MotoNews.pl
  

126/903 ustawienie zaplonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
hej
wiem ze w oryginalnej siodemce zaplon ustawia sie tak ze wyjmuje sie zaslepke ze skrzyni biegow i tam widac jakis znacznek itp (dogladnie nie wiem co i jak ale cos takiego)

jak dokladnie zaplon ustawic w takim silniku zalozonym w malcu?
dojscie do kola zamahowego jest z deka ograniczone

moglby ktos wyjasnic jak sie ustawia zaplon w oryginalnej 7 i w maluchu
pozdrowki
  
 
Niewiem jak sie ustawia zapłon w 127 ja ustawiam tak: znak na kole pasowym (taki nadlew po zewnetrznej str) na przeciw karbu na obudowie rozrządu. Wtedy 1 cylinder jest na zapłonie. palec w aparacie zapłonowym powinien wskazywać na i cyl. w kopułce, jeśli masz przerywacz ustawiony na 0,4 to silnik powinien zapalić, a dalszą regulacje przeprowadzam na chodzącym silniku + ewentualne korekty podczas eksploatacji, no chyba że sie dobiore do lampy stroboskopowej to wtedy można w miare dokładnie ustwić wyprzedzenie tyle że na obudowie rozrządu niema podziałki kąta wyprzedzenia wiec trzeba by sobie zaznaczyć odpowiednio 10*. pozdro
  
 
doświadczalnie , przesuwając aparatem w lewo wyprzedasz zapłon. Ustawiasz na granicy stukowego , minimalnie opóźniasz i jeździsz.
  
 
Cytat:
2004-11-16 21:46:02, RUFF pisze:
Niewiem jak sie ustawia zapłon w 127 ja ustawiam tak: znak na kole pasowym (taki nadlew po zewnetrznej str) na przeciw karbu na obudowie rozrządu. Wtedy 1 cylinder jest na zapłonie. palec w aparacie zapłonowym powinien wskazywać na i cyl. w kopułce, jeśli masz przerywacz ustawiony na 0,4 to silnik powinien zapalić, a dalszą regulacje przeprowadzam na chodzącym silniku + ewentualne korekty podczas eksploatacji, no chyba że sie dobiore do lampy stroboskopowej to wtedy można w miare dokładnie ustwić wyprzedzenie tyle że na obudowie rozrządu niema podziałki kąta wyprzedzenia wiec trzeba by sobie zaznaczyć odpowiednio 10*. pozdro

u mnie nawet lampa stroboskopowa nie pomogła poprstu ona nie wyłapuje koła pasowego bo zasłania go troche belka
  
 
Musisz odkręcić apart zapłonowy i zdiąć pokrywę zaworów po czym aparat włóż ponownie i lekko go dokręć ta abyś mógł go przekrecać,wykręć świece autko na czwarty bieg i popychaj do przodu w momencie kiedy zawory na czwartym cylindrze się mijają to pierwszy powinien mieć zapłon(zawory pierwszego w górnym położeniu,gdybyś chciał wyregulować zawory to 0,15 dolot 0,20wydech)znak na kole pasowym będzie pokrywał się z znakiem na korpusie .Teraz delikatnie nie kręconc aparatem troszkę go do góry i pokrywa klawiatury na swoje miejsce .Aby precyzyjniej ustawić zapłon żaróweczka z kabelkami zakoniczonymi krokodylkami jeden kabelek do masy drugi do aparatu zapłonowego z boku (zdejmi góre aparatu zapłonowego z kablami wysokiego napięcia) styk z boku aparatu tam gdzie podłonczyłeś krokodylka jest dokładnie na zapłonie pierwszego cylindra dlatego palec rozdzielacza powinien być skierowany w to miejsce .Stacyjka w położeniu załonczona jeżeli trzeba cofni troszkę zapłon(przekręcając aparat w prawo opóżniamy w lewo przyspieszamy zapłon)i powolutku przekręcaj aparat w lewo kiedy tylko rozbłyśnie żaróweczka to powino być to .Powodzenia