MotoNews.pl
  

Ile przeciwmgielnych tylnych ma Omega A?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Ile przeciwmgielnych tylnych jest w Omedze A (CD Diamant - o ile to ważne) ?
Bo instalacja (miejsce na żarówkę, przewody itd.) jest do obu lamp, więc teoretycznie powinny być dwa.
W Rekordzie z kolei miałem jedno, ale prawa lampa przeciwmgielna w kloszu była zaślepiona, nie dało włożyć się żarówki i nie było kabelka.
W Omedze w prawej lampie wszystko jest, tylko nie świeci. Ma nie świecić, czy coś mi się zepsuło?
Dzięki za odpowiedzi.
pozdrawiam
--
Marek
  
 
Witam
Nie wiem dokładnie jak jest w Omesi A, ale z tego co piszesz to wygląda na to samo co w B. Myślałem, że żarówka się przepaliła bo świeciło tylko światło z lewej strony. Okazało się, że jest cała instalacja, gniazdo żarówki, napięcie itd. tylko otwór na włożenie żarówki jest za mały. Nie wiem czy to żart czy idiotyzm kostruktorów Opla, ale fak jest faktem. Ja po prostu zdjąłem lampę powiększyłem otwór i jest cacy, wkońcu co dwa światła to nie jedno
Pozdrawiam.
  
 
PiotrS ma rację. W takich samochodach jest tylko jedno światło przeciwmgielne po stronie kierowcy. Mam omege b i u mnie jest to samo. Nie ma się czym martwić. Wszystko gra
  
 
Wybaczcie koledzy, ale nie do końca się z Wami zgodzę wg mnie trzeba albo siedzieć na oczach, albo trochę niekumać aby mieć problem z odróżnieniem tych świateł. Nie urażając nikogo to gdy mam dwa świecące przeciwmgielne mogę być lepiej widoczny w czasie naprawdę gęstej mgły.Jeżeli jest mleko to gdy widzę przed sobą światła to po prostu hamuję bo gdy cokolwiek widać tzn. że jestem ZA BLISKO i nie ma tu znaczenia czy są to światła stopu, czy przeciwmgłowe. Natomiast jezeli miałbym nawet włączone przeciwmgielne w czasie lepszej widoczności ( czego robić przeciez nie wolno) to przy hamowaniu świecą się przecież 2 stopy plus TRZECI STOP więc chyba w tej sytuacji wątpliwości mieć nie można. Wydaje mi się, że przy odrobinie rozsądku nie ma problemu, ale dla niektórych ( oczywiście forumowicze się do nich nie zaliczają) nawet obsługa lewarka skrzyni biegów jest problemem, być może stąd takie rozwiązania.
Pozdrowionka
  
 
...

[ wiadomość edytowana przez: piotrs dnia 2004-06-02 11:35:42 ]
  
 
Być może jest to wolne gniazdo dla samochodów poruszających sie w ruchu lewostronnym ( jedno przeciwmgielne po prawej stronie)
  
 
Tak szczerze to ja osobiście zgodzę się z kolegą PiotrS, bo faktycznie przeciwmgłowe mają się odróżniać od świateł stopu i dlatego jest tylko po jednej.Z tego co się orientuję to chyba nawet jest to określone dokładnie w przepisach. Owszem wprawny kierowca albo ten co jeździ Opelkiem rozpozna przeciwmgłowe od stopu ale inni (większość na naszych drogach) będą myśleć że świeci stop. Ja kiedyś jak jeździłem maluszkiem i miałem z niego dosłownie "choinkę" z dodatkowych świateł, wszystkie były oczywiście z każdej strony odpowiedniego koloru (z przodu-białe, z tyłu-czerwone, itd.) i tłumaczenie się że przecież auto(tymbardziej takie małe) jest lepiej widoczne przez innych u żytkowników na drodze nic nigdy nie pomagało bo policja ciągle sypała mi mandaty i dwa razy zabrali mi dowód rej. Nawet to że miałem dodatkowe stopy (żeby mi nikt nie wjechał w kufer) przeszkadzało. Tak więc jedno przeciwmgłowe jest bardziej wiarygodne i zgodne z przepisami ale za to dwa faktycznie bardziej nas zabezpiczą przed ewentualną stłuczką, chociaż tak naprawdę dwa światła we mgle zauważy się z takiej samej odległości co jedno. Pozdrawiam.
  
 
Witam

Koledzy tak na wstępie jako posiadacz Omegi A mówię, że ma jedno światło przeciwmgielne tylna po stronie kierowcy. A tak na marginesie jadąc w nocy i nie tylko ja napewno z wiekszej odległości wypatrując obiekt z dwoma przeciwmgielnymi światłami bym miał zagwozdkę co to za niezindentyfikowany obiekt jeżdrzący. Układ świateł ma dawać innym uzytkownikom dróg wstępną informację o gabarytach i rodzaju pojazdu także odradzam stosowanie dwóch świateł przeciwmgielnych tylnych.

Pozdrawiam
gieROY
  
 
Witam
Na początek pragnę życzyć wszystkim Wam wszystkiego co najlepsze w Nowym 2003 roku. Jeszcze dorzucę trzy grosze do dyskusjii. Po pierwsze w przepisach nie określono ile świateł ma być z tyłu auta. Po drugie nie zgodzę się z tym że 1 jest lepiej widoczne niż 2 na krętej drodze na pewno łatwiej zauważyć auto z dwoma światłami. Ale najważniejsze to kwestja tego po co używa się tych świateł. Musicie wybaczyć, ale argument , że można je pomylić ze stopem do mnie nie trafia. Przeciez zadaniem tych świateł jest informowanie jadących z tyłu o tym ,że jesteśmy na drodze, dlaczego w wielu samochodach fabrycznie stosuje się dwa? To ,że mogą być umiesczone w innej lini niż pozycyjne nic nie znaczy, przecież w "mleku" i tak zobaczycie tylko przeciwmgłowe bez żadnego odniesienia do postojowych a dopiero po zbliżeniu się ujżycie postojowe czyż nie. Wg mnie trzeba być po prostu widocznym i co pomyśli sobie jadący za mną mało mnie obchodzi byłeby nie zrobił mi z tyłka garażu. Na końcu przypomnę o złośliwości martwych przedmiotów - jeżeli mam dwa światła mam pewność, że jak będzie trzeba przynajmniej jedno będzie świecić. Wolałbym nie zmieniać żarówki stojąc w "mleku" na drodze bez świateł.
Pozdrowionka
  
 
witam
w mojej omesi A sa dwa przewcimgielne i jest ok i nie widze w tym zadnego problemu
  
 
stawiając na złośliwość przedmiotów martwych obawiałbym sie że mając 20 przeciwmgielnych świateł w samochodzie właśnie wszystkie 20 przepalą sie jednocześnie w najmniej pożądanym czasie
  
 
Ja myśle że chodzi bardziej o to żebyśmy byli widoczni we mgle a nie o to czy kierowca za nami pomyśli że hamujemy. Widząc przed sobą jedno czy dwa światła i tak bedzie uwarzał na nas bo już wie że tam jesteśmy.
  
 
W Caravan poza całą instalacją doprowadzoną także do prawej lampy, po prostu listwa z gniazdami żarówek nie ma pod żarówką dwuwłóknową 21/5W jednego metalowego styku :-no:
Można zdobyć taką listwę (albo dolutować krótki kabelek) z lewej lampy np. rozbitej i założyć do prawej, wtedy będą dwa przeciwmgłowe, ja ostatnio tak zrobiłem jak i kilku kolegów po wspólnym spotkanku i jesteśmy bardzo zadowoleniu, także zresztą przy cofaniu włączając sobie przeciwgłowe tylne
JaC


Cytat:
Myślałem, że żarówka się przepaliła bo świeciło tylko światło z lewej strony.
Okazało się, że jest cała instalacja, gniazdo żarówki, napięcie itd. tylko otwór na włożenie żarówki jest za mały.
Nie wiem czy to żart czy idiotyzm kostruktorów Opla, ale fak jest faktem.
Ja po prostu zdjąłem lampę powiększyłem otwór i jest cacy, wkońcu co dwa światła to nie jedno.

  
 
Cytat:
2002-12-31 09:04:34, Marek_M pisze:
Witam. Ile przeciwmgielnych tylnych jest w Omedze A (CD Diamant - o ile to ważne) ? Bo instalacja (miejsce na żarówkę, przewody itd.) jest do obu lamp, więc teoretycznie powinny być dwa. W Rekordzie z kolei miałem jedno, ale prawa lampa przeciwmgielna w kloszu była zaślepiona, nie dało włożyć się żarówki i nie było kabelka. W Omedze w prawej lampie wszystko jest, tylko nie świeci. Ma nie świecić, czy coś mi się zepsuło? Dzięki za odpowiedzi. pozdrawiam -- Marek



Hej mam Omege A i na dodatek CD a żeby tego było mało to jeszcze DIAMANT

Tylne światło przeciwmgielne jest jedno: lewe tzn to za kierowcą.
  
 
Wiemy, wiemy że jest jedno...
Chodzi o to żeby mieć 2.

Ja mam dwa - wystarczyło ze starej zbitej lewej lampy przełożyć listwę żarówkową do lampy prawej, elektryka, styki, pasują.

Po co? Dla jaj . I potrzebe mi to jak pisał TD do cofania codzienie wieczorem w dłuuugiej wąskiej i ciemnej alejce- wsteczne nie wystarczją

ps.TD - znowu grzebiesz w starociach ?
  
 
Panowie do cofania to sobie zalozcie pod zderzakiem jakis maly halogen czy nie wiem co innego, ale od swiatel przeciwmgielnych to sie odsuncie daleko. jest jedno nie dlatego ze komus sie nie chcialo wsadzic drugiej zarowki. widze ze ktos wygrzebal watek sprzed dwoch lat, napisal odpowiedz a nastepni nawet nie czytaja co ktos wczesniej nastukal tylko wala swoje. nizej jest wszystko czytelnie wyjasnione - dlaczego jest jedno a nie dwa. zapraszam do lektury a potem do relfeksji (tych, ktorzy chca dwa dla picu, albo bo im lepiej cofac noca). ruszcie glowa

pzdr
scoodie
  
 
swiatel przeciwmgielnych jest az ..... hyyyyyyyyyyyyy jedno??!!Ale to moim zdaniem starcza w 100%!!!!
  
 
Scoodie, nie przesadzaj, w bardzo wielu samochodach są dwa tylne przeciwgielne, np. w poldolocie
Być może kompletacja na rynek niemiecki jest właśnie taka a nie inna z jednym tylko światłem, ale nie bez powodu cała wiązka z prawej strony jest poprowadzona też i jest tam napięcie
Akurat parę tygodni temu robiliśmy w kilku oplarzy wielką_akcję_zakładania_prawych_przeciwgielnych
Głównie poprzez zdobywanie rozbitych lewych lamp
Co do cofania to masz rację, że pomógłby jakiś halogen, ale nie wiadomo, co kodeks na to
A jak komuś przeszkadza prawe przeciwgielne, to niech wyjmie lewą żarówkę cofania, tak dla równowagi i powrotu do źródeł czyli malucha i dużaka
JaC


Cytat:
Panowie do cofania to sobie zalozcie pod zderzakiem jakis maly halogen czy nie wiem co innego, ale od swiatel przeciwmgielnych to sie odsuncie daleko.
jest jedno nie dlatego ze komus sie nie chcialo wsadzic drugiej zarowki.
widze ze ktos wygrzebal watek sprzed dwoch lat, napisal odpowiedz a nastepni nawet nie czytaja co ktos wczesniej nastukal tylko wala swoje. nizej jest wszystko czytelnie wyjasnione - dlaczego jest jedno a nie dwa.
zapraszam do lektury a potem do relfeksji (tych, ktorzy chca dwa dla picu, albo bo im lepiej cofac noca).
ruszcie glowa

  
 
Cytat:
2005-03-10 00:40:31, TD pisze:
Scoodie, nie przesadzaj, w bardzo wielu samochodach są dwa tylne przeciwgielne, np. w poldolocie Być może kompletacja na rynek niemiecki jest właśnie taka a nie inna z jednym tylko światłem, ale nie bez powodu cała wiązka z prawej strony jest poprowadzona też i jest tam napięcie Akurat parę tygodni temu robiliśmy w kilku oplarzy wielką_akcję_zakładania_prawych_przeciwgielnych Głównie poprzez zdobywanie rozbitych lewych lamp Co do cofania to masz rację, że pomógłby jakiś halogen, ale nie wiadomo, co kodeks na to A jak komuś przeszkadza prawe przeciwgielne, to niech wyjmie lewą żarówkę cofania, tak dla równowagi i powrotu do źródeł czyli malucha i dużaka JaC



bez urazy TD ale ktos nizej zauwazyl ze ople nie jezdza tylko prawym pasem ale takze trafiaja na rynki gdzie jezdzi sie lewa strona jezdni. mysle, ze wlasnie w tym celu jest pociagnieta instalacja do drugiej lampy. uwazam, ze gdyby mialy byc dwa to by byly po wyjechaniu z fabryki

co do halogenu do cofania, o ktorym wspomnialem, to mialem na mysli jakis dodatkowy wlacznik do niego, a nie to zeby wlaczal sie razem ze wstecznymi przy wrzucaniu ¨R¨

nadal jestem przeciwny dwom przeciwmglowym swiatlom tylnym.
  
 
Cytat:
2005-03-10 11:22:39, scoodie pisze:
nadal jestem przeciwny dwom przeciwmglowym swiatlom tylnym.


I bardzo dobrze - Twoje święte prawo.

A ja jestem za dwoma - i też mam rację.

Przepisy nie precyzują ile - tzn dopuszczają 1 lub 2 - jeżeli jedno to koniecznie z lewej strony
Przepis pozycja 13

Zapewne w Niemczech wymagane jest tylko jedno i to z lewej i dla tego więszości Opli tak ma.
Twoje wytłumaczenie możliwości prostej przeróbki na prawą stronę z powodu migracji aut do krajów lewostronnych też jest do przyjęcia i nawet jestem prawie pewien że jest właściwe.

Natomiast ja korzystam z możliwości jakie daje mi prawo i mam dwa - i czuję się z tym o wiele lepiej -moje przeciwmgłowe na pewno będa dobrze widoczne, a że Opel już niezbyt orginalny - to już inna sprawa

Co do reflektora tylnego (jest to też w cytowanym wyżej przpisie) to jest dopuszczalny pod warunkiem że nie będzie oślepiał.

Pozdrawiam wszystkich jeżdzących orginalnie-oginalnymi Oplami z jednym p-m

Nieorginalny