MotoNews.pl
  

[125p] Kupiłem Dużego Fiata ,proszę o pomoc.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam!
Dzisiaj zakupilem z kumplami FSO 1300 za 400zl. Jest duzy ,czerwony i dlugi (bez skojazen). I wogole jest z niego prawdziwy uliczny madafaka A teraz minusy i prosze napiszcie mi co moge z tymi fantami zrobic (nie ma akumulatora wiec nie wiem czy silnik chodzi)

1.W gazniku pelno oleju (caly filtr tez w oleju). Wziolem go do domu ,co sprawdzic (model z druga gardziela otwierana podcisnieniem i jakas pompka (?) )

2.Na swiecach pelno oleju i jakis grudek czegos.

3.Opadniete drzwi ,jak to sie podnosi?

4.Na pedale hamulca luz z 4 centymetry

5.W chlodnicy woda (spuscilem tym korkiem na dole chlodnicy ,dobrze ?)

I wogole stan dosc do mocnego remontu (rozwalone drzwi ,pogiete klapy ,pocieta tapicerka)

Czy jest ktos z Gliwic lub okolic ,kto by nam pomogl ? Ocenil co trzeba wymienic itp. Prosze o pomoc.

Sputnick & Red Fiat Squad
  
 
Witam !!! jesli chodzi o olej na swiecach to moze byc uszczelka pod glowica !!! to popierwsze. Po drugie jesli chodzi o luz na pedale hamulca moze trzeba je odpowietrzyc !!! Co do wody w chlodnicy wydaje mi sie ze dobrze zrobiles tylko teraz trzeba to uzupelnij plynem !!! POZDRAWIAM i zycze duzo cierpliwosci
  
 
Na slasku jest duzo furiatow wiec pewnie ktos sie zajawi.
Symtomy ktore opisujesz wskazuja na to ze ten fiat to konkretna padaka.
Ale chwala zes sie podjal uratowania fiaciny.
  
 
No to ładniego szro...yhm yhm Fiacika kupiłeś, no ale za tą cene Wiele dowiesz się z wątku " Dla Początkujących i "Wyszukiwarka też napewno ci pomoże.

A który to rocznik???
  
 
Skoro spusciles z chlodnicy to spusc tez z bloku bo jak przyjdzie mroz to rano znajdziesz silnik w 2 czesciach.Kranik pewnie masz po stonie kierowcy za kolektorem ....mozliwe tez ze zrobil Ci sie kamien i bedzie "ciurkalo" wtedy bedziesz sie musial pomeczyc troche .....tam jest sporo wody ze 3l.
  
 
olej na swiecach to zly znaj, na filtrze moze byc od odmy. jaki to model gaznika konkretnie ?? masz nanim napisane powodzenia.
  
 
Cytat:
2004-11-11 23:55:12, maskekk pisze:
...masz nanim napisane powodzenia.



nie znam tego oznaczenia
  
 
Mam jeszcze pytanko. Jak wykrecilismy swiece to nadal nie dalo sie zakrecic walem za pasek klinowy, to normalne? (wrzucony luz ,wcisniete sprzeglo).
Co do gaznika to nie wiem gdzie jest oznaczenie wiec napisze wszystko co na nim pisze:

na gornej czesci
licencja weber
z41a

na tym duzym korpusie
11z41a (w komorze plywakowej)

Gaznik jest caly objepiony syfem (mam juz czarna klawiature )wiec moglo umknac mojej uwadze

Rocznik fiacika bodajze 87 ,na deklu zaworow pisze 1300 a na klapie z tylu 1.5 (???)

Sputnick
  
 
wrzuc 5 bieg czy tam 4 i powinienes spokojnie ruszyc silnikiem pchajac auto. jezeli we dwoch nie dacie rady to jakas lipa chyba jest. co do gaznika to jest zwykly weber mont5owany w kantach. druga przepsutnica zpewnie sterowana jst podcisnieniem.

pozdro
  
 
według mnie ... masz na 100% do wymiany uszczelke pod głowica, nie zaleznie czuy jest nowa czy stara, a to dlaetgo , poniewza jesli silnik nie był odpalany przez około 1-1,5 lata to po pierwszym rozruchu pusci i itak trzeba bedzie wymienic... tagrze odrazu mowie najlepiej wyjac cały silnik , uszczelnic... ewentualnie wymienic panewy... (jesli nie jest juz za bardzo zjechany wał... ) jeszcze jak cio sie uda ruczyc silnikiem, to wez mu pomiez cisnienia na poszczegolnych cylindrach, wtedy bedziesz przynajmniej wiedział z czym masz do czynienia, i nie biez sie za remont jesli ma słabe, bo znajac zycie w remoncie tak zuzytego silnika zawsze jest duzy wkład finansowy
Jeszcze jak bts miał mozliwosc wymiany gaznika z tego podcisnieniowego na mechaniczny to yto zrub... niewiem co jeszcze ci moge pomuc, ja tez aktualnie mam silnik na wierzchu, dzisiaj bede go wkładał... tagrze zycze Ci powodzenia... jesli masz silnik z poloneza, to ja mam taki w omu na czesci (bez głowicy i pompy) a własciwie całego kanta na czesci z 89 jesli cos bedzie Ci poytrzebne to sie mozeny dogadac POzdrawiam!
  
 
jak to jest rocznik 87 to to nie moze byc 1,3 chyba ze ktos mu tam inny silnik wlozyl. Remont silnika zlupełnie cie sie nie opłaca moim zdaniem. Popatrz czy buda sie jeszcze do czegos nadaje. to ze pogieta to nic, wazne zeby nie byla pognita. Sprawdz podłoge. Jesli bedziesz mial bude jako taka to moze sie bedzie opłacalo go ratowac.
  
 
SWAPa mu zrobili i tyle a gaznik wrzuc do cieplej, goracej wody z proszkiem do bialego i bedzie czysty.
  
 
Cytat:
2004-11-12 10:53:05, dejta pisze:
jak to jest rocznik 87 to to nie moze byc 1,3 chyba ze ktos mu tam inny silnik wlozyl



a po co odrazu silnik, wystarczy pokrywe z 1,3

Sputnick: jak na bloku miedzy odmą (taka czarna puszka) a filtrem oleju jest nadlew z numerem 116 to napewno blok jest z 1,3
  
 
Witam!
Zopisu wynika,że auto to konkretna padaka
Ale po kolei:
1.Olej w filtrze to zazwyczaj efekt zuzytych pierścieni i cylindrów,czyli silnik wrak,ewentualnie niedrozna odma,ale...
2....olej również na świecach upewnia mnie,że silnik jest padniety
3.Opadniete drzwi to prawdopodobnie efekt zuzycia zawiasów,trzeba wymontować drzwi (odkręcenie śrub bez palnika ew.przecinaka zazwyczaj graniczy z cudem) i wstawić nowe ośki zawiasów,po uprzednim rozwierceniu zawiasów na wymiar nowej osi.
4.Luz na pedale hamulca może być kwestią regulacji dźwigni przy serwie,podejrzewam jednak,że układ jest zapowietrzony.
5.Wodę z bloku silnika spuszcza sie śrubą umieszczoną obok "kominka" odmy.Tylko stare 125p miały taki zmyslny kranik.

Generalnie wydaje mi się,że kupiliscie złom 400zł to dużo kasa za takie coś,mój kosztował mnie 350zł i był w stanie dobrym.Blacharki w ogóle nie robiłem
Powodzenia i pozdrawiam!
  
 
ja swojego fiaciora kupilem za 570zł, blacha jest dobra tyle ze silnik byl umierajacy i trzebabylo remoncik zrobic, ale teraz smiga az miło
  
 
Witam!
Poskladalismy go do kupy dzisiaj. Wsiadam za kiere ,kumple pchaja (padniety aku / rozrusznik) i nic ,padaka :| Wlalismy troche beznyny do gaznika ,kumple pchaja i nagle pyr pyr pyk wrrrrrrrrr I silniczek dziala ,ci co stali z tylu mowili ze dosc mocno kopci. Fajnie jezdzi ,kopa ma dobrego skrzynia tez jest dziala ,sprzeglo tez Hamulce po regulacji przez kumpla tez mocno lapia , slinik jest 1500 tylko klapa jest z 1300. Co do rdzy to jest idealny ,podloga nigdzie raczej niezardzewiala ,tylko jeden prog ma dziure dosc duzo ,ktos czyms w niego przysadzil. Wogole jestem happy ,nie mam prawka to sobie pojezdzilem po podworzu u kumpla Ale jest tez problem:

Nie mamy korka oleju i z klapy po jezdzie przez dlugi czas sie dymilo ,jak odkrecilem korek zbiornika wyrownawczego to lekko lecial taki (niebieskawy?) dymek. Czy to jest uszczelka pod glowica i czym grozi taka jazda.

Pozdrawiam Sputnick
  
 
Cytat:
2004-11-12 21:03:15, kaovietz pisze:
(...)
5.Wodę z bloku silnika spuszcza sie śrubą umieszczoną obok "kominka" odmy.Tylko stare 125p miały taki zmyslny kranik.


Ja mam chiba taki kranik ale wygląda to z deczka odmiennie niż sobie wyobrażałem - mam nadzieje ze rozkminie jak to działa .


Cytat:
(...) 400zł to dużo kasa za takie coś,mój kosztował mnie 350zł i był w stanie dobrym.Blacharki w ogóle nie robiłem Powodzenia i pozdrawiam!


Ja za swojego nowego dałem 500zł i oprócz tego że jest w dobrym stanie to ma jeszcze gazownie dwuletnią .


ps. Nie wiem czemu ostatnio znikają w niewyjaśnionych okolicznościach moje posty, chyba musze to wyjaśnić...
Jak mnie jeszcze jeden zniknie to sie wqrze .
  
 
Sputnick.. gratulacje..z twojego pierwszego postu wynikało ż eten fiat to max. padaka po twoim ostatnim poście okazało się ze ten fiat powstał z popiołów niczym fenix gratulacje odpalenia silnika..
aha jazda bez korka oleju jest wogule mozliwa? nie tryskało olejem?a wogule jaki poziom tego oleju? sprawdziliście?
a ogólnie to polecam wymienić wszystkie płyny, w chłodnicy , w silniku(olej) i w przewodach hamulcowych..
pozdrawiam
P.s. dajcie jakies fotki
  
 
Gratulacje z zakupu auta
czy nie lepiej pozbyć się tego fiata i dołożyć kolejne 200 może 300 i mieć spokój i nic nie dokładać
przecież w tym fiacie silnik padaka do tego 1300 pojemności
sprzęgło też musisz zrobić koszty niewielkie nie wiem czy masz na hydraulikę czy na linkę jak chydraulika to pasowało by zmienić reperaturki i odpowietrzyc koszty niewielkie a jak na linke to albo podciągnąc albo zmienić sprzęgło
a to że świece są czarne to poprostu bierze olej w za dużych ilościach
( zmień auto)
Pozdrawiam
  
 
Sprzeglo jest na linke i chodzi bardzo dobrze. Co do oleju to jest na bagnecie na minimum, po odpaleniu silnika kontrolka cisnienia gasnie.
Przed chwila dzwonil kumpel ,fiat juz pali z kluczyka

Ile kosztuje ubezpieczenie DF 1500 ?

Sputnick