903 ustawianie zaplonu

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jak?
nie mam zadnej ksiazki w archiwum szukalem ale nie ma nic jeszcze (na temat tak prostej rzeczy)
ale w tym silniku nie wiem jak
oto LINK
  
 
W każdym prawie aucie i na każdym silniku możesz spróbować starej metody :
Koniecznie zagrzać silnik porządnie ( jak chłodzony wodą - to do momentu włączenia wentylatora ) i przyspieszyć zapłon o kilka stopni . W trakcie jazdy z prędkością 30 - 40 km/h włożyć IV bieg , po czym wdepnąć gaz w podłogę . Jak usłyszysz z silnika klekot ( spalanie stukowe ) to zapłon jest za wczesny . Jak nie - to jeszcze trochę przyspiesz zapłon , jak stukot jest głośny - opóźnij . Tak - metodą prób i błędów ustawisz zapłon na granicy spalania stukowego tj. optymalnie dla aktualnych ustawień silnika i aktualnie wlanej benzyny . Jak zalejesz gorszą - zacznie stukać wcześniej .
  
 
potwierdzam sam tej metody uzywam
na stronce jest klubowej jest tez opisane jak ksiazkowo ustawic zaplon..

ja jeszcze przy silniku zagrzanym ustwawiam na sluch...
jest to wyczuwalne kiedy silnik zaczyna ladnie optymalnie spalac...
w sumie co jak co ale 903 mam w miare opczajone...

a odrazu dodam ze w silniku 903 wanza zecza jest sprawny termosat!
mam zalozony nowy od sc i silnik ma teraz temp taka jaka powinien miec! na starym termostacie (prawdopodobnie uszkodzony) dzialy sie rozne rzeczy.....
  
 
czesc ja mam calą plytkę z obslugą 127 kmI kupilem ja na allegro za 30zl