CHIP TUNING X20XEV

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Mam pytanie czy oplaca sie tuningowac CHIPA w X20XEV ?? kolega mowi ze jest w stanie mi wyciagnac 136 kucy ( o ile tyle jest farbycznie ) na 146-150. Kwestia tego ze on twierdzi ze nic zlego sie nie powinno stac ale moze ktos juz bawil sie w takie klocki ?? koszt ok 500-600 zl po znajomosci . Tak wiec mam dylemat czy zostawic czy ruszac. Powiem szczerze ze troszke mulowata na OMKA KOMBI jest i chcialbym cos pospieszyc ja
  
 
Bez dlubania dolotu modyfikacja oprogramowania spowoduje tylko nadmierna paliwozernosc.

Mialem +20KM i +8litrow/100 wiecej
  
 
mhmmmm

a jak drogi jest koszt wymiany dolotu ??? bo chipa juz powiedzmy znam , jezeli dolot tez doda z 2-5 kucy + chipek to mozna uzyskac calkiem niezly wynik - tylko czy jest sens ?? zeby pozniej nie okazalo sie ze przejade na miescie 100km i polknie 15ltr
  
 
Cytat:
2004-11-16 21:42:31, DrA pisze:
Bez dlubania dolotu modyfikacja oprogramowania spowoduje tylko nadmierna paliwozernosc. Mialem +20KM i +8litrow/100 wiecej



Z tym zużyciem jest różnie.
U mnie na Boxie wychodzi spalanie mniejsze o ok. 1 l. A dolot mam nie dłubany.
W benzynie widocznie inaczej to się przekłada.
  
 
Cytat:
U mnie na Boxie wychodzi spalanie mniejsze o ok. 1 l. A dolot mam nie dłubany.
W benzynie widocznie inaczej to się przekłada.



w wolnossacym silniku
  
 
Mistrzu, jak kupujesz dwazero w kombi, to kupujesz komfort, luz a nie ściganta. Jak ci za wolno, sprzedaj i kup MV6, nie będziesz wtedy rzeźbił w gownie.
  
 
Cytat:
nie będziesz wtedy rzeźbił w gownie.



Albo i bedziesz... ale w troche wiekszym
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:09:38, DrA pisze:
w wolnossacym silniku



Znaczy się zwiększa się dawka paliwa, a bez dłubania ilość powietrza pozostaje ta sama?
I dlatego powstały różnej maści powerrury i stożki?
Aby wyrównać te różnice?

W silnikach doładowanych chip ingeruje nie tylko w układ paliwowy, ale także w turbinę zwiększając ilość powietrza adekwatnie do zwiększonej dawki paliwa?
  
 
Optymalizacja map zaplonu, zwiekszenie cisnienia doladowania, zwiekszenie dawki paliwa, w dieslu jakies myki z katami wtrysku itp... nie wiem nie znam sie W kazdym razie w wolnossacym silniku modyfikacje samej elektroniki niewiele daja.
  
 
a ja myślę, że optimum to dobra strumienica i świece.








  
 
Słyszałem ostatnio, że odchodzą od stosowania boxów na rzecz modyfikacji samej jednostki sterującej. Ponoć to jest lepsze dla silnika. Box zastępował jakąś część pamięci komputera, co nie wychodziło na zdrowie silnikowi, a zwłaszcza turbinie.
  
 
MEGA, a wydech i przyciemniane szyby to pies?
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:40:46, JanuszGnitecki pisze:
MEGA, a wydech i przyciemniane szyby to pies?



o stożku zapomniałeś
  
 
z ta strumienica to tez nie tak hop siup

jak sie za bardzo odetka wszystko, to silnik tez traci kucyki i to ostro, analogicznie jest z filtrem powietrza, zreszta tam dochodzi sprawa umiejetnego doprowadzenia zimnego powietrza z zewnatrz.
zreszta co ja bede ojca(ow) uczyl dzieci robic
  
 
i koniecznie lekko podsmażone slicki dla dobrego przeniesienia momentu
  
 
Ja tu o poważnych rzeczach piszę, a Wy sobie podśmiechujki robicie
  
 
Kuba, boxy to zasadniczo kilka oporników ogłupiających kompa
  
 
No wiesz Kuba, żeby nas o brak powagi posądzać, my naprawdę tak myślimy, zapomniałem jeszcze o chromowanej końcowce wydechu o średnicy rury spustowej z wieżowca , minimum 3 kuce
  
 
Cytat:
2004-11-16 22:50:48, kuba pisze:
Ja tu o poważnych rzeczach piszę, a Wy sobie podśmiechujki robicie



a w życiu !!!! nigdy!!!!

pamiętać należy również o wydechu "przelotowym" i dobrych magnetyzerach.

na reszcie się już nie znam.
nie doczytałem dalej
  
 
Oj MEGA, a sportowa kierownica?