MotoNews.pl
  

Problem ze skrzynią

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam kolejny problem mojej automatycznej skrzyni jest następujący :
dziś dzień pełen śniegu postanowiłem sie pobawić guzikiem który jest przy lewarku zmiany biegów oznaczony krzyżykiem nawet działa wyłączyłem jade sobie jade....... a tu jeb!! moje oczy widzą podświetlone wszystkie położenia skrzyni a zawsze sie świeci odpowiednie do położenia czyli jade na drive do świeci sie drive itp. a tu sie świecą wszystkie czasami znikają i zostaje podświetlone położenie np 3 i mryga na zmioane z D ciekawostka jest taka że skrzynia pracuje bez zażutu i co wy na to drodzu klubowicze??
  
 
witam
do wymiany selekcjioner biegow czy jak to tam sie nazywa takie ustrojstwo po lewej stronie skrzyni do ktorego dochodzi wajcha od skrzyni , ewentualnie cos z kablami od tego selekcjinera
  
 
a znasz koszty?
  
 
nowka cos ok 800 zł
  
 
RES ostatnio przerabial ten temat, selektor można regenerować. Skontaktuj się z RESem na priv, napewno dostaniesz kpl. informacji

pozdro
3
  
 
dyskoteka światełek jakby ucichła wyjełem ten układ z lewej strony dzwigni biegów podmuchałem i narazie ok no chyba że za wcześnie sie ciesze ale za to wyskkoczył mi błąd na kompie "AUTOMATIK GETRIEBE"
  
 
Czesc Fryzjer, czy problem polegal tylko na tym ze zapalily ci sie podwieltanie biegow, czy jeszcze cos sie dzialo.
Bo jezeli tylko swiecilo, to ja bym szukal przyczyny po stronie elektrycznej tego przycisku winter, moze to on powoduje jakies zwarcie. Zdejmij oslone przy lewarku i sprawdz styki.
  
 
Fryzjer, tak jak Ci radzą...najpierw sprawdź wszystkie kabelki...szczególnie te pod autem (śnieg, mógł oblepić wiązkę i dostała się wilgoć) i koniecznie wiązki w środku. Zrób to bardzo dokładnie !! Uszkodzenie osłony kabelków jest najczęstrzą przyczyną takich "cyrków". Jeżeli będziesz pewnien, że kabelki są ok. to daj mi znać ... bo pewnie to selekcjoner.

Na teraz stawiam na 80% na przetarcie przewodów z obwodu *
Jeżeli zignorujesz sprawę możesz się spodziewać przepalania bezpiecznika od skrzyni a tym samym przechodzenie w tryb awaryjny....w zimę mało przyjemna sprawa...w ogóle mało przyjemna bo zawory w skrzyni dostają po "dupie" .. Powodzenia. !!


o widzisz...
Cytat:
"AUTOMATIK GETRIEBE"


nie doczytałem tego. Czyli już skrzynia przechodzi w tryb awaryjny....przepala się bezpiecznik ??
ok. tak czy inaczej sprawdź poda autem i daj znać...samo dmuchanie w przewody niewiele daje jak nie ma przetartej izolacji to jest git.

[ wiadomość edytowana przez: Res dnia 2004-11-21 13:11:39 ]
  
 
i prosze bardzo skrzynia od dóch dni pracuje jak przedtem cuda sie zdażają? ale trzeba słuchać starszych kolegów i sprawdze co pod spodem sie dzieje dzieki pozdrawiam
  
 
Opisz w paru głębszych żołnierskich zdaniach, jak to zrobiłeś, bo najwyraźniej będę Cię naśladował
Czy jakiś kanał wystarczy, bez podnośnika?
Jakie narzędzia wrzucić 'na wynos' ??
JaC


Cytat:
dyskoteka światełek jakby ucichła wyjełem ten układ z lewej strony dzwigni biegów podmuchałem i narazie ok no chyba że za wcześnie sie ciesze

  
 
cześć

no więc tak następnego dnia po widocznych objawach wyjełem selekcjoner(tak chyba sie to nazywa) z lewej strony dzwigni biegów odłączyłem kable rozebrałem to pudełeczko postukałem w nadzieji że to może jakiś zimny lód czy jakoś tak wyczyściłem założyłem i jak rękją odjął
  
 
Nie ma to jak rzeczowy, precyzyjny opis, ja się chyba zachlastam
JaC


Cytat:
no więc tak następnego dnia po widocznych objawach wyjąłem selekcjoner (tak chyba sie to nazywa) z lewej strony dzwigni biegów odłączyłem kable rozebrałem to pudełeczko postukałem w nadziei że to może jakiś zimny lut czy jakoś tak wyczyściłem założyłem i jak ręką odjął

  
 
Okazuje się, że mieliśmy z Fryzjerem inne rzeczy na myśli, co okazało się po intensywnej wymianie korespondencji na priv.
Pozwolę sobie ją przytoczyć, może ktoś inny kiedyś skorzysta:

Cytat:
Jak mam się dostać do tego selektora, żeby go odłączyć, wyjąć a potem wstawić i podłączyć: mam podnieść samochód na podnośniku warsztatowym (nie mam) wjechać na kanał (nie mam, ale mogę pokombinować) poszukać najazdu (nie wjadę przez te niskie zderzaki) czy wczołgać się pod auto albo przewrócić je na dach (tych rzeczy nie zrobię)??
A jak już gdzieś pojadę robić, to jakie narzędzia mam zabrać żeby się nie okazało, że torx nr 16 akurat został w piwnicy??
JaC



Cytat:
2005-01-04 09:45:00, fryzjer napisał:
to prostsze niż myślisz:
wchodzisz do auta i spokojnie patrzysz na dzwignie zmiany biegów z lewej strony są oznaczenia położenia dzwigni (aktualny bieg) bierzesz płaski śrubokręt i wydłubujesz go jest chyba na dwóch zatrzaskach potem rozpinasz kostke i hulaj dusza robisz z tym co chcesz ja postukałem śruborętem popykałem w luty wyczyściłem i założyłem z powrotem i to wszystko żadnych kanałów itp.



Cytat:
Ten płaski czarny pasek z oznaczeniami biegów i [nie]świecącymi diodami?
Nawe to wyjąłem ale to IMHO nie jest selektor jako taki, tyko sam pasek ze wskaźnikami, chyba że piszesz o czymś, co jest jeszcze głębiej...
Tak czy inaczej wyjmę jeszcze raz i postukam
JaC



Cytat:
2005-01-04 19:08:00, fryzjer napisał:
chodzi o ten pasek tyle że on u mnie świeci i pokazuje położenie dzwigni jak go wydłubiesz to jest taka puszeczka z tym paskiem i tam jakieś układy scalone i to tyle nic więcej nie zrobiłem



[quoteg
Dobra, przyjżę się jeszcze raz, bo żadnych układów scalonych nie widziałem - mam rozebrać ten pasek??
Jeszcze szansa, że to bezpiecznik, też muszę sprawdzić.
Olczak w Nadarzynie/Kajetanach za regenerację selektora (ale to chyba tego co myślę, że jest przy skrzyni) chce 150 zł
Jeszcze do przełknięcia, jakby co...
Pozdrówka - JaC
[/quote]

Cytat:
to dobra cena za naprawe o ile dobrze pamiętam tam w selekcjonerze są blaszki i to one sie przecierają przy zmianach położeń jak wyjmiesz ten pasek z dziurkami i napisami P R N D 3 2 1 to do niego jest przymocowane pudełeczko rozbierz go może to nie nazywa sie selekcjoner ale może styki zaśniedziały albo łączenie (elektryka) zobaczysz sam jak to wygląda i w jakim jest stanie



Na dziś wiem tyle, że przepala mi regularnie bezpiecznik 10 A od skrzyni, ale w chwili włączenia biegu wstecznego R.
No nie dam rady zaparkować bez wstecznego
Szukam jakiegoś kanału czy najazdu czy podnośnika, żeby zajrzeć pod autko i obejrzeć, co tam mogło się np. zamoczyć, być może zejdzie do soboty do Najazdu Warszawskiego
A jak nie dam rady, to wybiorę się do Nadarzyna, chociaż na Spokojną mam zdecydowanie łatwiej dojechać - co polecacie??

JaC
  
 
ogrzebałem ten post ku przestrodze dla innych!!
kiedyś mi wariował selekcjoner ale sie uspokoiło poróciło jakieś
2 miesiące temu aż do dziś miałem kłopot z selekcjonerem olałem sprawe pomyślałem wymienie i po sprawie dziś jadąc do warsztatu zaczeło śmierdzieć dziwnie ale tylko przy ruszaniu i szarpało dopóki nie wszedł na wyzsze obroty wiec fachowiec wymienił selekcjoner i było wszystko fajnie dopuki nie sprawdził co tak śmierdzi po zdjęciu miski od skrzyni wylał sie piękny czarny olej smród że zżygać sie można popaliło sie to i owo wina selekcjonera podobno bo wkładał kilka biegów na raz pierdoliło sie jednym słowem w komputerze nie wiedział co wrzucać nawet na sterowaniu ręcznym i teraz dowiem sie ile kosztuje taka zwłoka!!
za selektor zapłaciłem 300 zł z montażem


pozdrawiam wszystkich
  
 
Czołem,
Fryzjer, czy możesz jakoś opisac ten smród. Dlaczego pytam, otóż jakieś 2-3 miesiące temu zakupiłem preparat do odgrzybiania klimy. Zapodałem go w kanały i przez pewien czas w aucie śmierdziało makabrycznie pomarańczami. Zapach może być miły ale jego natężenie było obezwładniające. Pogrzałem więc nieco w aucie i jakoś rozeszło się po kościach i tu niespodzianka. Jak już przestało zionąć pomarańczami to pojawił się jakby smród tranu lub jakby oleju. Uznałem że to skutki uboczne, jakiś osad itp i tak pośmiarduje mi co jakiś czas tymi rybami. Jak wyłączę klimę to przestaje. Mam przejechane 285 kkm i oleju w skrzyni nie wymieniałem - bo to różnie gadają a sama skrzynia działa idealnie.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Cytat:
Mam przejechane 285 kkm i oleju w skrzyni nie wymieniałem - bo to różnie gadają a sama skrzynia działa idealnie.

no to polecam go wymienić - póki jeszcze działa, od razy będzie widać kondycję skrzyni po oleju i ewentualnie w nim pływających rzeczach
  
 
tez polecalbym wymienic, moja miala przejechane tylko 180 tys i ja trafilo ( olej czarny i smierdzacy spalenizna) koszt w moim przypadku wyniosl 3k.
wiec radze go wymienic - choc sugeruja ze moze juz nie wyjechac (ASO w moim przypadku )
  
 
Hej,
No to powiem Wam Panowie że dowiedziałem się bodaj u Olczaka w Nadarzynie ( czy to autorytet ? ) że jeśli olej jest czarny czyli przepalony to znak że jest remont już niedługo i - uwaga - zalewa się skrzynię tym syfem z powrotem i jeszcze się jeździ, do padnięcia. Chyba że robimy remont od razu. Pewnie taki zestaw naprawczy + nowy olej i filltr i tak taniej wyjdzie niż remont po poważnym padzie. Jeżeli zaś olej nie jest czarny to wymieniamy filtr i olej i jest OK.
Pozdrawiam
Piotr
  
 
Z doswiadczenia wiem ze olej powinien byc czerwony lub wpadajacy w braz i smierdzi chemia
Jak jest ciemny,czarny i smierdzi spalenizna to znaczy ze skrzynia sie przegrzewa(w 90% to jest przyczyna popsucia sie automatu) i spalily sie okladziny cierne sprzegiel wielotarczowych
Naprawa taniej wyjdzie teraz niz jak sie zatrze w czesciach i oleju troche ponad 1000(licze wszystkie sprzegla)
  
 
Siema!!!

Fryzjer napisz co a tą skrzynką zrobiłeś bo jestem strasznie ciekaw.

Moja pracuje w cięższych warunkach i dobrze byłoby wiedzieć cosik więcej bo jak (ale mi głupoty do głowy przychodzą!!!!!!!!!!!!!)

Może jakiś spocik uskutecznimy 26-03 ???co ty na to