Cieakwe felgi do łady

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Przymierzam się do zakupu kół 14" i opon o nizszym profilu czyli np 175/60x14.Mysle,że takie kólka będa lepiej spisywały się na slalomach (myslejuż o wiosennym zlociku)niż tradycyjne 165/70x13. Opony o takim rozmiarze moge kupować tanio w pobliskim serwisie gdzie gośc co tydzien ma dostwę całkiem niezłych sztuk z Niemiec.Zastanawiam sie tylko czy felgi od trucka będą pasować?bo mają chyba ten sam rozstaw srub.Jeżdził ktos zWas na takich kółkach samarą?
 
 
Paweł spokojnie pasuję idealnie, ja przymierzałem i chyba troszeczkę szerzej stoi
co do oponek proponuję 185x60x14 ja mam takie na tyle i jest super. taki profil oponki ma wysokość idealną do samarki, a w zakrętach trzyma się dużo lepiej, tylko, że troszkę bardziej trzęsie w środku, ale coś za coś
  
 
Dzięki !
na to ,ze będzie bardziej trzeslo jaestem juz nastawiony. Zreszta juz założenie na przód i tył gazówek dało mi poglad na to co mnie czeka. A chce jeszcze kupić te sprezyny Ventury.Musze cos zrobić z kołami bo do takiej bardziej ostrej jazdy profil 70 jest za wysoki. Widziałem doskonale co sie znimi dzieje na filmikach z Węgier. Zreszta węgrzy po całych zawodach na pasie od razu pokazali mi co sie stało z oponami. Cała boczna krawedź bieżnika jest poszarpana po kilkukroknym przejechaniu trasy slalomu na pasie lotniska. temperatura drogi pewnie dochodziła tam do 60 stopni celsjusza(powietrze miało ze 40) i po jednym dniu takiej zabawy nowe Passio nadawałyby się do wyrzucenia
 
 
Ja osobiście jeżdżę na 185/60/14(letnie) i nie odczuwam specjalnie żeby więcej trzęsło niż przy 165/70/13 natomiast auto dużo lepiej trzyma się drogi, poprostu idzie jak po szynach. Trochę czuć spadek mocy ale idzie się przyzwyczaić i nadrabiam to wcześniejszą redukcją biegu i mocniejszym przyciskaniem gazu.
pozdr.
  
 
CIekawe ogłoszenie znalazłem przed chwilka na portalu Hoga.pl
Podaje link, bo rajdowe OZety o rozstawie srub 4x98 i średnicy 15" nieczesto sie zdarzją.
http://www.rajdy.hoga.pl/gielda/gielda.asp?strona=1&D=5&Sl=
Wiec jesli ktos miałby ochote na "znaczne" zainwestowanie w ładziankę...

 
 
Właśnie dlatego myslę o gumach o szerokosci 175,chyba że weberki bea w stanie nadrobic z nawiazka straty na zwiekszonym "tarciu" przy tak szerokich gumach jak 185.
Ale bez przesady - pamietam,że w starym Poldku miałem właśnie 185 Pirelli P2000 i jaoś sobie radził
 
 
Ja osobiście myślałem nad 175/60/14 ale żadna z polskich firm oponiarskich takiej opony nie robi co najwyżej 175/65/14. Natomiast opony zachodnie o rozmiarze 175 i profilu 60 albo i mniejszym to już trochę grubsza kasa.
  
 
Tak zgadza sie , tylko,ze ja myślę o kupowaniu uzywek i zakładaniu ich tylko na pasie w trakcie ewentualnych slalomików itp.Mam zaraz obok swojego mieszkania żródełko tanich uzywek z Niemiec po 50 zł/Szt. Kupuja je nawet właściciele meroli i beemek. A do wyzywania sie na pasie będa jak znalazł. Zreszta najbardziej zużywają sie te na przodzie
 
 


dla niewtajemniczonych...

btw. ja już od dłuższego czasu przymierzam się do 14 calowych felg. ale aluminiowych... a to będzie trochę bolało. zwłaszcza portfel.
  
 
Jak wiecie ja w swoje siódemce mam z tyłu 14 od Fiata i sprawują się dobrze (jak jest sucho), podczas deszcu zaczynają się kłopoty szczególnie na 185. Dlatego do Samary założe felgi 14 z oponami 175, ponieważ samarka jest o wiele lżesza od siódemki. Co do spadku mocy (w moim przypadku) niz nie zauważyłem. Jedno jest pewne na wertepach bardziej tłucze ze względu na niski profil opony.