile Cie to wszystko wyniosło i jak CI to działa?? i czy masz moze mozliwosc załatwienia całej reszy oprócz pompy. Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2004-11-13 13:54:42, tom_zaz4867 pisze:
Serdeczne dzieki za elegancki opis dla kolegi Nomada i za ukzanie poządnej fotki ma jeszcze takie małe pytanko ile Cie to wszystko wyniosło i jak CI to działa?? i czy masz moze mozliwosc załatwienia całej reszy oprócz pompy. Pozdrawiam



całość wyszłą mi chyba koło 330zł... z tego:

100 to kompletne wspomaganie...
9+21 to wspomniane wyżej podkładki + olej z salonu Subaru... (kolesie mieli fajne miny jak pod salon podjechał fiat 125p i chwile później właściciel prosi o olej do wspomagania bo musi dolać )
200 to 3 dni roboty mechanika (niestety nie mam warunków aby to zrobić pod domem)


A co do załatwiania - to najtaniej i najszybciej w warszawie na giełdzie... ceny kompletnego układu to 80-150 (zależnie od stanu, rocznika i rodzaju)
  
 
ok serdeczne dzieki