REKLAMA

Ford Escort FanKlub:forum klubowedołącz do klubuklubowiczesamochody
  

Tuning escorta

  
 Sortuj posty wg daty: 
rosnąco malejąco
 >> wyświetlony od najstarszych postów <<
1 2»
 Autor 
 2004-11-14 19:50:57

Czesc pisalem sporo tematow z zapytaniem czy to czy tamto oplaca sie wlozyc do essiny ale zawsze bylo sporo roznych odpowiedzi wiec postanowilem tym razem inaczej zadac swoje pytanie: Co byscie polecili mi ztuningowac w essim piszcie wszystko co wam przyjdzie do glowy (tylko niechce robic zadnych swapow bo to juz nie to) a jezeli chodzi ile chce przeznaczyc na to pieniedzy odpowiem krotko nie bede przeciez tego robil za jednym razem Wiec prosze o podpowiedzi Z gory dzieki
moze ktos przeniesc ten temat do dzilu tuning przypadkiem go dalem w ogloszeniach sorki

[ wiadomość edytowana przez: zeus666 dnia 2004-11-14 19:54:18 ]
 
  
 
 2004-11-14 23:23:26

Niekoniecznie w takiej kolejności

1. Jakieś ładne aluski, minimum 15-tki z oponkami 195/50/15
2. Progi z pakietu RS (zajrzyj do profilu Artura_ST lub mojego)
3. Biały zegarek Ghia już masz, więc białe zegary do kompletu.
4. Masz w środku drewno, więc pasowałyby wewnętrzne klameczki w chromie (są dostępne oryginalne fordowskie).
5. Czarne lampy MHW (albo podwójne Moretti ), białe boczne kierunki i lexusy na tył (ale te ostatnie niekoniecznie )

To takie podstawy , potem to już mechanika: zawiecha, wzmocnienie silnika i hamulców, itp...

2014-12-10 13:51
  
 
 2004-11-14 23:45:31

jak już pisałem w innym wątku....moim zdaniem podstawa to:
1.gleba
2.ładne koła...polecam 16" 215/40
i po tych przeróbkach essi będzie już wyglądał naprawdę ładnie...nietuzinkowo gleba nie musi być duża...jak chcesz autem spokojnie na codzień jeździć to -35-40mm będzie super...wystarczą same sprężyny...amorki możesz zostawić spokojnie seryjne....

po tych dwóch rzeczach zająłbym się:
3. przerobieniem grilla...polecam usunięcie znaczka i pomalowanie na czarno...ewentualnie w kolor auta....oraz włożyć tam jakąs siateczke
4.jakieś ładne lampy na przód....najlepiej czarne...można zrobić samemu
5.na tył można dać lexusy...ale moim zdaniem tylko te z czarnym tłem sa do przyjęcia...jak Ci się nie widzą to nic nie ruszaj z tylnymi lampami....
6.progi jak MAG napisał...najlepiej oryginały z RS mk5/6/7....
7.podkładki pod tylny zderzak z RS mk6/7
8.jakiś hokej pod przedni zderzak....
9.no oryginalne białe zegary i metalowe klamki do środka to obowiązek ...
10. no i dobrze by było żeby z tyłu wystawał jakiś tłumiczek ładny ....

i jak byś to wszystko zrobił to miałbyś naprawdę fajne auto...przerobione ze smakiem...nie przesadzone...przynajmniej moim zdaniem...

to moja ogólna wizja Twojego essiego....
2012-10-06 12:33
  
 
 2004-11-15 14:09:53

No to ja mam trochę inne podejście do tuningu:
1. Fele (bezsprzecznie - wiem z autopsji)
2. Zawiecha + hamowniki
3. Moc
4. pozostały wygląd (po felgach) i to już według własnego gustu

Dla mnie to jest tununig w prowidłowej kolejności..... i dlatego pewnie na długo pozostane w pkt.2 - no na hamowniki od Mondeo się zamierzam coby tarcze zmienić na większe... (ale do 90KM większe...)
No bo takie rzeczy jak zegarki, klamki to po prostu upiększanie miejsca w którym lubisz przebywać --> to tak jakby robic tuning mieszkania??
2017-03-10 10:19
  
 
 2004-11-15 14:21:05

nie no wiadomo...każdy chciałby mieć więcej mocy...lepsze hamulce...ale te modyfikacje wymagają grubego portfela....ja wole porobić w aucie rzeczy, na które mnie stac i jeździć autem wyróżniającym się...i siedzieć we wnętrzu ze śwaidomością, że nie ma drugiego takiego samego....a i na modyfikacje mechaniczne przyjdzie czas....kolega ZEUS ma silniczek 1.8, który naprawdę przyjemnie rozpędza essiego...dlatego w takim przypadku można spokojnie sobie odłożyć na później modyfikacje silnika i zająć się stylingiem....takie moje zdanie....
2012-10-06 12:33
  
 
 2004-11-15 14:35:38

OOO!!! Styling !!! Tego słowa mi brakowało.
Micab - zgadzam się z Tobą odnośnie portfela, ale hamowniki lepsze to by sie przydały i to nie jest duży wydatek.. tak na marginesie: można bez problemu założyć zaciski od Mondeo?? Mag bodajże mówił, że tylko mocowanie trzeba rozwiercić, ale serwo itd.??
2017-03-10 10:19
  
 
 2004-11-15 16:35:22

Cytat:
2004-11-15 14:35:38, Kielek pisze:
OOO!!! Styling !!! Tego słowa mi brakowało. Micab - zgadzam się z Tobą odnośnie portfela, ale hamowniki lepsze to by sie przydały i to nie jest duży wydatek.. tak na marginesie: można bez problemu założyć zaciski od Mondeo?? Mag bodajże mówił, że tylko mocowanie trzeba rozwiercić, ale serwo itd.??


to się zgadza....hamulce to i ja sobie chętnie zmienie...ostatnio byłem bardzo blisko od kupna tarcz i zacisków od mondeo, ale słyszałem, że nie chcą one za bardzo pasować do essiego....podobno wszystko jest inne....niewiem ile w tym prawdy, ale dało mi to do myślenia i póki nie wybadam dokładnie sprawy to pomęczę się na seryjnych
2012-10-06 12:33
  
 
 2004-11-15 18:15:20

Cytat:
2004-11-14 19:50:57, ZEUS666 pisze:
Czesc pisalem sporo tematow z zapytaniem czy to czy tamto oplaca sie wlozyc do essiny ale zawsze bylo sporo roznych odpowiedzi wiec postanowilem tym razem inaczej zadac swoje pytanie: Co byscie polecili mi ztuningowac w essim piszcie wszystko co wam przyjdzie do glowy (tylko niechce robic zadnych swapow bo to juz nie to) a jezeli chodzi ile chce przeznaczyc na to pieniedzy odpowiem krotko nie bede przeciez tego robil za jednym razem Wiec prosze o podpowiedzi Z gory dzieki moze ktos przeniesc ten temat do dzilu tuning przypadkiem go dalem w ogloszeniach sorki [ wiadomość edytowana przez: zeus666 dnia 2004-11-14 19:54:18 ]




A moze masz Zeusie666 fajerkę w drewnie na zbyciu ???
2020-05-09 00:22
  
 
 2004-11-15 22:41:27

Sorki nienapisalem ca ja juz mam w essim do sirodka nieczepiajcie sie mam pelna opcje autka bez zkurzanych foteli wiec taki drobiazk jak klamki chromowane juz mam a glebe mam w seri fordowskie niebieskie sprezyny aluski 15" tez mam fordowskie 195/50/55/15 (jesto wersja RS wydana we Szwajcari autko mialo progi rs ale bylo bite bokiem i progi poszly na aut ale wruca juz niedlugo) wracajac do gleby autko jest jak wspomnialem obnizone w seri teraz mam kola 13" wiec kazdy spicy policjant jest pokonywany z przycierka o kraweznikach niewspomne (juz jestem umowiony na spawanie zdezaka i lakierowani) WIEC PROSZE O RADY JAK PODNIESC MOC W MOJEJ ESSINCE W STANDARDZIE MAM 130 KM (KATA NIEMAM JUZ)
 
  
 
 2004-11-15 22:48:55

fAJERKI NIE SPRZEDAJE A STYLIZACJE ZEWNETRZNA OGRANICZE TYLKO JUZ DO ZALOZENIE PROGOW (TAKICH JAK MIALEM) I DO LAMP Z TYLU Z CZARNYM WKLADEM, A HAMY JUZ WLASNIE ROBIE WIEC PROSZE O PODPOWIEDZI W TUNINGU MECHANICZNYM 3 PORTFELE NA TO IDA WIEC KASKI POWINNO STARCZYC (NIE MOWIEZ JEST JEJ SPORO) CHOC TEN TRZECI JEST NAJPLYDSZY (MOJ) pozdro
 
  
 
 2004-11-15 23:21:23

to ma być RS ?? skąd te przypuszczenia...
jesli dobrze widze to autko jest 5 drzwiowe, coś chyba nie bardzo pasuje to do autka o charaterze sportowym, jest jeszcze kilka innych detali które świadczą że to nie RS przynajmniej fabryczny
2007-06-21 01:40
  
 
 2004-11-16 05:13:44

Cytat:
2004-11-15 22:41:27, ZEUS666 pisze:
WIEC PROSZE O RADY JAK PODNIESC MOC W MOJEJ ESSINCE W STANDARDZIE MAM 130 KM (KATA NIEMAM JUZ)



Jeśli jak mówisz masz 130 koni, to jest to przeszczep, ale o tym pisałem już w innym wątku.

Zapytaj chłopaków z RS Technik.

P.S. Rogos były pakiety stylizacyjne RS. Schiller miał taki w swojej Mk7.
2012-05-02 11:34
  
 
 2004-11-16 09:40:35

Zeus, a jakie hamowniki wstawiasz?? I jaki przybliżony koszt?? No i co tam trzeba wyminić?? Bo bardzo jestem tym tematem zainteresowany - na wiosnę bym sobie strzeli jak się wybije kasowo po remoncie mieszkania....
2017-03-10 10:19
  
 
 2004-11-16 09:55:09

A zastanawiał się ktoś ile kosztuje przerobienie cywilnego Essiego do wersji chociażby usportowionej a w RSie lub Cossim przeróbki albo adaptacje
2020-05-09 00:22
  
 
 2004-11-16 12:15:24

Cytat:
2004-11-16 05:13:44, WilK pisze:
P.S. Rogos były pakiety stylizacyjne RS. Schiller miał taki w swojej Mk7.



heh, no zgodze sie z Toba Wilku że auto mogło wyjść z salonu razem z takim pakietem,
pewnie to był model ghia plus takowy pakiet, albo jeszcze coś innego zmodernizowanego z czasem przez własciciela, moze mk2 po drobnych przeróbkach
2007-06-21 01:40
  
 
 2004-11-16 16:30:44

nie to jest duzy fiat przerobiony na essiego mkIX a z rs mozliwe ze to jest pakiet rs przynajmniej tak mam napisane w instrukcji obslugi (czemu to ja niewiem ale mi pasuje ) a jak ostatnio zajechalem do forda na wymiane lozysk to tez mi mowili ze to wersjia rs wiec sie mnie nie czepiajcie A wracajac do tematu to piszcie co byscie mi doradza ztuningowac w silniku aby doszlo pare kucykow
 
  
 
 2004-11-16 17:12:57

Cytat:
2004-11-15 22:48:55, ZEUS666 pisze:
fAJERKI NIE SPRZEDAJE A STYLIZACJE ZEWNETRZNA OGRANICZE TYLKO JUZ DO ZALOZENIE PROGOW (TAKICH JAK MIALEM) I DO LAMP Z TYLU Z CZARNYM WKLADEM, A HAMY JUZ WLASNIE ROBIE WIEC PROSZE O PODPOWIEDZI W TUNINGU MECHANICZNYM 3 PORTFELE NA TO IDA WIEC KASKI POWINNO STARCZYC (NIE MOWIEZ JEST JEJ SPORO) CHOC TEN TRZECI JEST NAJPLYDSZY (MOJ) pozdro



a moze wymianka na skóre. Mam nowkę bez poduchy. Poduchę sprzedałem
2020-05-09 00:22
  
 
 2004-11-16 19:35:19

Cytat:
2004-11-16 16:30:44, ZEUS666 pisze:
nie to jest duzy fiat przerobiony na essiego mkIX a z rs mozliwe ze to jest pakiet rs przynajmniej tak mam napisane w instrukcji obslugi (czemu to ja niewiem ale mi pasuje ) a jak ostatnio zajechalem do forda na wymiane lozysk to tez mi mowili ze to wersjia rs wiec sie mnie nie czepiajcie A wracajac do tematu to piszcie co byscie mi doradza ztuningowac w silniku aby doszlo pare kucykow



Mi mówili, ze mam chomiki pod maską, zajrzałem i rzeczywiście były.

Dodać mocy do tych 115, które posiadasz? Inne wałki, mapy komputera, wtrysk oleju na denka tłoków, można pokusić się o podniesienie sprężania itp.
2012-05-02 11:34
  
 
 2004-11-17 17:17:44

Cytat:
Dodać mocy do tych 115, które posiadasz? Inne wałki, mapy komputera, wtrysk oleju na denka tłoków, można pokusić się o podniesienie sprężania itp.

no i to jest odpowiedz na ktora czekalem Dzieki Wilku
Cytat:
a moze wymianka na skóre. Mam nowkę bez poduchy. Poduchę sprzedałem

hehe ona jest drewniano-skorzana wiec niezamieniam sie
 
  
 
 2004-11-17 17:22:47

a moze mi powiecie jak zmienic dzwiek slinika (ten co wychodzi z rury wydechowej) bo jak depne mu w gaz to od 4000-4500 obr. mam taki sam dzwiek jak polonez na lpg 20 letni na maksymalnych obrotach taki przegwizd, a chcial bym miec bardziej basowy Mam zamontowany tl koncowy Ulter ze 100mm (koncowka) kata wywalilem (i od tego momentu mam wlasnie ten przegwizd)
 
  
 
REKLAMA