Tipo 1.6 i.e.(mono) + BRC - miasto O.K. - trasa niestety :(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
przy jeździe w mieście wszystko w najlepszym porządku.
jak wyjadę na trasę a jadę na LPG i mam 100km/h przez jakiś czas (powiedzmy 15 minut) i potem wyrzucę na luz, to obroty utrzymują sie w okolicach 1200 obr/min (nie ma to związku z dolotem powietrza, bo nawet jeśli zatrzymam samochód obroty pozostaja podwyższone). po za tym jak przełączę wtedy na benzynę samochód gaśnie i nie chce odpalić (gdy jeżdżę po mieście mogę się przełączać między benzyną a LPG kiedy mi się podoba i nic się nie dzieje).
dopiero po kilku/kilkunastu minutach obroty wracają do poziomu 850, ale na benzynie nadal silnik nie chce pracować. dopiero po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok. 5 minut wszystko jest git... aż do następnej trasy.
jakie sa wasze sugestie? mam już dość jeżdżenia do serwisu gwarancyjnego i odbierania samochodu po 5 godzinach, po to żeby się przekonać, że znowu jest jak było...

dodam że moje Tipo 1.6 to monowtrysk, kompik to BRC Blitz ED, emulacja sondy o ile się nie mylę masowa (przekaźnikiem) - ale nie jestem w tym temacie znawcą i nie jestem co do tej emulacji pewien.

pozdrawiam i dzięki za sugestie

[ wiadomość edytowana przez: czecho dnia 2004-11-15 13:53:38 ]
  
 
Cytat:
2004-11-15 13:52:37, czecho pisze:
... jak wyjadę na trasę a jadę na LPG i mam 100km/h przez jakiś czas (powiedzmy 15 minut) i potem wyrzucę na luz, to obroty utrzymują sie w okolicach 1200 obr/min



Mam to samo w VW Golf III, pisałem o tym tutaj, ale nikt nie wie co sie dzieje.
Od mechanika uslyszalem opinie, ze moze sie zacinac cos w okolicach przepustnicy i ona sama trzyma wtedy podwyzszone obroty, ale jakos nie che mi sie w to wierzyc.

Czy te utrzymujace sie obroty pojawiaja sie tylko na rogrzanym silniku, czy tez na zimnym ?

Cytat:
po za tym jak przełączę wtedy na benzynę samochód gaśnie i nie chce odpalić (gdy jeżdżę po mieście mogę się przełączać między benzyną a LPG kiedy mi się podoba i nic się nie dzieje).



Ja mam taki objaw jak silnik jest cieply, tym bardziej jak jest za cieply (jazda w korku ...) - u mnie to prawdopodobnie problem z emulacja sondy - nie mam emulatora - i komputerek od benzyny sie nieco gubi po jezdzie na gazie.

Cytat:
ale na benzynie nadal silnik nie chce pracować. dopiero po wyłączeniu silnika i odczekaniu ok. 5 minut wszystko jest git...



Tak jak u mnie: wylaczenie zaplonu powoduje odlaczenie zasilania komputera silnika, po kilku minutach sie resetuje i mozna jechac.

U mnie sie poprawilo po regulacji mieszanki na gazie, ale nie do konca: wciaz komputer dziwnie sie zachowuje po przelaczeniu z gazu na benzyne. IMO to moze byc "grubsza sprawa" ...
Czas pokaze co bedzie sie dzialo u mnie - niedluga jade do mechanika (jak w ogole uruchomie to moje padło hyhy).

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
Czy te utrzymujace sie obroty pojawiaja sie tylko na rogrzanym silniku, czy tez na zimnym ?


mój silnik już tak ma że jak jadę przez 15 minut ok. 100km/h to jest ciepły, a tylko wtedy (jak pisałem) pojawia się mój problem. w mieście jest O.K.
pozdrawiam

p.s. jakieś sugestie? nikt nie wie w czym point?

[ wiadomość edytowana przez: czecho dnia 2004-11-16 14:52:57 ]