I kurde dół!!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Odkręciłem dziś te plastiki nad przepustnicą! i zaglądam do odmy(czy jak tam się to nazywa- gumowa rurka od silnika do przepustnicy wychodzi z lewgo górnego rogu silnika) a tam full słynnego masełka - płynu chłodniczego nie ubyło zbyt wiele poradźcie co to padło i ważniejsza rzecz jak bardzo mnie to z kasy wyczyści?? czy w ogóle można to olac i jeździć?? i czy to że mi przygasa czasem silnik to przez to??
  
 
A czy pod korkiem wlewu oleju też masz takie masełko
Jeśli tak to pewnie jeździsz dużo na krótkich odcinkach i silnik nie ma odpowiedniej temperatury(właśnie wtedy tak się dzieje).Zdejmij i przemyj dokładnie przepustnicę i tą rurkę. Pozdrawiam.

  
 
No racja jeżdże przeważnie krótkie odcinki 4-10km.Tyle że na korku od oleju nie zauważyłem "masełka".Przeraziła mnie natomiast jego ilość w tej rurce i to że płynu chłodniczego troche ubyło!!A może i rozwiązanie mojego drugiego problemu znasz(znacie) raz na jakiś czas auto traci totalnie swoją moc na 3-5 sekund 0 reakcji na jakiekolwiek próby dodania czy ujęcia gazu po prostu zwalnia jakby miała holować tira(obroty mocno spadają i za nic nie chcą się podnieść).Po czym odzyskuje moc i jest wszystko w porzo do następnego razu, a no i często wolne obroty są delikatnie mówiąc nierówne wkurza mnie to bo silnik przygasa i mam nerwa czy nie zgaśnie? Dodam jeszcze że wymienione: świece, przewody ,kopułka ,palec,filtry,czujniki temperatury,termostat (przed wymianami po krótszej lub dłuższej chwili gasła).Czy tu może pomóc czyszczenie przepustnicy bo krokowca już czyściłem i smarowałem.
  
 
A moze to uszczelka pod glowica przepuszcza ?
  
 
Byłem dziś u mojego mechanika i diagnoza niestety jednoznaczna uszczelka pod głowicą!! ocenćie czy 500PLN w tym komplet uszczelek w silniku i szlifowanie głowicy to przyzwoita cena za tą naprawę?? A to łapanie doła z mocą podobno też przez to!
  
 
Cytat:
2004-11-18 20:28:42, mireq20 pisze:
Byłem dziś u mojego mechanika i diagnoza niestety jednoznaczna uszczelka pod głowicą!! ocenćie czy 500PLN w tym komplet uszczelek w silniku i szlifowanie głowicy to przyzwoita cena za tą naprawę?? A to łapanie doła z mocą podobno też przez to!



Dla mechanika diagnoza najlepsza.
Zawsze to kasa dla Niego.
Pamiętaj tylko że gdyby to była uszczelka to albo ubywało by Ci oleju albo płynu chłodniczego i to bardzo dużo, a sam pisałeś że ubytek płynu jest nieznaczny.
To chyba jednak tylko skraplanie nierozgrzanego oleju, szczególnie przy jesiennej wilgoci.
Może jednak najpierw wyczyść tak jak pisał Gajowy.
I pamiętaj o częstej kontrroli poziomu oleju i płynu.
  
 
Po pierwsze zrobiłbym tak jak radzicie gdyby nie fakt że uszczelka poszła wczoraj max przedwczoraj i dziś płynu było już spoooro mniej (a przejechałem z 10kilosów) a tej "mazi" to było w cholere albo i jeszcze więcej (od wczoraj przybyło ze 3,4 razy tyle).
Po drugie akurat ten mechanik jest spox po pierwsze zna sie na rzeczy i (nie tak jak w ASO) nie wymienia czegoś jak nie trzeba tylko po to żeby zarobić i klient sie odczepił! A jak już coś robi to robi porządnie!W końcu gość troche myśli i wie że jak będe zadowolony z naprawy to następnym razem przyjade do niego!!

A swoją drogą lubelakom polecam AUTO SPEC Lublin Grabskiego bodajże 13.


[ wiadomość edytowana przez: mireq20 dnia 2004-11-18 21:16:07 ]
  
 
Wiesz, co MIREQ 20 ta wypowiedź („nie tak jak w ASO nie wymienia czegoś jak nie trzeba tylko po to żeby zarobić i klient się odczepił” ) nie pasuje do wszystkich serwisów.



  
 
Sorry!! Przyznaje mój błąd po prostu umknęło mi słówko "niektórych" (i tak mniejszy błąd niż słynny brak "lub czasopisma" ) chodziło mi oczywiście o te niektóre serwisy i warsztaty które robią delikatnie nazwijmy "żeby tylko zarobić" nie myśląc o faktycznych usterkach samochodu.Ale i tak dobrze zauważone "nie pasuje do wszystkich serwisów" więc przyznacie że nie brakuje i takich o których napisałem to co napisałem
  
 
Troche sporo 500zł , uszczelka kosztuje nie wiecej niz 100 to juz bedzie jakas wypasiona za ta cene, planowanie tez cos kolo tego, 300zł za robocizne troche sporo jak na conajwyzej kilka godzin roboty. Moj mechanik tez jest wpozadku bo to taty kolega
  
 
też myśle że sporo więc pewnie wydre jakiś rabcik dla stałego klienta a koszty jakie mi podał to uszczelki pod głowice i kolektory koło 100PLN, planowanie głowicy 40PLN robota max 300 ale to tak jak napisałem wydre rabat(pewnie) + nie wiadomo czy oleju nie trzeba nowego (kurcze przejechałem na oleju aż 2tys )i pewnie płyn chłodniczy nowy tesh trzeba będzie bo tamtego to za wiele nie zostało a no i czyszczenie z tego "masełka" + jakies tam regulacje pewnie. A tak swoja drogą to moge zapłacić i te 500 aby wszystko było w porzo i auto śmigało jak trzeba.
  
 
E no olej to ci zostanie - chyba ze plyn poszedl w olej - ale 500 dudków to moim skromnym zdaniem duzo - kuzyn dawal za zrobienie swojej 2.3D sierry ( uszczelka ) 350zl z planowaniem oczywiscie - no na gotowo i jeszcze mu auto umyli


[ wiadomość edytowana przez: bolciu dnia 2004-11-19 01:02:24 ]
  
 
Cytat:
2004-11-19 01:00:49, bolciu pisze:
...... i jeszcze mu auto umyli



bez mycia byloby 300 zapewne