| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2004-11-14 21:43:50 Witam,
Wczoraj wyczyściłem sobie gaźnik w kaszlaku rok prod. 1991 i mam problem z regulacją obrotów biegu jałowego ? silnik pracuje tylko kiedy maksymalnie wkręce śrubę regulacji składu mieszanki. Poza tym pracuje on nierównomiernie i zdarza sie że zgaśnie po wrzuceniu na luz. Podczas jazdy, gdy przepustnica jest otwarta, nie ma żadnych problemów. Zawory i zapłon mam świeżo ustawione, świece, aparat zapłonowy i cewka sa ok. Lewego powietrza raczej gaźnik nie łapie, dałem nowe uszczelki, wycieków benzyny też nie ma. Gaźnik mam w wersji z elektryką podłączoną do dyszy biegu jałowego, i elektromagnes działa po włączeniu zapłonu. Znalazłem też empirycznie jedyne położenie tej dyszy w której silnik pracuje, ale tak jak mówię, tylko przy maksymalnym wkręceniu regulatora składu mieszanki i to nierównomiernie. Gdzie tkwi haczyk i jak ustawić gaźnik, żeby na biegu jałowym silnik pykał jak powinien? Z góry dzięki Pzdr |
armata F&F Sympatyk CC 1.1 / Skoda Felic ... Gdansk | 2004-11-14 23:27:05 lewe powietrze!!!!
demontowałeś przepustnice??? |
maskekk F&F Wolny Słuchacz :) Pzn | 2004-11-15 00:38:04 moze gaznior nie dokrecony ?? albo krzywy na dole?? |
diesel_power Ford Escort MkV Szczytno | 2004-11-16 21:02:35 Przepustnicy nie ruszałem.
Gaźnik dociągnąłem mocniej do głowicy - nie pomogło. Gażnik jest prosty - wcześniej na biegu jałowym działał dobrze, ale kiepsko palił zimny. Teraz na ssaniu jest o wiele lepiej, ale za to obroty jałowe do dupy. Uszczelki są nowe i pocziągnięte olejem przed montażem. Silnik gaśnie po zrzuceniu na luz z 3 czy 4 biegu, na postoju jakoś tam pyka,ale nierónomiernie i z tendencją do gaśnięcia. Oczywiście mógłbym go wkręcic na wyższe obroty wkrętem regulacyjnym przy cięgle gazu, ale nie o to chodzi - byłyby za wysokie. Sorki za podstawowe pytanie, ale nie jestem "gaźnikowcem" - czy wkręt regulacji składu ma wpływ tylko na bieg jałowy, czy także przy otwartej przepustnicy? Bo poza biegiem jałowym jeździ się super. A może winna jest zapchana dusza jałowego biegu - ta z elektrozaworem - czyściłem ją co prawda, ale może należy to zrobić po podłączeniu napięcia? Pzdr [ wiadomość edytowana przez: diesel_power dnia 2004-11-16 21:11:44 ] |
vir malec + ibizka Kraków | 2004-11-16 22:15:31 Poszukaj w starszych postach. Na przyklad taki: http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=20737&c=0&hq=dlaczego+ga%B6nie&f=25&m=flat
Polecam tez post Dla poczatkujacych |
Sobot F&F Sympatyk Ford Fiesta Bydgoszcz | 2004-11-17 08:21:18 Może to oczywiste ale spróbuj przedmuchac dysze wolnych obrotów. Ona lubi sie zapychac zaraz po wkręceniu niekiedy |