MotoNews.pl
  

Ogrzewanie tylnej szyby.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.
Kilka dni temu byłem na myjni ręcznej i po myciu auta kazałem umyć szyby od wewnątrz. Gość który to robił zaczepił szmatą o zacisk ogrzewania tylnej szyby i urwał go .
Czy ktoś z Was wie co z tym można zrobić i gdzie?
Kobar
  
 
W maluchu kleiłem dobrym klejem dwuskładnikowym do szyby a później jest taki klej do regenerowania pasków grzejnych doperowadzałem prąd do sklejonej końcówki
  
 
...a mi podczas foliowania tylnej szyby tak przerwali niefortunnie którąś nitkę, że całkowicie pozbawili mnie ogrzewania na całości...
byłem u elektryka i powiedział że napięcie na kabelkach jest, czyli prąd do szyby dochodzi, ale sama szyba się nie grzeje wogóle... no i tak już 3 lata jeżdżę...
  
 
u mnie t a tylna szyba to tak się grzeje że mnie coś trafia. sprwdzałem styki przy szybie dobre nawet po przejechaniu 5 - 6 km tylne okna nie są jeszcze całkiem odparowane. Lusterka szybciutko nawet w czasie deszczu wysuszają się.
  
 
No to chyba przylepić ten cypileusz do szyby na jakiś dobry klej, który złapie plastik i szkło i samą ścieżkę spróbować połatać lakierem do reperacji ścieżek elektrycznych. Zresztą naprawa ścieżek jest opisana w książce Espero więc tym opisem trzeba się chyba kierować. Lutować raczej sie tam nie da.

Jeżeli napięcie dochodzi do szyby a szyba nie grzeje w całości to albo są przerwane wszystkie scieżki jednocześnie (niezwykły pech - czyba że przy przyciemnianiu szyb klient pojechał po szybie nożykiem do tapet i przerwał wszystkie ścieżki), albo jednak coś nie styka na złączce, albo ścieżka jest przerwana w całości zaraz przy złączce. Trzeba poprostu mierzyć napięcie między jednym ze styków a ścieżką ogrzewania. Wtedy będzie wiadomo czy faktycznie jest napięcie na obwodzie czy tylko na złączkach.

U mnie tez cieniutkie jest ogrzewanie tej tylnej szyby. Tak cienkie, że go prawie nie używam bo nie widze sensu a i tak bym się nie doczekał. Zastanawiam się jednak jakie napięcie powinno być na tych zaciskach tylnej szyby. Ja mam około 11 volt. Skoro więc akumulator daje 14 z groszami to nie wiem czy coś jest nie tak z napięciem czy tez jest ono specjalnie obniżone. Podwyższenie napięcia spowodowałoby chyba szybsze nagrzewanie, ale czy i wyższą temperature to już nie wiem. Spadek trzech voltów z kawałkiem jest dziwny. Muszę sprawdzić kiedyś napięcie na włączniku ogrzewania lub tez na bezpiecznikach.
  
 
Sprawdzanie na wyłączniku nie ma sensu, gdyż w obwodzie ogrzewania szyby jest przekaźnik.
Podejrzewam, że przyczyna spadku napięcia jest jedna - zbyt cienkie kable instalacji... Tak jak w przypadku wielu kabli w espero
  
 
Czy komuś dobrze grzeje tylna szyba?(w Espero) i jak to zrobił.
  
 
Mnie grzeje calkiem przyzwoicie, albo jestem malo wymagajacy Mam co prawda przerwane 2 nitki, ale nie narzekam na usuwanie pary z szyby, dla mnie jest ok
  
 
Dla mnie tez dobrze dziala i dzialaja wszystkie nitki
  
 
A czy ktoś komu dobrze działa ogrzewanie tylnej szyby mógłby jeżeli ma możliwość sprawdzenia napięcia na tylnej szybie???Chciałbym wykluczyć lub potwierdzić moje podejrzenie zbyt niskiego napięcia na złączkach szyby. Kable wydają się faktycznie zbyt badziewne.
  
 
NIestety tak wychodzą wady naszych autek. Całe szczęście drobne wady.
Ja mam foloę i specjalista który ją kładł przerwał mi drugą nitkę od góry. Jednak pozostałe grzeją bardzo dobrze (oczywiście trochę gorzej niż przed foliowaniem).
Przyczyną są oczywiście kable a raczej ich średnica i co za tym idzie oporność (tak to się chyba zwie- nie wiem nie jestem elektrykiem).
Najlepszym rozwiązaniem byłoby wybebeszenie kabli i pociągnięcie nowych ale coś nie moge się na taką operację zebrać. To samo jest z kablami od podnoszenia szyb. U mnie działają jak chcą tzn albo baaardzo wolno albo standardowo. I to akurat związane jest z wilgotnością powietrza.
  
 
Na razie dwie osoby odezwały się którym źle szyby odparowują obie z silnikami 2,0. Czy to norma czy przypadek ?
  
 
Mi sie wydaje ze przy duzym silniku szybciej sie nagzrewa samochod czy to niema znaczenia?
  
 
samochód jak samochód ale tu chodzi o szybę, ogrzewaną elektrycznie
  
 
u mnie w 2.0 ogrzeanie tez lypnie dziala
  
 
U mnie do czasu uszkodzenia ogrzewanie szyby działało dobrze.
Cytat:
NIestety tak wychodzą wady naszych autek. Całe szczęście drobne wady.
Ja mam foloę i specjalista który ją kładł przerwał mi drugą nitkę od góry. Jednak pozostałe grzeją bardzo dobrze (oczywiście trochę gorzej niż przed foliowaniem).


Takie wady występują w większości aut, a nie tylko w naszych
Kobar
  
 
Witam.U mnie w 1.8 ogrzewanie tylnej szyby dziala i dzialalo zawsze dobrze (jak jezdzilem jeszcze z poprzednim wlascicielem esperaka) mimo tego,ze jakies 2 lata temu uszkodzily sie 3 nitki ogrzewania (2 u gory i 1 na dole) no i na szczescie przy przyciemnianiu szyb na wakacje nie postarali sie aby ten stan sie pogorszyl (tzn. nie uszkodzili zadnej nitki-chociaz obaw nie mialem bo w tej samej firmie przyciemnialem wczesniej tylna szybe w W 124 i robili to fachowo)
  
 
u mnie nitki są chyba ok bo baaaaaaardzo powoli odparowywuje się szyba - ale to stanowczo za wolno - jestem już w pracy zanim cokolwiek zacznie być widać (to ok. 3km)

Chopin

aha - 2.0 oczwyiście
  
 
Cześć

Cytat:
2004-11-19 21:29:32, malin2 pisze:
Na razie dwie osoby odezwały się którym źle szyby odparowują obie z silnikami 2,0. Czy to norma czy przypadek ?




Cóz .. u mnie też siedzi 2.0 a szybki także parują niemiłosiernie, a co gorsza odparowują powoli. Pewnie nie przesadzę, że Oplu astra 1 trwa to dwukrotnie krócej. Jest to jedna z tych wad tego samochodu, którą tłumaczę sobie "ten typ tak ma".
Zamierzam wypróbować jakieś środki przeciw parowaniu szyb.


Pozdrawiam.
Paweł.


[ wiadomość edytowana przez: kufel dnia 2004-11-21 15:44:44 ]
  
 
U mnie ogrzewanie działa bez zarzutu. Inna sprawa, że szyby parują szybciej (i odwrotnie - wolniej odparowują), jak jest zapchany filtr kabiny. W moim 1.5 chyba nie ma takowego (czasem liscie mi fruwają z kratek ), ale w astrze mam i szyby parowały niemiłosiernie.
Pojawiały sie standardowe głosy - ten typ tak ma. Ale jak wyjąłem filtr, to był okrutnie zasyfiony. Wymiana pomogła - jak ręką odjął. Teraz nie paruje.
Może w 2.0 (z klimą) jest taki filtr w espero?
Pozdr. P.