MotoNews.pl
  

Opony zimowe- Proszę o poradę

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam Wszystkich Bestiales!
Mam pytanie odnośnie rozmiaru opon zimowych do omegi caravan 3.0 automat. Czy moge zastosować rozmiar 205/65/15? W nienieckiej instrukcji obsługi występuje taki rozmiar do limuzyny. Mam możliwość nabycia w rewelacyjnej cenie takich właśnie opon i nie wiem czy nie ma jakiś przeciwskazań...
Z góry dzięki za pomoc!!!


[ wiadomość edytowana przez: salik dnia 2004-11-16 20:33:07 ]
  
 
O ile mogę doradzić to proponuję o jeden numer mniejsze od letnich. Jeżeli letnie posiadasz 205/65/15 to zimówki 195/65/15. ja mam taki zestaw już 4 sezon i jest ok. mniejszy rozmiar opony pozwala uzyskać większy nacisk na 1cm2 co w zimie jest wskazane. Przy zbyt szerokich kapciach ciężko jest ruszyć z miejsca a nie wspomnę o podjazdach, NO chyba że się mylę.
  
 
Kolega się nie myli.
A w razie wątpliwości radzę skorzystać z WYSZUKIWARKI
  
 
Cytat:
O ile mogę doradzić to proponuję o jeden numer mniejsze od letnich.



To taka uniwersalna prawda ??

Czyli mam zalozyc 235 skoro letnie mam 245 ??
  
 
195x65x15 te sa optymalne zalecane na zime przez wielu serwisantow OPON do tego typu auta. Sam juz zalozylen 4 PIRELLKI o takim wlasnie numerku. Kolega mial takie same w zeszlym roku w swojej OMCE TDS i naprawde wymiatala po sniegu ze az hej
  
 
Cytat:
2004-11-16 21:35:48, DrA pisze:
To taka uniwersalna prawda ?? Czyli mam zalozyc 235 skoro letnie mam 245 ??



Jeśli chcesz to proszę bardzo
Opel dopuszcza zmianę rozmiaru ogumienia zimowego na 195x65x15. Przynajmniej w moim roczniku.
  
 
jesli moge cos wtracic a propos marki opon,
to wlasnie nabylem Barumy Polaris 2 w rozmiarze 20565 r 15 nowe sztuk 4. Zgadzam sie nie sa to oponki z jakiejs gornej polki, ale po 2 tys km moge wam powiedziec: rewelacja. Sa lepsze niz moj poprzedni zestaw Michelinow zimowych.
to znaczy - na suchym lepiej sie prowadzi, opona jest chyba twardsza i czuc kontakt z nawierzchnia, ale jednoczesnie jest komforcik
na mokrym - nie widze roznicy miedzy ta a letnimi jezeli chodzi o trakcje
na sniegu-nie sprawdzalem

ale w gruncie rzeczy przegladajac potem prase motoryzacyjna natknalem sie w Auto swiecie na test oponek zimowych, gdzie Barum 2 polaris zajela I miejsce, bijac konkurentow (tez z nizszej polki zeby nie bylo)
cena za nowiutka oponke w tym rozmiarze w Poznaniu 285zl z vat

po prostu polecam goraco
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:38:16, OLOBONO pisze:
jesli moge cos wtracic a propos marki opon, to wlasnie nabylem Barumy Polaris 2 w rozmiarze 20565 r 15 nowe sztuk 4.



To widzę, że sprawdzają się też w ciężkich autach.
Zwykłe polarisy miałem poprzednio na punto i byłem więcej niż zadowolony. Może były trochę zbyt głośne.
  
 
to jest pewnie tak jak z kupowaniem samochodu po liftingu
zawsze cos ulepsza, w tym przypadku na komforcik nie narzekam, wrecz przeciwnie sa bardzo cichutkie

pozdr
  
 
Szerokość opony przy obecnej technologii wg producentów opon nie ma juz znaczenia. Zaleca sie nawet zostawać przy obecnych szerokościach, aby powiekszyć powierzchnię przylegania opony do nawierzchni. Nowoczesne konstrukcje na to pozwalają.
Wg mnie opona 205/65/15 jest oponą nadwymiarową jeśli chodzi o Omegę. 195/65/15 jest oponą optymalną i zalecaną do tego modelu.
  
 
Cytat:
2004-11-16 23:08:22, Filipo pisze:
Szerokość opony przy obecnej technologii wg producentów opon nie ma juz znaczenia. Zaleca sie nawet zostawać przy obecnych szerokościach, aby powiekszyć powierzchnię przylegania opony do nawierzchni. Nowoczesne konstrukcje na to pozwalają. Wg mnie opona 205/65/15 jest oponą nadwymiarową jeśli chodzi o Omegę. 195/65/15 jest oponą optymalną i zalecaną do tego modelu.



Niestety, jesli chodzi o rozmiar opony, wszystko zależy od producenta. W omach na początku produkcji zalecali 195, później standartem były 205. Jeśli chodzi o B oczywiście
  
 
żenada!!! jak można porównywać micheliny do czeskiego wynalazku!!!!prawdziwe opony zimowe produkuje sie tam gdzie jest prawdziwa zima czyli np skandynawia. a nie jak u nas czy u pepików gdzie śniegu jest tyle co łupeżu na psiej d..... ps po grzyba jeżdzimy omegami przecież skoda 120 też ma 4 koła
  
 
Przyzwoite opony za adekwatnącenę i tyle.
A tak w ogóle to przez ile dni w zeszłą zimę jeżdziłeś po "prawdziwym " śniegu?
W naszych warunkach trzeba bardziej zwrócić uwagę na zachowanie się opon w czasie niskich temperatur na mokrym i suchym asfalcie oraz na odporność na aquaplaning.
  
 
Panowie sprzedalem troche opon w swoim zyciu i musze jedno
stwierdzic - podstawa to mieszanka gumy oraz bieznik natomiast marka to inna historia.
tak wiec czy telewizor SONY za 5000 tys ma inny czerwony kolor niz telewizor PHILIPS za 3000 tys. Odp. brzmi nie, wiec kto ma kase to kupuje SONY a kto ma mniej kupuje PHILIPS'a. Natomiast wszyscy widza ten sam czerwony , oczywiscie nie biore pod uwage telewizora RUBIN i jego czerwony.
  
 
CO CO GLOWNEGO TEMATU TO ZALECAM 195/65 R15

A BARUM TO BARDZO PRZYZWOITA OPONA ZA NISKA KASE
OCZYWISCIE Z INDEKSEM H
  
 
Jeszcze co do indeksu opon chcialem nadmienic, tak jak ktos wczesniej zauwazyl, ze sniegu na drogach jest malo lub wcale wiec warto dolozyc troche wiecej i kupic tansza opone z indeksem predkosci H niz miec droga opone w nizszym indeksie.
Nie musze chyba tlumaczyc w czym jest roznica?
  
 
Sądziłem że moje wątpliwości się rozwieja na tym wątku, ale tylko zostały pogłębione.
Kupuje zimówki właśnie - używki. Ino takie lepsiejsze - 6-7mm bieżnika.
Polazłem ostatnio do faceta i mi pokazał piekne Continentale, ale 225.
No i zwątpiłem. Powiedziałem że raczej nie, bo moga byc sanki z samochodu.
W lecie jeżdze na 225.
Kupiłem potem 205. Nie pamiętam firmy, ale taka charakterystyczna jodełka. Cos renomowanego w każdym bądź razie.
Ale oddałem bo indeks był H...
Facet stwierdził że przesadzam, bo wszyscy latają w zimie na indeksie H.
Nie wiem w morde, czy szukać opon z indeksem V - i czy się znajdzie cos takiego, czy wziąć H...
  
 
Boogie bez W to nie pojezdzisz...
  
 
Pisze oczywiście cały czas o 17-kach...
  
 
Troszkę poza tematem.
Można by zamieścić na stronce bestiales własnej produkcji kalkulatorek opon co by każdy sobie sam przeliczył co może założyć do swojej omy
Ja znalazłem taki kalkulator zamiany opon
Dopiero jak tam sobie poczytałem to zajarzyłem o co biega.