Wymiana płynu chłodzącego.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Mam zamiar zabrać się za wymianę płynu, ponieważ nie wiem co jest w układzie chłodzenia. Za bardzo nie wiem z której strony sie do tego zabrać i czy dam rade bez kanału.
Możecie coś doradzić ?

Z góry bardzo dziękuję
  
 
ściągnij dolny przewód z chłodnicy spuśc płyn załóz ponownie skręć opaske zalej nowy płyn i odpowietrz układ ,kanał raczej ci nie bedzie potrzebny zycze miłej pracy.
  
 
Wielkie dzięki za pomoc ale nigdy tego nie robilem więc pytam.
Czy możesz wyjaśnic co kryje sie pod pojęciem"odpowietrzyć układ" ?
Jak to zrobić ?
Czy po wymianie płynu odkręcić korek ze zbiorniczka wyrównawczego i zagrzac auto aż do uruchomienia wiatraka ? Czy jak ?
  
 
Zanim spuścisz płyn to radził bym sprawdzić co tam masz nalane. Nalepiej wziąć troche tej cieczy, umoczyć w niej palec i spróbować jaki ma smak. Jeśli jest słotka to masz dobry płyn chłodniczy, jeśli gożka to ktoś ci nalał szamponu zamiast płynu albo jakiegoś innego badziewia. No i kolor, najlepiej jakb by był zielony albo różowy (większość niemieckich płynów ma kolor zielony natomiast polski borygo ostatnimi czasy nabrał koloru różowego).
  
 
sprawdz czy nie masz odpowietrznika ale raczej nie ,a jak nie ma to sam się odpowietrzy jak go zalejesz to go zapal i popatrz czy zejdzie ci poziom płynu jeśłi tak to znaczy ze ci odpowietrzył dolej do max i luzik
  
 
jaki masz silnik ??
w 1.4 CVH odkręcasz korek w ziorniczki a potem plastikową srubę w dolnej części chłodnicy (stojąc przodem do auta po prawej stronie) i wylewasz zawarość - kanał nie jest absolutnie potrzebny jeśli tylko jesteś w stanie wsadzić głowę pod przedni zderzak
ja zlewałem płyn do miski
pojemność układu chłodzenia to około 7 litrów.

nie wiem jak jest rozwiązane to w innych silnikach...
poszukaj w wyszukiwarce - podobny wątek był jakiś czas temu
  
 
Silnik 1,6 16V Zetec.
A czy czasem jak odkręcę korek na dole chołdnicy (je śli takowy posiadam) to płyn zejdzie tylko z chodnicy ? A co z resztą układu ?
Przeszukałem archiwum przed wysłaniem posta i nic nie znalazłem.
  
 
Korek jest w najniższym punkcie układu chłodzenia więc zejdzie ci cały płyn z dużego obiegu.

Tu masz na pierwszej fotce ten korek zaznaczony
  
 
hmmm.... masz 2 korki - poszukaj drugiego - w bloku silnika
albo czekajna pomoc kolegów od 16V

tutaj jest ten wątek o którym pisałem

  
 
Już wszystko jasne
Są dwa korki, jeden na dole chłodnicy, a drugi w bloku. Wystarczy odkręcić przy chłodnicy ale i tak wszystko nie zejdzie, max. 5 litrów.
Także w czwartek autko na bank śmiga na nowym płynie
Wielkie dzięki.

Pozdrawiam
  
 
z tym 5 litrów to bym polemizował ...
kup jeszcze litra - nie zaszkodzi
  
 
Ja wymienialem jakis cas temu i weszlo tylko 5l.
Silnik 1.6 Zetec.
Zalalem Borygo Alu Formula i jest OKi, temp zamarzania po zalaniu -33 st. C wiec jest OK

pOzdrawiam
MArekl
  
 
Ja wymieniałem płyn w poniedziałek przy okazji wymiany termostatu.
korek spustu oleju w chodnicy znalazłem bezproblemu ale drugiego nie szukałem bo o nim nie wiedziałem.
Ale faktycznie musi chyba gdzieś być bo zeszło mi tylko 5,5 litra do wiaderka + 0,5 wylało mi sie na ziemie bo troszke zaciepły jeszcze był i strumien spoczątku nie trafiał w wiaderko.

A w instrukcji podaja ze w 1.6 8v wchodzi 8 litrów, 1.4 8v ma 7.1 litra a w 1.6 16v wchodzi 7 litrów.
Tak wiec u mnie dwa litry zostały w małym obiegu bo zalałem 6 litrów nowego płynu.
Tak czy inaczej wolałem tego drugiego korka nie szukać bo jeszcze bym zle trafił i co innego spuścił.

Co do smaku to wszystkie płyny zawierające glixol czy glikol bedą słodkawe z reguły maja kolor niebieski czasem niebieski przechodzacy w zielen.
Nie radze lać do essiny zadnego Borygo bo to jest dobre ale dla aut za wschodniej granicy (kolor rózowy).Lubią po nim korodowac chłodnice.

Ale słodkawe płyny maja jedną wade dzikie zwierzatka które zwietrzą zapach tego płynu potrafia sie dobrać do zbiornika wyrównawczego i go powoli upijać (nie wiem czy po tym zdechną) ale fakt faktem mojemu koledze łasica czy cos podobnego nakuła delikatnie zabkami zbiorniczek i upijała płyn dwie noce z rzedu a kolega co chwila musiał uzupełniać ubytki bo nie miał czasu newet zobaczyć co jest przyczyną usterki.

Pozdrawiam
  
 
ja też sobie dziś wymienie bo zdaje sie że mam wode ... mam nadzieje że przestanie padac bo troszke przy tym zmokne
  
 
a ja zrobiłem to wczoraj , zalałem płyn Petrygo , ile wyleciało to nie wiem ( w tej misce już coś było ) ale zalałem 5 litrów i jest zdecydowanie za mało (2 cm poniżej punktu MIN )
Muszę śmigać do sklepu dokupić jeszcze z 2 Litry
  
 
... he .... ja wymieniłem płyn juz troche temu ..... nie wiem ile sie zlało ..... ale jak po odkreceniu koreczka w chodnicy przestało mi sie lać to na około 5 sekund zapusciłem jeszcze silnik i jeszcze sie troche płynu wtedy wylało ......
  
 
Cytat:
2004-11-21 19:16:06, SwIeTyY pisze:
... he .... ja wymieniłem płyn juz troche temu ..... nie wiem ile sie zlało ..... ale jak po odkreceniu koreczka w chodnicy przestało mi sie lać to na około 5 sekund zapusciłem jeszcze silnik i jeszcze sie troche płynu wtedy wylało ......



tzn mam rozumiec ze juz nie trzeba bedzie spuszczac z bloku silniuka jak wlacze silnik?
  
 
a w 1,3 moino wtrysk to jak jest znajde 2 korek? w bloku silnika?
  
 
A taki płyn będzie dobry?

PŁYN
  
 
Cytat:
2005-11-03 23:27:42, MasterCheat pisze:
A taki płyn będzie dobry? PŁYN



bedzie jutro jadem tam kupic z 6 butelek moze mi cos opuszcza